חדשות היום

אימוץ עידן חדש של פיתוח מוצרים בעזרת טכנולוגיות ענן

יצרני מוצרים מתקשים יותר ויותר להתחרות בכלכלה הגלובלית של היום.

40% בקירוב מהמוצרים שמפותחים אינם עומדים ביעדי המסחור שלהם1,2. ורק 55% מהשקות המוצרים מתרחשות לפי לוח הזמנים3. נתונים סטטיסטיים אלו אינם מפתיעים, היות שיותר ויותר חברות מתמודדות עם מחסור בחלקים ובכוח אדם, דרישות תקינה שמשתנות ללא הרף ומורכבות הולכת וגדלה של המוצרים.

כדי להצליח במסחור, ארגונים חייבים לשקול מחדש שיטות עבודה מסורתיות לפיתוח מוצרים ולאמץ גישות עכשוויות יותר. כאן, אנו בודקים כיצד פתרונות מקוריים לענן מספקים ליצרנים מסגרת עבודה זריזה ומחוברת יותר, זאת על מנת לבצע ביעילות את העבודה על המוצרים ולהאיץ חדשנות.


מורכבויות ואתגרים של פיתוח מוצר חדש (NPD)

שינויים עסקיים

יותר ויותר חברות נאלצות לפטר חלק מכוח העבודה שלהן כדי להתמודד עם ירידה בביקושים בכלכלה הנחלשת שלנו. כדי לסבך את העניינים, ארגונים רבים אימצו שיטות לעבודה מרחוק עקב מגיפת ה-COVID-19 (קורונה). כאשר צוותים חיצוניים ופנימיים מפוזרים ברחבי העולם באזורי זמן שונים, קשה יותר לדאוג שכולם יהיו מעודכנים לכל אורך תהליך פיתוח המוצר החדש.

חידושים טכנולוגיים

כדי לענות על הביקוש מצד הלקוחות לחוויות מותאמות אישית, יזמים ממנפים טכנולוגיות מתקדמות, כגון האינטרנט של הדברים (IoT) ובינה מלאכותית (AI) כדי לתכנן מוצרים חכמים יותר ומחוברים יותר. ככל שמורכבות המוצרים הולכת וגדלה, יצרני ציוד מקורי (OEM) חייבים למסור למיקור חוץ יותר עבודת תכנון וייצור ליצרנים קבלנים ומומחים בתחום.

נוף התקינה המתפתח

תקנות ותקנים בתעשייה מתעדכנים ללא הרף על מנת להתמודד עם קריטריונים חדשים לביצועים, בטיחות, אבטחה וקיימוּת של מוצרים.

הטמעה של בקרות תכנון חזקות ותהליכי פעולה מתקנת ומונעת (CAPA) היא צורך חיוני ליצרנים של מדעי החיים אשר מבקשים לציית להנחיות מערכת האיכות שמוגדרת על ידי ה-FDA‏, ISO והאיחוד האירופי (EU). הבטחת בקרות אבטחה הולמות לייצוא של נתונים שקשורים ל-ITAR ו-EAR נמצאת בעדיפות ראשונה אצל חברות בתעשיית התעופה והחלל והביטחון. וחברות בכל המגזרים חייבות להשיג רכיבים וחומרים שמצייתים לתקנות אם ברצונן לפעול לפי תקנות הגנת הסביבה, כגון REACH‏, RoHS ו-WEEE.

מערכת שתנהל ותעקוב ביעילות אחר ראיות לציות לתקנות עבור תקנות שונות אלו היא חיונית בסיוע לחברות לעמוד בזמנים של פיתוח מוצר חדש ובעמידה במחויבויות לצרכנים.

שיבושים בשרשרת האספקה

אירועים בלתי צפויים, כגון אסונות טבע, יצרו חוסרים נוספים בחלקים, בעיות לוגיסטיות ושיבושים אחרים בשרשרת האספקה. כדי להגיב במהירות, צוותים חייבים לשתף פעולה לעתים קרובות עם שותפי שרשרת האספקה שלהם ודרושה להם גישה למידע מדויק ועדכני בנוגע למקורות אספקה.

*מקור: McKinsey Global Institute

גישה מסורתית לעומת עכשווית לפיתוח מוצר חדש

הדרך הישנה: צוותים נפרדים ומערכות מנותקות

באופן מסורתי, פיתוח מוצר חדש היה מרוכז סביב צוות מהנדסים פנימי שעובדים באופן בלתי תלוי על מנת לפתח, לבדוק וללטש את תכנון המוצר. במקרים רבים, השחקנים במורד הזרם לא משולבים רשמית בתוך הלולאה, עד לשלב המוקדם של הייצור. תהליך לא רשמי זה עובד היטב אם כולם נמצאים תחת אותה קורת גג ויכולים לבדוק בקלות את התכנון ולהחליף רעיונות. עם זאת, היות שיותר ויותר שלבי ייצור מועברים למיקור חוץ וצוותים פזורים במקומות שונים, המערכת קורסת. בסופו של דבר, חברות נתקלות בבעיות בתכנון ליכולת ייצור (design for manufacturability או DFM) שמונעות מהן לעמוד ביעדי האיכות והעלות שלהן, או חמור מכך, להוציא מוצרים לשוק לפני המתחרים.

לעתים קרובות נעשה שימוש בפתרונות תוכנה נקודתיים, גיליונות אלקטרוניים ואפילו נייר כדי לפתח ולשתף רשומות קריטיות, כגון עצי מוצר (BOM) וקובצי היסטוריית תכנון (DHF). בסופו של דבר, רשומות אלו נשמרות בכוננים קשיחים מקומיים, כוננים משותפים ו/או אתרי אחסון פיזיים.

