חדשות היום

קוואלקום תרכוש את חברת Autotalks הישראלית

  • Autotalks מפתחת טכנולוגיות V2X (Vehicle-to-everything communications) עבור כלי רכב, תוך שמירה על בטיחות הנהגים ומשתמשי הדרך הנוספים
  • לאחר הרכישה, טכנולוגיות הבטיחות של חברת Autotalks ישולבו במערך המקיף של Snapdragon Digital Chassis, פלטפורמת מערכות הרכב המחוברות לענן מבית קוואלקום.

חברת Qualcomm הודיעה היום כי חברת הבת שלה, Qualcomm Technologies, הגיעה לכדי הסכם סופי לרכישת חברת Autotalks, הישראלית. העסקה כפופה לתנאי הסגירה המקובלים.

תעשיית הרכב העולמית, כידוע, ממשיכה להתפתח בקצב חסר תקדים, תוך אימוץ והסתמכות על חדשנות וטכנולוגיות דיגיטליות. אחת הבולטות שבהן היא תקשורת בין כלי רכב לסביבה, שממלאת תפקיד מרכזי בטרנספורמציה הדיגיטלית של תעשיית הרכב. טכנולוגיות התקשורת בין כלי רכב מניחות את היסודות לדור הבא של רכבים מבוססי תוכנה, שישנו את חוויית הנהיגה באמצעות שירותים מתקדמים, התאמה אישית לנהג וכמובן – בטיחות מוגברת, תוך יצירת פוטנציאל עסקי ומודלים עסקיים חדשים בשוק. טכנולוגיות Vehicle-to-everything communications (V2X), שתוכננו לאפשר לכלי רכב לתקשר זה עם זה ועם סביבתם, ממלאות תפקיד חשוב יותר ויותר בתעשיית הרכב, בראש ובראשונה בפיתוח חיישנים שתפקודם קריטי עבור מערכות הבטיחות ברכב.

Autotalks היא חברת המייצרת מוליכים למחצה (שבבים) בטכנולוגיית פאבלס ומפתחת טכנולוגיות לתקשורת V2X מאז 2009. החברה מפתחת טכנולוגיות V2X שמסייעות במניעת תאונות דרכים ושיפור ניידות כלי הרכב, עבור רכבים בכל רחבי העולם, תוך עמידה במגוון רחב של תקנים גלובליים. מטרת שיתוף הפעולה ביןAutotalks  המייצרת כיום מוצרים מובילים בתעשייה, ובין 20 שנות הניסיון של קוואלקום בתחום הרכב, היא לפתח ולשכלל את טכנולוגיות בתחום ה-V2X, תוך קיצור זמני הפיתוח וההטמעה של הטכנולוגיה, במטרה לשפר את יעילות תנועתם של הרכבים, תוך סיוע בבטיחות הנהגים ומשתמשי הדרך.

לאחר הרכישה, טכנולוגיות הבטיחות של חברת Autotalks ישולבו במערך המקיף של פלטפורמת הרכב המחוברות לענן מבית קוואלקום, Snapdragon Digital Chassis.

“אנחנו משקיעים במחקר, פיתוח ופריסה של טכנולוגיות V2X מאז 2017 ומאמינים כי ככל ששוק הרכב יצמח ויתפתח, כך יגבר הצורך בטכנולוגיות לשיפור בטיחות משתמשי הדרך, כמו גם במערכות תחבורה חכמות”, אמר נאקול דוגאל, סגן נשיא בכיר ומנהל כללי בתחום הרכב ב-Qualcomm Technologies. “אנו חולקים עם Autotalks ניסיון מקצועי בן יותר מעשור, ומחויבות לפיתוח מוצרים וטכנולוגיות V2X חדשניות, תוך התמקדות באתגרי הבטיחות למשתמשי הדרך בעולם של היום. אנו מצפים לעבוד יחד על מנת לפתח פתרונות V2X שיסייעו לנהגים בכל רחבי העולם, תוך קיצור זמני הפיתוח וההשקה של מוצרים חדשים בתחום ויצירת אפשרות לייצור ואימוץ המוני של טכנולוגיות בטיחות חשובות מעין אלו”.

“המשימה שלנו הייתה לחולל מהפכה בבטיחות עבור תעשיית התחבורה והרכב באמצעות פתרונות V2X”, אמר חגי זיס, מנכ”ל אוטוטוקס.  “אנו בטוחים כי באמצעות שילוב הידע והמומחיות שלנו, לא רק שנספק מוצרי V2X חדשים שישפרו את יעילות התחבורה והבטיחות עבור משתמשי הדרך, אלא נקדם נרחב של הטכנולוגיה ברחבי העולם. אנו מצפים לקדם את תעשיית הרכב העולמית יחד עם Qualcomm Technologies ולייצר את הטכנולוגיות הטובות ביותר לשוק”.

הרכישה קיבלה תמיכה רחבה ממגוון רחב של לקוחות ומובילי דעה בתעשיית הרכב העולמית:

“אנחנו עובדים בשיתוף פעולה הדוק עם Qualcomm Technologies במטרה לבנות את רכבי הדור הבא שלנו עם טכנולוגיה וחומרה חדשנית המאפשרת חוויות פרימיום בתחום הנהיגה האוטומטית עבור לקוחותינו”, אמר דירק הילגנברג, מנכ”ל CARIAD, חברה מקבוצת פולקסווגן . “טכנולוגיות תקשורת בשיטת X2V הפוכות עם השנים לחשובות וחיוניות יותר ויותר על מנת להבטיח את בטיחות מערכות הרכב, ואנו מקדמים בברכה את המאמצים המשותפים הללו”.

