רפאל חושפת את הגרסה הימית למערכת “מגן אור” (IRON BEAM) וטכנולוגיות הגנה ימית חדשניות נוספות

חברת רפאל מערכות לחימה מתקדמות בע”מ תחשוף לראשונה בתערוכה הימית IMDEX 2023 שתפתח השבוע בסינגפור, את מערכת הלייזר מגן אור (Naval IRON BEAM) בגרסתה הימית, שנועדה להגן על ספינות ממגוון איומים ולפעול בשילוב עם מערכת ההגנה האוויריות C-Dome – כיפת ברזל בגרסה הימית. הפתרון באנרגיה מקוונת (לייזר) מספק יכולת ההגנה קריטית הרלוונטית במיוחד בזירה הימית.

מערכת מגן אור ימי מיועדת ליירט איומים שונים כגון רקטות בליסטיות, רחפנים וכטב”מים (כלי-טיס בלתי מאוישים) מסוגים וגדלים שונים. שימוש במערכת מגן אור ימי מאפשר לספינות להתמודד עם התקפה משולבת של מספר איומים כגון טילים לוכחי ים וכטב”מים רבים בו זמנית (תרחיש סטורצייה).

בנוסף, רפאל תחשוף יכולת התקנה חדשה של מערכת כיפה ימית באופן מודולרי (C-DOME Mission Module), אשר יאפשר התקנה על פי צורך מבצעי, מבלי לבצע תהליכי אינטגרציה מורכבים, למגוון רחב של ספינות שלהן אין יכולת הגנה מובנית מפני טילים ואיומים אוויריים אחרים, ברמת גמישות וניידות גבוהה בשדה הקרב הימי.

מערכת C-DOME  מתוצרת רפאל, היא הגרסה הימית של “כיפת ברזל”. המערכת הימית נמצאת בשימוש והנה מבצעית בחיל הים הישראלי, והיא נועדה להגן על נכסים ימיים ויבשתיים מול מגוון רחב של איומים. בשיתוף עם משרד הביטחון-מפא”ת, הצליחה רפאל להתאים מערכת זו לכלי-שיט מרכזיים כמו ספינות סער 6 של חיל הים הישראלי, אשר ביצעה את היירוטים בניסויים הימיים הראשונים של המערכת בתחילת השנה שעברה. מערכת ה-C-Dome מורכבת משלושה רכיבים ראשיים: מיירטי טמי”ר, יחידת שיגור-אנכי ורכיב שליטה ובקרה.

ד”ר רן גוזלי סמנכ”ל בכיר, ראש חטיבת יבשה וים ברפאל: “איומים דורשים פתרונות דינמיים ומתפתחים, ומערכות “מגן אור” בתצורתה הימית ומערכת כיפה ימית מודולרית הן דוגמאות מצויינות לפיתוחים כאלה. הפורטפוליו הימי של רפאל גדל והמערכות שלנו משודרגות באופן רציף, לצד החשיבות וההשקעה הרבה שלנו במחקר ובפיתוח, המובילים לפתרונות לאתגרים העכשוויים והעתידיים המורכבים ביותר בגזרה הימית. האיומים נגד כלי-שיט מתרבים במהירות והופכים ליותר ויותר מתוחכמים. מתקפות מתואמות ומתוזמנות של טילים נגד ספינות ונחילי כטב”מים, הם שהובילו לצורך קריטי של פיתוח מערכות הגנה ליירוט אפקטיבי של איומים אלו. “

‘מגן אור’ (IRON BEAM) של רפאל היא מערכת נשק לייזר באנרגיה גבוהה (HELWS) והיא מערכת הלייזר הראשונה מסוגה שהוכיחה יירוט של מגוון איומים אוויריים. המערכת נמצאת בשלבים מתקדמים בדרך להפוך למערכת ההגנה המבצעית הראשונה המבוססת לייזר, המיירטת באפקטיביות מגוון רחב של איומים – לרבות רקטות, פצמ”רים, טילים, כטב”מים ונחילי כטב”מים – עם דיוק גבוה במיוחד מטווח של מספר קילומטרים לכמה מאות מטרים. ‘מגן אור’ (IRON BEAM) נועדה להשלים את מערכת ההגנה האווירית ‘כיפת ברזל’.

יכולת נוספת של רפאל שתוצג בתערוכה היא הטייפוןC Mk30-C המאפשר יכולת מעולה בהגנה מאיומים אוויריים, ימיים או יבשתיים.

בתחילת השנה, מערכת טייפון בשליטה מרחוק של רפאל (TYPHOON RCWS) , הוכיחה בהצלחה יכולות יירוט של רחפנים  בשורה של ניסויים ותרחישים. רפאל היא מובילה עולמית עם מ-750 מערכות RCWS ימיות, רפאל מציעה את ה-TYPHOON Mk30-c ו-TYPHOON 25 מ”מ (הנמצאים בשירות בחילות ים ברחבי העולם, לרבות חיל הים של ארה”ב) כפתרון יעיל למגוון איומים מהאוויר, מהים ומהחוף, לרבות רחפנים.


קרדיט תמונת כותרת: רפאל

מערכת ניו-טק מגזינים גרופ

תגובות סגורות