כיום, לדאוג לכך שחברי צוות הייצור המבוזרים יסקרו, יבדקו, יאשרו ויטמיעו שינויים יכול להיות דבר מאתגר בהתחשב במערכות מבודדות ומנותקות אלו. קשה לזהות את המהדורה העדכנית ביותר כאשר מידע מאוחסן ונשמר במיקומים מרובים. דבר זה גורם להזמנות שינויים הנדסיים עם מחזורי סקירה ממושכים ושגיאות, מה שגורם מצידו לשגיאות ולעיכובים בייצור.

מעקב ותחזוקה של תיעוד ותהליכי איכות הם גם עתירי עבודה ולא אמינים. חברי הצוות חייבים לקשר ידנית מידע על איכות לרשומת המוצר על מנת לדאוג שהכל יהיה מסונכרן. אחרת, אין יכולת מעקב או נראות של אי-התאמות שמשפיעות על המוצר הסופי. דבר זה עלול להוביל לשימוש חוזר בחלקים ובמכלולי משנה בעייתיים וליצור סיכוני תאימות.

לבסוף, שיטות עבודה מסורתיות אלו אינן מאפשרות שיתוף פעולה בזמן אמת בין צוותים מבוזרים, מה שמאט את התגובה לבעיות שמשפיעות על לוחות הזמנים של השקת מוצר.

הדרך החדשה: חיבור מידע על מוצר, אנשים ותהליכים באמצעות פתרונות מקוריים לענן

קרדיט: PTC

חברות חייבות להשתחרר ממערכות מדור קודם ולאמץ טרנספורמציה דיגיטלית כדי לנווט טוב יותר ומהר יותר במורכבויות ובחדשנות של היום. פתרונות של ניהול מחזור חיי מוצר (PLM) ומערכת ניהול איכות (QMS) מקוריים לענן מספקים לצוותים שמפוזרים ברחבי העולם דרך מחוברת, יעילה וזריזה לבצע עבודה על מוצר ולחצות בהצלחה את קו הגמר.

על ידי צבירת מידע על מוצר ואיכות במקור יחיד מהימן, שניתן לגשת אליו בכל עת ומכל מקום, צוותים פנימיים ושותפי שרשרת אספקה חיצוניים יכולים לשתף פעולה בזמן אמת ולבצע ביעילות הזמנות של שינויים הנדסיים, מיקור, ביקורות תקינה ומשימות קריטיות אחרות. מכיוון שעץ המוצר (BOM) של המוצר נמצא במקום מרכזי ומקושר לתוכניות, דרישות, פעולות מתקנות ומונעות (CAPA), פרטי ספקים ורשומות חיוניות אחרות – צוותים שומרים על יכולת מעקב ונראות מלאות כדי לקבל במהירות החלטות מושכלות ולקדם את התהליך של פיתוח מוצר חדש. נוסף על כך, תהליכי שינוי אוטומטיים ובקרות של מהדורות מוחלים על מסמכים של עצי מוצר, וחלקים, מה שמונע את בזבוז הזמן על ביצוע עדכונים ידניים, ניתוב מידע או ניסיון לאתר את הקבצים העדכניים ביותר.

הפרודוקטיביות והיעילות של צוותים מקבלות שיפור נוסף באמצעות חיבור חלק בין מערכות ניהול מחזור חיי מוצר (PLM) בענן ותכנון בעזרת מחשב (CAD). צוותי הנדסה יכולים להפיץ במהירות מידע על התכנון לחברי צוות ולשותפים חיצוניים במורד הזרם, מבלי שיצטרכו לגשת למערכות מרובות. דבר זה מקדם סקירות של תכנון ליכולת ייצור (DFM) בשלב מוקדם יותר, כדי להבטיח שחברות יספקו מוצרים איכותיים ויצמצמו את עלות המכירות (COGS).

נוסף על כך, פתרונות PLM ו-QMS מקוריים לענן תומכים במתודולוגיות פיתוח מוצר זריז וגמיש דרך חילופי מידע פתוחים. צוותים רב-תחומיים יכולים לשתף בחופשיות רעיונות תכנון ולהטמיע שינויים במחזורי איטרציה מהירים, מה שמאפשר לארגונים להיות מהירים יותר בטיפול בצרכים המשתנים ללא הרף של הלקוחות.

סיכום

כדי להצליח בשוק ההפכפך של היום, יצרנים חייבים לאמץ גישה חדשה לחדשנות. על ידי כינוס כל רשומות המוצר במערכת יחידה, פתרונות מקוריים לענן של ניהול מחזור חיי מוצר (PLM) ומערכת ניהול איכות (QMS) מאפשרים לצוותים שמפוזרים ברחבי העולם לשתף פעולה בזמן אמת על התכנונים העדכניים ביותר, ולבצע איטרציה במהירות על מנת לספק מוצרים איכותיים שעומדים בתקנות בהתאם ללוח הזמנים.

יש לפנות אל Arena, a PTC Business למידע נוסף.

מקורות

  1. McKinsey & Company. How to Make Sure Your Next Product or Service Launch Drives Growth. 2017.
  2. Castellion G., Markham S. Journal of Product Innovation & Management. Perspective: New Product Failure Rates: Influence of Argumentum ad Populum and Self-Interest. 2013.
  3. Gartner. 2019 Product Manager Survey.
  4. McKinsey & Company. Productivity Drivers in Medical Device and Healthcare Software Development.

מערכת ניו-טק מגזינים גרופ

תגובות סגורות