“בקונטיננטל, אנו נשארים מחויבים לפיתוח פתרונות בטוחים וחדשניים לכלי רכב, שיסללו את הדרך לתחבורה של העתיד”, אמר דאגלס קוקרן, מנכ”ל product line telematics בקונטיננטל אוטומוטיב. “אנו מצפים לעבוד לצד Qualcomm Technologies ו-Autotalks לא רק בכדי לקדם ניידות חכמה עבור התעשייה, אלא גם כדי להפוך את הנהיגה לבטוחה ויעילה יותר עם טכנולוגיות V2X”.

“ישנם מספר יתרונות מבטיחים שיישומי V2X יכולים לספק בקנה מידה גדול, ואנחנו להוטים להמשיך לעבוד עם חברות כמו Qualcomm Technologies כדי למצוא דרכים להביא את היתרונות האלה ללקוחות”, אמר סקוט מילר, סגן נשיא בתחום מערכות רכב מבוססות תוכנה ומערכות הפעלה בג’נרל מוטורס. “המעבר לרכבים חשמליים ממשיך לסלול את הדרך לחידושים וטכנולוגיות שישנו את חוויית הלקוח, וג’נרל מוטורס מחויבת לפעול במהירות כדי לאמץ את אותם חידושים בכלי רכב כיום ובעתיד”.

“פתרונות ה- V2X המובילים של HARMAN מסייעים בבניית כבישים בטוחים יותר, הקלה על עומסי תנועה ושיפור הקיימות, וכאחת החברות הבודדות שאושרו לאחרונה על ידי ה-FCC להפעלת טכנולוגיות V2X בדרכים ובכבישי ארה”ב, אנו מתמקדים בעבודה עם שותפים מהימנים בתחום הרכב על מנת לסייע בפיתוח טכנולוגיות מתקדמות שיספקו תקשורת בטוחה יותר בין הרכב לסביבתו,” אמר רם אייר, סמנכ”ל קישוריות ב-HARMAN. “כשותף טכנולוגי ותיק של Qualcomm Technologies, אנו מברכים ומצפים לעבודתם המשותפת עם Autotalks במטרה להגביר את המאמצים להאצת האימוץ והמחסור העולמי הנרחב של טכנולוגיות תקשורת V2X”.

“Qualcomm Technologies היא שותפה טכנולוגית ותיקה וחזקה של Quectel בתחום הרכב, שם עבדנו בשיתוף פעולה הדוק שנמשך שנים ארוכות במטרה לקדם את פיתוחן של טכנולוגיות תקשורת חדשות”, אמר נורברט מורר,  נשיא ו-CSO ב-Quectel. “אנו מאמינים שהרחבתם המתמשכת של פתרונות V2X מבית Qualcomm Technologies, תסייע לשפר את הבטיחות לכולם בכבישים.  אנו מברכים על רכישת Autotalks ומצפים להעמיק את יחסי העבודה החזקים שיש לנו עם Qualcomm Technologies גם עבורם”.

“השלדה הדיגיטלית של Snapdragon שיחקה תפקיד מרכזי בהובלת הדור הבא של כלי הרכב מוגדרי התוכנה של רנו”, אמר תיירי קמאל, סגן הנשיא של בית התוכנה מבי קבוצת רנו.  “מכיוון שטכנולוגיות תקשורת הפכו חיוניות מאי פעם בקידום ארכיטקטורות לרכבים מוגדרי תוכנה, אנו מברכים את Qualcomm Technologies ו-Autotalks על איחוד הכוחות לתמיכה בפיתוח פתרונות V2X אמינים ובעלי ביצועים גבוהים עבור שוק הרכב”.

“כחברות המחויבות לשיפור התחבורה לכולם, Rolling Wireless ו-Qualcomm Technologies היו שותפות טכנולוגיות חזקות בחיזוי ובמתן מענה לצרכים של הלקוחות, כמו גם למגמות בתעשייה, כולל אימוץ טכנולוגיות V2X”, אמר דן שילר, מנכ”ל Rolling Wireless. “Autotalks מהווים חלק בלתי נפרד מתחום ה-V2X וממפת הדרכים העסקית שלנו בתחום. אנו שמחים מאוד על הידיעה כי Qualcomm Technologies תרכוש את Autotalks ומצפים לפיתוחם של מוצרי V2X חדשניים שיגיעו לשוק”.

תקשורת V2X הוכיחה כיצד טכנולוגיות חדשות משנות את התעשייה, תוך הפיכתן לדרישת חובה בתעשיית ברכב, זאת מכיוון מכיוון שהן סוללות הדרך לבטיחות מתקדמת בכבישים ואף לנהיגה אוטונומית”, אמר פאיו צ’ן, סגן נשיא ומנהל כללי של קבוצת עסקי רכב, מודולים ואנטנות, Wistron NeWeb Corporation. “אנו מאמינים שהמאמצים המשולבים של Qualcomm Technologies ו- Autotalksהמובילות בתחום ה-V2X, יסייעו לתמוך בצורך זה באמצעות פיתוח מוצרים חדשים ומתקדמים”


קרדיט תמונת כותרת: אייל טואג

מערכת ניו-טק מגזינים גרופ

תגובות סגורות