חדשות היום

אוטוטוקס ויונדאי מוביס משתפות פעולה כדי להציל חיים בכבישים באמצעות טכנולוגיית V2X מתקדמת

שיתוף הפעולה יאפשר, בין היתר, התראות במצבים שבהם אין קו ראייה דוגמת התראה למניעת התנגשות עם כלי רכב אחר או עם אופניים בצומת, וכן התראות בנוגע למפגעים בכביש

חברת אוטוטוקס (Autotalks) מכפר נטר, מובילה עולמית בפתרונות לתקשורת V2X (Vehicle to Everything) וחברת יונדאי מוביס (Hyundai Mobis), הספקית השישית בגודלה של תעשיית הרכב העולמית, משתפות פעולה בכדי להציל חיים בכבישים. במסגרת שיתוף הפעולה, פותחו מודולים לקישוריות בשם MTCU (Multi-functional Telematics Control Unit). מודול הקישוריות של יונדאי מוביס מצויד בשבבי V2X של אוטוטוקס ומסוגל לפעול בכל רחבי העולם, ולהתריע במצבים שבהם אין קו ראייה, דוגמת התראה למניעת התנגשות עם כלי רכב אחר או עם אופניים בצומת, וכן התראות בנוגע למפגעים בכביש.

בשנת 2024, תוציא יונדאי מוביס לשוק מודול קישוריות משודרג על בסיס מערך השבבים מהדור השלישי של אוטוטוקס. המודול העתידי יתמוך ביישומי V2X מתקדמים יותר, יפעל בתקנים העולמיים החדשניים ביותר ובאמינות משודרגת לצרכי בטיחות, מה שיאפשר בלימה של הרכב באמצעות V2X. מודול MTCU Gen1 יוצג בתערוכת הרכב IAA Mobility, שתתקיים במינכן בין ה-5 בספטמבר ל-10 בספטמבר. יונדאי מוביס תציג את החידושים הטכנולוגיים העדכניים שלה ותספק למבקרים הצצה לעתיד הרכב המקושר בביתן B2 באולם D20.

רם שלום, סגן נשיא לפיתוח עסקי ולשיווק באזור האסיה והאוקיינוס השקט באוטוטוקס, אמר: “לאחר שותפות של יותר מחצי עשור עם יונדאי מוביס, אנו גאים למלא תפקיד מרכזי בתהליך הפיתוח של MTCU. קו מוצרים ייחודי זה מציב סטנדרטים חדשים עבור בטיחות וניידות בסביבה של רכבים מקושרים. השימוש במערכי השבבים המתקדמים של אוטוטוקס בשילוב עם המומחיות של יונדאי מוביס בפיתוח מערכות בטיחות לרכב, יאפשר ליצרני המכוניות לממש את הפוטנציאל המלא של טכנולוגיית V2X ולשלב ללא מאמץ את ה-V2X כחיישן בטיחות קריטי במערכות הסיוע המתקדמות לנהגים”.

ד”ר ג’וזף קים, סגן הנשיא של קבוצת תכנון המוצר ביונדאי מוביס, אמר: “השותפות שלנו עם אוטוטוקס תניב יתרון גדול לתעשיית הרכב. הלקוחות שלנו, נהגי העתיד שישתמשו ב-V2X, הולכי רגל וכל המשתמשים בכבישים יחוו יכולות עתירות ביצועים של נהיגה אוטונומית, בטיחות ונוחות, בזמן שהם מחוברים לרשת התקשורת”.

אוטוטוקס מסייעת לצמצם תאונות דרכים ולשפר את זרימת התנועה באמצעות מערכי שבבים. V2X הוא החיישן היחיד ברכב המסוגל לספק מידע על רכבים או משתמשי דרך אחרים מוסתרים, גם במזג אוויר קשה או בתנאי תאורה גרועים. הטכנולוגיה משפרת באופן משמעותי את הבטיחות הכוללת בכביש ע”י קישור בין כלי רכב רגילים, מכוניות אוטונומיות, אופנועים והולכי רגל. אוטוטוקס התחילה בייצור המוני של מערכי השבבים שפיתחה ונבחרה לספקית הבלעדית של יצרני הרכב הגדולים בעולם, בגרמניה, יפן וסין. כיום יש לה כבר 14 פרויקטים של ייצור סדרתי עם יצרניות הרכב, כשכבר השנה הטכנולוגיה תעלה על הכבישים בסין. אוטוטוקס מעסיקה כ-120 עובדים בישראל, אוקראינה, יפן, סין, קוריאה, גרמניה וצרפת.


צוות עובדי אוטוטוקס- קרדיט צלם: אייל טואג.

מערכת ניו-טק מגזינים גרופ

תגובות סגורות