חדשות היום

התעשייה האווירית תשתתף בתחרות הבינלאומית XPRIZE Wildfire ותציג פתרון חדשני, מהיר ואוטונומי למאבק בשריפות חורש הרסניות

התעשייה האווירית תשתתף בתחרות XPRIZE Wildfire ותציג במסגרתה פתרון ייחודי למאבק בשריפות היער ההרסניות שגרמו בעשור האחרון לנזקים סביבתיים ולפגיעות בנפש.

התעשייה האווירית מציעה פתרון שיכלול הפעלה של שני מל”טים אוטונומיים המסונכרנים זה עם זה. כלי הטיס הראשון משמש כמטוס זיהוי ומצויד במטען ייעודי אלקטרו-אופטי מתקדם הסורק את הסביבה ומאתר שריפות ממרחק רב. המטען הייעודי מאפשר יכולת ראייה מעבר לעשן וזיהוי מדויק של מקור השריפה כשהיא עוד בשלביה הראשונים. המידע הנאסף מעובד באופן אוטומטי לכלי הטיס השני ומועבר כמסלול טיסה, שבאמצעותו  יכול כלי הטיס לפזר חומר מעכב בעירה על מוקד השריפה, ללא התערבות אנושית.

בעשור האחרון גרמו שריפות חורש לנזקים עצומים בעולם, שהביאו לאובדן הכנסות מתיירות ולנזקים לחקלאות הנאמדים במאות מיליארדי דולרים. נזק אקולוגי משמעותי והכחדה של מינים נגרמו בעקבות שריפות של שטחים מיוערים גדולים. לדוגמה, השריפות שהתרחשו באוסטרליה ב-2020, בהן הושמדו שטחים בהיקף 46 מיליון דונם, גרמו לנזק כלכלי שמוערך ב-100 מיליארד דולר , הביאו למותם של מאות אנשים ואילצו עשרות אלפי בני אדם לפנות את בתיהם, כמו כן, שריפות שהתחוללו ביוון, שנה אחר כך, גרמו למותם של 102 אנשים ולהשמדה של גידולים על פני שטח של כמיליון דונם.

התעשייה האווירית היא מובילה עולמית בתחום המל”טים והמערכות המוטסות כבר יותר מ-40 שנה. לאחרונה, השתתפה החברה בתוכנית ResponDrone של האיחוד האירופי, במסגרתה פיתחה מערכת מודעות מצב למגיבים ראשונים. מערכת זו מאפשרת למגיבים ראשונים באתר ובמרכז בקרה מרוחק להפעיל בקלות מל”טים רבים במשימות שונות, ולהאיץ את תהליכי הערכת המצב, שיתוף המידע, קבלת ההחלטות, ניהול מבצעי תוך יצירת פעולה הרמונית בין הכוחות השונים הפועלים בזירה.

מנכ”ל התעשייה האווירית, מר בועז לוי: התעשייה אווירית גאה להשתתף בתחרות XPRIZE Wildfire, ותשתמש בידע הרב שצברה בעולם הצבאי לטובת הצלת חיי אדם, שמירה על הסביבה ומאבק בשריפות יער בפרט וכל דבר הקשור לשמירה על הסביבה בכלל.

אנחנו מובילים בשמירה גם על הביטחון וגם על הכדור בו אנחנו גרים לדורות הבאים.


קרדיט: התעשייה האוירית

מערכת ניו-טק מגזינים גרופ

תגובות סגורות