הסכמים חדשים לתעשייה האווירית עם מדינות חברות בנאט”ו- מערכת החימוש המשוטטת רותם של התעשייה האווירית תסופק לשלוש מדינות

בהמשך להודעה על כך שאסטוניה, החברה בנאט”ו, רכשה טילים משוטטים לטווח ארוך מהתעשייה האווירית (תע”א), חתמה החברה על חוזים נפרדים עם שלוש חברות נוספות בנאט”ו, אשר היקפם הכולל מיליוני דולרים, במסגרתם תספק תע”א למדינות מערכות חימוש משוטטות מסוג “רותם”. רותם היא מערכת חימוש משוטטת בעלת יכולת המראה ונחיתה אנכית (VTOL) שהוכחה בשדה הקרב. המערכת, שנועדה לשימוש כוחות מיוחדים ומשמשת גם למטרות בדיקה והערכות מודיעין,  היא חלק ממשפחת החימוש המשוטט של תע”א שכוללת את ההרפי, ההרופ, והמיני-הרפי, ונוסתה, מאז 2019, במצבי קרב שונים.

מנהל מפעל טילים, בחטיבת מערכות טילים וחלל, אבי אלישע: ” רכישת רותם על-ידי שלוש חברות נאט”ו שונות משקפת את הביקוש הרב והגדל למערכות משוטטות טקטיות. לתעשייה האווירית ניסיון נרחב בפיתוח מערכות משוטטות, המשתרע על פני כמעט 40 שנה. בשל היכולות הייחודיות של רותם, הכוללות המראה ונחיתה אנכיות, מהווה המערכת כבחירה המושלמת לתסריטי קרב קרוב, כולל לוחמה בשטח בנוי”.

רותם אפקטיבית עד לטווח של 10 קילומטר ונועדה לשימוש חייל יחיד ברמת חטיבת החי”ר או יחידה קטנה בכוחות המיוחדים. הפעלתה הפשוטה וחסינותה הגבוהה הופכות את המערכת למשתלמת ולמבוקשת ביותר.

מערכות החימוש המשוטטות של תע”א הפכו לקטגוריה חדשה המעצבת מחדש את יכולותיהם של אמצעי הלחימה, בזכות בשל יכולתן של המערכות לייצר אש אפקטיבית ועוצמתית העולה וזאת חרף ממדיה הפיסיים הקטנים. עובדה זאת הפכה מערכות אלו למבוקשות על-ידי כוחות לוחמים ברחבי העולם המעוניינים במאפיינים ההתקפיים וההגנתיים של סוג נשק זה, בשל היכולות הייחודיות שהוא מאפשר.

רותם היא מערכת קלה, קומפקטית ולא יקרה, אשר תוכננה במיוחד והוכחה כמתאימה להיות מבצעית בסביבות לחימה עירוניות. המערכת מאפשרת למפעיליה לקבל מראה מלמעלה של האזור שסביבם, להסתכל מעבר לגבעות או בתוך שטח בנוי ומעבר לקו הראייה. בעזרת יכולות אלו, מסוגל הכוח הלוחם להכות באויב ברגע שהמטרה מתגלה בפניו.

רותם נושאת חיישני יום וחיישני לילה אלקטרואופטיים המעניקים ליחידות שדה טקטיות יתרון נגד יריבים, והיא פועלת כחיישן וכנשק מנצל הזדמנויות. בניגוד לטילים או לרקטות, המערכת יכולה להיות משוגרת לצורך חיפוש מטרה, אך מסוגלת לעבור למצב לא-חמוש במקרה שההתקפה לא מקבלת אישור. במקרים כאלה, ניתן להטיס את המערכת בחזרה בבטחה, להחליף בה סוללה, ולשגר אותה מידית למשימה חדשה.


 משוטט מסוג רותם (קרדיט: התעשייה האווירית)

מערכת ניו-טק מגזינים גרופ

תגובות סגורות