חדשות היום

הסטארטאפ CodiumAI נחשף עם גיוס של 11 מיליון דולר לביצוע בדיקות קוד אוטומטיות באמצעות בינה מלאכותית

חברת הסטארט-אפ CodiumAI, המפתחת מוצר אינטראקטיבי לבדיקת נכונות קוד באמצעות בינה מלאכותית, נחשפת עם גיוס סיד של 11 מיליון דולר בהובלה משותפת של הקרנות TLV Partners ו-Vine Ventures ובהשתתפות משקיעים פרטיים, בהם בכירים ב-OpenAI, Snyk ו-VMware. בעזרת הגיוס, החברה גם מפתחת את מודל הבינה המלאכותית הראשון שלה שיקרא TestGPT.

החברה משיקה היום את גרסת הבטא, הכוללת תוסף לסביבות פיתוח (IDE Extension) המאפשר בדיקה של תקינות קוד בעזרת Generative AI תוך כדי הכתיבה, שיפור איכותו, ואיתור באגים עוד לפני שהקוד מגיע לשלב הפרודקשן. תוכנות באיכות ירודה גורמות כיום לחברות אמריקאיות עלויות של למעלה משני טריליון דולר בשנה בשל פגיעה ביעילות העבודה וההוצאות על תיקונים מורכבים. הדרך הטובה ביותר למנוע שגיאות היא לבצע בדיקות יסודיות בתדירות גבוהה, אולם בדיקות אלו הן קשות וגוזלות חלק ניכר מזמנם של המפתחים ולכן רבים נמנעים מהן, למרות שהם יודעים את חשיבותן הרבה. התוסף של CodiumAI כבר הותקן ופועל בהצלחה על ידי אלפי משתמשים מאז השקתו הסגורה בינואר השנה והגרסה זמינה כעת כהרחבה עבור IDEs פופולריים כגון VSCode ו-PyCharm. בעתיד הקרוב ינתן כיסוי לעוד IDEs ושפות תכנות, כמו גם תמיכה בתכונות נוספות ושיתופי פעולה.

החברה הוקמה בשנת 2022 על ידי איתמר פרידמן, המשמש מנכ”ל ודדי קרדו, מנהל מוצר ראשי, יזמים עם רקע עשיר בפיתוח תוכנה, למידת מכונה וניהול מוצר. איתמר שימש בתפקידו האחרון כדירקטור בקבוצת עליבאבא ובעבר מייסד שותף ומנהל טכנולוגי של Visualead שנמכרה לעליבאבא. דדי שימש סמנכ”ל לקוחות בתחום הדאטה סיינס ב-Explorium, ובעבר ניהל קו מוצרים ב-VMware. הם נחשפו בתפקידים השונים לקושי באימות קוד אל מול הגדרות מוצר ולכן החליטו על הקמת CodiumAI. לאחרונה סיימה החברה את תכנית ההאצה של Intel Ignite כחלק מהמחזור השביעי.

החברה תומכת בעבודה היברידית ומעסיקה 15 עובדים, רובם במרכז הפיתוח הישראלי בתל אביב והשאר באירופה, ותשתמש בכספי הגיוס לפיתוח המוצר, טכנולוגית עמוקות והרחבת צוות הפיתוח והמחקר על ידי גיוס עובדות ועובדים נוספים למגוון תפקידים, עם יכולות ורקעים שונים.

דדי קרדו, מייסד שותף ו-CPO בחברה: “למפתחים יש יחסים מורכבים עם כתיבת טסטים לקוד שלהם. הם אוהבים את הערך הרב שהם מקבלים מבדיקות ברמת הקוד, אבל שונאים לבזבז זמן על זה, במיוחד כשהם נמצאים תחת לחץ לפתח מהר. CodiumAI הוקמה כדי לשנות את המצב הזה ולהציע למפתחים כלי אינטראקטיבי ליצירת בדיקות תוכנה שמשלב שימוש בבינה מלאכותית ובבינה אנושית. אנחנו עוזרים למפתחים, בהתחלה למפתחי Python ו-JavaScript, לשים קץ לבאגים ולכתוב קוד בביטחון.”

איתמר פרידמן, מייסד שותף ומנכ”ל CodiumAI: “בחודשים האחרונים היינו עדים לעלייה של כלים המסייעים ביצירת קוד כמו GitHub Copilot וכמובן ההתפוצצות של ChatGPT. ההערכות הן שיותר קוד יכתב בכמה שנים הקרובות מאשר נכתב מאז ומעולם. אנחנו עובדים על משימה משלימה לכתיבת קוד – בדיקת הלוגיקה של הקוד. המוצר שאנחנו מציגים היום, והמודל -TestGPT שלנו, הם הצעדים הראשונים למימוש החזון שלנו לאפשר לכל מפתח או מפתחת ליצור מהר ובביטחון.”

בריאן סק, משקיע ב-TLV Partners מסביר: “CodiumAI נותנת מענה לצורך אמיתי בשוק. יש כיום כבר כלים לבדיקת פרצות תוכנה, כלים אחרים לבדיקת ביצועים, ועכשיו אפילו כלים שעוזרים למפתחים לייצר קוד, אבל חסר פתרון לבדיקת לוגיקה של קוד, וזה לא מקרי, שכן מדובר במשימה מאוד מאתגרת – זה כמעט כמו להיכנס למוח של מי שכתב את הקוד. CodiumAI מפתחת כלי יצירתי, ממוקד בבינה מלאכותית גנרטיבית אשר מספק ערך באופן מיידי.”

Vine Ventures, קרן הון סיכון שנוסדה ביוני 2020 על ידי אריק ריינר ודן פוביצקי, גייסה למעלה מ-243 מיליון דולר והובילה או השתתפה ב-30 סבבי גיוס של סטארט-אפים בארה”ב, ישראל ואמריקה הלטינית. דן פוביצקי, מייסד משותף ב-:Vine Ventures: “ל-Generative AI יש מערך טכנולוגי ועסקי שלם המורכב מתשתיות, מודלים ויישומים. זה תחום בהתהוות ועדיין קשה לדעת היכן ואיך יווצר מירב הערך. מה שאנחנו כן יודעים הוא שטכנולוגיה רב-תכליתית משולבת עם UI/UX ייעודי לצורך ספציפי אך עצום, כמו שמפתחים בCodiumAI, יכול לשנות תהליכי עבודה מקצה לקצה ולהיות מאוד שימושיים עבור הלקוחות. CodiumAI מציעה אפליקציה חדשנית וגם בונה IP בשכבת המודל. אנחנו נרגשים לראות את הצמיחה של הצוות ואימוץ המוצר ומצפים לעתיד מזהיר שיביא ערך אדיר למשתמשים.”

TLV Partners משקיעה בסטארט-אפים בשלבים מוקדמים שמגדירים קטגוריות חדשות ומנהלת קרוב למיליארד דולר. בין ההשקעות המבטיחות של הקרן Aqua Security, Silverfort, Next Insurance, Unit, Firebolt,  Granulate (נרכשה על ידי אינטל), Oribi (נרכשה על ידי לינקדין) ועוד.


מייסדי CodiumAI – מימין איתמר פרידמן ודדי קרדו – קרדיט Omer Hacohen

מערכת ניו-טק מגזינים גרופ

תגובות סגורות