חדשות היום

התעשייה האווירית מרחיבה היקף השקעותיה ב”סטארק”, חברה נכדה בארה”ב

חברת “סטארק” (Stark Aerospace) , חברה- נכדה לתעשייה האווירית (תע”א), חנכה מתקן חדש בקולומבוס, מיסיסיפי (Columbus, Mississippi) לייצור והרכבת מערכות  מל”טים (מטוסים ללא טייס) ומטע”דים אלקטרו- אופטיים וציוד אופטי מגוון בהשקעה של כ- 25 מיליון דולר.

בטקס חגיגי שנערך בהשתתפות נציגי מדינת מיסיסיפי בקונגרס האמריקאי טרביס צ’ילדרס (Travis Chiders) וגרייג הארפר (Gregg Harper) ויו”ר דירקטוריון התעשייה האווירית יאיר שמיר. הסנטורים הרפובליקניים ממיסיסיפי ת’אד קוקרן (Thad Cochran) ורוג’ר וויקר (Roger Wicker) שלחו ברכה מוקלטת. גריי סוופ (Gray Swoop), מנכ”ל הרשות לפיתוח במדינת מיסיסיפי נשא דברים בטקס. 

המתקן החדש מתפרש על שטח של 27 דונם בשדה התעופה המקומי Golden Triangle ליד סטארקוויל. הרחבת המתקן בכ- 20 דונם נוספים תסתיים בינואר הקרוב.

חברת “סטארק” הוקמה לטובת קידום טכנולוגיות ומוצרים מתוצרת התעשייה האווירית שיגבירו את הביטחון של ארה”ב” אמר יאיר שמיר, יו”ר דירקטוריון התע”א. “התע”א מבינה את החשיבות שבעבודה צמודה עם הלקוח ומקפידה על כך שהפתרון יותאם במלואו לצרכיו. העובדה ש”סטארק” הינה חברה אמריקאית לכל דבר (עובדים והנהלה) תקל על ביצוע הדברים”.

“עם חניכת המתקן החדש, סטארק מחזקת את מחויבותה להמשיך להזרים עסקים למיסיסיפי” שלח מושל מדינת מיסיסיפי האלי בארבור ברכותיו. “אני מצדיע לבכירי החברה על שמספקים תעסוקה לאזור ולתרומתם לקהילה המקומית, למדינה ולביטחון האומה”.

התע”א הקימה את חברת “סטארק” ב-2006 במטרה לפתח תשתית עסקית למכירת מל”טים ומטענים ייעודיים (מטע”ד) אלקטרו- אופטיים בארה”ב עבור השוק האמריקאי.

בספטמבר 2007, נחנך המתקן הראשון בסטארקויל במדינת מיסיסיפי (Starkville, Mississippi) שם מורכבים מל”טים (מטוס ללא טייס) מסוג “האנטר” (Hunter) המסופקים לחברת נורטרופ גרומן (Northrop Grumman) האמריקאית ומשם לצבא ארה”ב. ה”האנטר” צבר אלפי שעות פעילות מבצעית באפגניסטן ובעיראק התומכת במאבק העולמי נגד הטרור אותו מובילים הכוחות האמריקאיים.

מנכ”ל התע”א יצחק ניסן אמר כי:” הרחבת תחום הפעילות ב”סטארק” היא יישום האסטרטגיה הגלובלית של התע”א. אנו שמים דגש ייחודי על עבודה בארה”ב, תוך נכונות להשקיע בטכנולוגיות המובילות בתחומי המל”טים, האלקטרו- אופטיקה והמערכות”.

ב”סטארק” מגבירים פעילות בתחום המל”טים על מנת לענות לצורך הגובר בשוק האמריקאי.
אחת הדוגמאות לכך היא מל”ט מסוג “הרון” (Heron)- מל”ט למשימות ארוכות בגובה רב (30 אלף רגל) השוקל טון עם יכולת נשיאת מטענים ייעודיים (מטע”ד) במשקל קרוב ל- 250 ק”ג.
ל”הרון” יכולת שהייה באוויר של כ- 30 שעות והוא פלטפורמה מיטבית למשימות איסוף מודיעין וסיור.

“אני שמח שיש חברה כמו “סטארק” אמר נציג הקונגרס צ’ילדרס. “המתקן החדש בקולומבוס יושתת  על מורשת “סטארק” המביאה לאזורנו תעשייה עתירת ידע ומספקת מקומות עבודה עם משכורת טובה, בדיוק מה שאנו צריכים פה בצפון מדינת מיסיסיפי. בנוסף, פרויקטים כמו מערכת ה”הרון” הם חוד החנית של הטכנולוגיה הצבאית, ומקדמים פיתוח כלכלי ומשפרים ביטחון האומה האמריקאית”. 

“סטארק” מרחיבה את יכולותיה גם דרך מחקר הנדסי הנעשה דרך חברות אמריקאיות.

בחטיבת מערכות אלקטרו- אופטיקה ניתנים שירותי ייצור, הרכבה ותחזוקה למטע”דים מיוצבים אלקטרו- אופטיים של תממ: POP 200 ו- POP300 המותקנים על מל”טי “שאדו” (Shadow) של חברת AAI האמריקאית, המסופקים אף הם לצבא ארה”ב ופועלים באפגניסטן ובעיראק. כמו כן, נעשה שימוש במטע”דים אלו ע”י מסוקים של רשויות החוק האמריקאיות במשימות עקיבה וסיור.

“אני מעודד ונרגש מההשקעה עד כה של התע”א והשקעה מתוכננת נוספת באזור סטארקוויל וקולומבוס” אמר נציג הקונגרס הארפר. “המחוז ביסס מעמדו בתחום האירוספייס, במיוחד בתחום כלי טיס מאוישים ולא מאוישים. השותפות בין “סטארק” לאוניברסיטת מדינת מיסיסיפי תבטיח כי הלוחמים שלנו יקבלו את הציוד הטוב ביותר שנועד לאתר ולעזור לנו לנצח!”            

 

תגובות סגורות