חדשות היום

אוטוטוקס ו-Secure-IC משתפות פעולה כדי ליצור את מערך שבבי תקשורת ה-V2X המאובטח ביותר בעולם

שיתוף הפעולה יאפשר הגנה מיטבית על מערכות V2X המותקנות בכלי רכב מפני מתקפות סייבר, פריצות לנתונים וגישה בלתי מורשית

חברת אוטוטוקס (Autotalks) מכפר נטר, מובילה עולמית בפתרונות לתקשורת V2X וחברת Secure-IC, ספקית עולמית של פתרונות אבטחת סייבר מקצה לקצה עבור מערכות משובצות, הכריזו על שיתוף פעולה חדש במטרה לחזק את אבטחת המידע בפתרונות תקשורת ה-V2X המתקדמים של אוטוטוקס. אוטוטוקס ו-Secure-IC יציגו את פעילותן המשותפת בכנס Embedded World שייערך השבוע (9-11 באפריל) בנירנברג שבגרמניה. שתי החברות מציגות מודול עובד המצויד במערך השבבים TEKTON3 של אוטוטוקס המשלב בתוכו את מודול אבטחת החומרה מדגם Securyzr של Secure-IC.

טכנולוגיית V2X, המיועדת לחולל מהפכה בבטיחות בכבישים וביעילות של התעבורה, חייבת הגנה מפני מתקפות סייבר, פריצות לנתונים וגישה בלתי מורשית. אוטוטוקס חברה ל-Secure-IC בכדי להבטיח הגנת סייבר חזקה למערך השבבים מהדור השלישי שלה. אוטוטוקס החליטה לרכוש רישוי ל-IP מדגם Securyzr של Secure-IC ולשלב אותו בתוך מערכי השבבים שלה. תוכנת האבטחה של אוטוטוקס משתמשת בחומרה כדי לעבור מבחני הסמכה עם מודול אבטחת החומרה החדשני.

מעבר לכך, אוטוטוקס מתבססת על ניסיונה הקודם בתחום מבחני הסמכה לפתרונות V2X כדי להשיג יעדי הסמכה שאפתניים יותר. הקניין האינטלקטואלי (IP) של החומרה מבית Secure-IC לא רק מספק יכולות חיוניות של קריפטוגרפיה, יצירת מספרים אקראיים ועיבוד מאובטח עבור התוכנה של אוטוטוקס, אלא גם כולל שירותי הסמכה ובכללם מסגרת עבודה להסמכת Common Criteria על פי פרופיל ההגנה על V2X הנדרש על ידי האיחוד האירופי.

“שיתוף הפעולה בין אוטוטוקס ל-Secure-IC ממחיש את המחויבות המשותפת שלנו לקידום יכולות האבטחה בתקשורת V2X”, אמר עמוס פרוינד, סגן נשיא למו”פ באוטוטוקס. “אנחנו ממנפים את המומחיות של Secure-IC באבטחת חומרה ובשירותי הסמכה ומתכוונים לספק פונקציות אבטחה משופרות במערך השבבים מהדור השלישי שלנו. מהלך זה מחזק עוד יותר את מעמדנו כמובילים ב-V2X בכלל ובאבטחת סייבר ל-V2X בפרט”.

אוטוטוקס מסייעת לצמצם תאונות דרכים ולשפר את זרימת התנועה באמצעות מערכי שבבים. V2X הוא החיישן היחיד ברכב המסוגל לספק מידע על רכבים או משתמשי דרך אחרים מוסתרים, גם במזג אוויר קשה או בתנאי תאורה גרועים. הטכנולוגיה משפרת באופן משמעותי את הבטיחות הכוללת בכביש על ידי קישור בין כלי רכב רגילים, מכוניות אוטונומיות, אופנועים והולכי רגל.

אוטוטוקס השיקה לאחרונה את מערך השבבים מהדור השלישי  של החברה, שהוא השבב היחיד שתומך בתקשורת 5G-V2x, אפילו במקביל לתקשורת DSRC מסורתית. מערך השבבים החדש סולל את הדרך ליכולות V2X עתידניות בזכות העובדה שהוא מאפשר בלימה אוטומטית על בסיס V2X ויישומי Day2 מתקדמים ב-V2X. כתוצאה מהיכולות האלה, אוטוטוקס נבחרה כספקית לפלטפורמות לייצור המוני של 10 יצרני רכב (OEMים) וחברה אחת לאופניים חשמליים, וחתמה על עסקאות שהובילו לצבר הזמנות של מאות מיליוני דולרים.

Secure-IC, שפעילותה ולקוחותיה פרוסים על גבי 5 יבשות, מתבססת על המומחיות והפריסה החזקה שלה, הנשענות על מערכות יחסים איתנות עם יצרני מכוניות, חברות Tier1 וספקים של מערכי שבב בענף הרכב, תוך הקפדה על אבטחת מידע לכל אורך חיי המערכת, מהשבב ועד ענן המחשוב.


  • תמונת המחשה- קרדיט- Autotalks.

 

מערכת ניו-טק מגזינים גרופ

תגובות סגורות