חדשות היום

טכנולוגיה פוגשת מסורת: קידום נגישות בינה מלאכותית למגזר החרדי

לראשונה יוצא לדרך פרויקט כנפיים המנגיש למגזר החרדי את עולמות הבינה המלאכותית AI, את הכלים והידע המקצועי על מנת להמשיך ולהתפרנס למרות המלחמה.

בעולם שבו הטכנולוגיה הדיגיטלית מעצבת את חיי היום יום שלנו, מתרחשת תופעה מרתקת בתוך הקהילות החרדיות המסורתיות. בשנים האחרונות, חל שינוי בתוך קהילות אלו. לצד דבקות בערכים המסורתיים ישנה התקדמות טכנולוגית המאמצת את הפוטנציאל הטמון בבינה מלאכותית AI, תוך שמירה על ערכי ליבה וזהות תרבותית.

פרויקט כנפיים, מנגיש את עולמות האונליין והבינה המלאכותית לאוכלוסיות ייעודיות כמו החברה החרדית, תוך רצון לסייע לאלו שנפלטו מעבודתם או זקוקים להגדלת הפרנסה. מדובר בפרויקט בו עוברים הכשרה מקצועית המבוססת על מודל הצלחה בן עשרות שנים, מקבלים כלים טכנולוגיים מתקדמים וכלים מקצועיים מהם ניתן להתפרנס, שילוב בינה מלאכותית והבנת ממשקים המתאימים לכל עסק ועסק.

אסף הנעמן הלל, מנכ”ל חברת נסיקה עסקית, יוזם הפרויקט: “מהפכת הבינה המלאכותית מאפשרת לנו לתת מענה לאתגרים שהיו בעבר והרחיקו אוכלוסיות רבות מעולם הדיגיטל. היום אנחנו משלבים בינה מלאכותית ורואים בהפצת הבשורה – שליחות”.

אנשים חרדים ושמרנים מתחבטים בשאלות כיצד בינה מלאכותית מתיישרת עם האמונות הדתיות והעקרונות האתיים שלהם. הם בוחנים את ההשלכות של טכנולוגיות בינה מלאכותית על תחומים כמו תעסוקה, פרטיות וכבוד האדם, ומבקשים ליישב תורות מסורתיות עם המציאות של עולם מונע טכנולוגית.

אסף הנעמן הלל, מנכ”ל חברת נסיקה עסקית ויוזם פרויקט כנפיים: “מתחילת מלחמת חרבות ברזל רבים נאלצו לחשב מסלול מחדש ולאתר דרכים חדשות כדי להמשיך לפרנס את משפחתם ולמזער את הפגיעה הכלכלית שחוו. כמו בתקופת הקורונה, גם בתקופה זו – אנשים ממשיכים לצרוך דרך האונליין, לכן בחרנו להעמיק את הפרויקט ולתת כלים גם לחברה החרדית, להשתלב בעולמות הדיגיטל שנמצא במגמת צמיחה, תוך ליווי צמוד ומתמשך שלנו”.


צילום: יחצ

מערכת ניו-טק מגזינים גרופ

תגובות סגורות