סטנדרטיזציה בשימוש בכלי פיתוח תכנה מבית IAR systems

 IAR systems היא החברה היחידה שיכולה להציע טווח רחב מספיק של ארכיטקטורות שתאפשר סטנדרטיזציה אמיתית.

אוהד בית-און, סאיטסיס

כיום תעשיית האמבדד שואפת לסטנדרטיזציה בתחום רכיבי החומרה. יותר ויותר חברות סיליקון משתמשות בליבות מעבדים מוכרות וסטנדרטיות בכדי להוציא מיקרו בקרים חדשים לשוק. במקביל, גם תעשיית התוכנה מאמצת סטנדרטיזציה בתחום מרכיבי תוכנה למערכות אמבדד, בעיקר בשימוש  במרכיבי תוכנה כמו מערכות הפעלה, פרוטוקולים וכיוצ”ב.
הסטנדרטיזציה הוכיחה את עצמה כחוסכת זמן, כסף, וכוח עבודה בתחומים השונים.
הדבר נכון גם בתחום כלי הפיתוח למיקרובקרים, אומר Stefan Skarin  של ה-    ,IAR systems: “לקוחות שאימצו סטנדרטיזציה בתחום כלי פיתוח קוד, לא רק שהפחיתו את עלויות הפיתוח שלהם הם גם נהנו מפיתוח מהיר של אפליקציות בפרויקטי המשך…”
“סטנדרטיזציה” היא ה-Buzzword העיקרית ששומעים מ-IAR Systems בימים אלה. מה זה בדיוק?
סטפן סקארין, CEO IAR Systems: אפשר כמובן למצוא סטנדרטיזציה ברמות שונות.קומפיילר למשל, צריך לעמוד בתקנים של C ושל C++. אבל אנחנו ב-IAR Systems מדברים על יותר מזה. אתן לך דוגמה המבוססת על תחום מסילות הברזל בארה”ב במאה ה-19: באותה תקופה התקיים מאבק ארוך על רוחב המסילה האופטימלי לרכבות. מבין 7 אפשרויות, לאחר מאבק ממושך ניצח לבסוף רוחב של 5 אינטש כרוחב המסילה המוסכם. באנלוגיה לסיפור המסילה, שפת C, ו-  ++C, בעיקר בעולם כלי הפיתוח למיקרובקרים, ניתן ללמוד כי יש כיום ל- IAR systems תאימות מאוד יסודית של קומפיילרים למגוון רחב מאוד של ארכיטקטורות תוך תמיכה מלאה בשפות פיתוח אלו. כמו ברכבות, המעבר לסטנדרט של רוחב מסילת הברזל הוזיל משמעותית את עלויות האחזקה והתפעול של הרכבות, כך גם בעולם כלי הפיתוח וה-Toolchain  באמבדד. שימוש באותה סביבת כלים למיקרו בקרים התומכת במיגוון רחב של ארכיטקטורות מפחית מאוד את עלויות ההדרכה והתחזוקה ומפשט את תהליך  הפיתוח והרכש ללקוחותינו.

Stefan Skarin, CEO of IAR Systems

למה “תהליך הרכש”?
רבים מלקוחותינו הגדולים בד”כ מעריכים בחסר את כמות הרשיונות הדרושים להם לצוותי הפיתוח בפרויקטים השונים באירגון. ולעיתים אינם מודעים לכמות הרשיונות שכבר קיימים ברשותם בקרב צוותי הפיתוח שבאירגון. לעיתים ההנהלה מעריכה שיש בארגון בסביבות 30, אך במציאות המספר הזה עשוי להיות 100. כשארגון מאמץ אותנו  כספק הכלים ואת הכלים שלנו כתקן, אנו עוזרים לארגון  לנהל טוב יותר את הרישיונות הכלל עולמיים שלו, לקבל עדכוני תכנה לארכיטקטורות השונות ובכך,לקבל  שליטה טובה יותר בתכנון המוצרים של הארגון בכל מה שתלוי ביכולות התמיכה של כלי הפיתוח שברשותו.
התוצאה היא, לא רק אופטימיזציה של תקציבי פיתוח התוכנה, אלא גם גמישות  בחיפוש דרכים להקטנת עלויות פיתוח המוצרים של הלקוחות. הקטנת עלויות המעבדים היא גורם מפתח בהחזרת השקעת הפיתוח. הקומפיילרים והדיבגרים שלנו עוזרים לדחוס ולצמצם את הקוד כך שצריך פחות זיכרון RAM ו- Flash בהשוואה לכלים חינמיים או מסחריים אחרים הקיימים בשוק, כך שעלות המוצר הסופי לאחר פיתוח באמצעות הכלים שלנו – קטנה יותר.
טכנולוגיה שהולכת ומתפתחת בכלים של IAR  מקנה  אופטימיזציה של  צריכת ההספק במוצרי האמבדד. יכולת זו מסייעת  למפתחים לערוך אופטימיזציות קוד, כך שבפועל ניתן לייעל את הקוד ולהשיג צריכת הספק נמוכה יותר באפליקציות רגישות, כמו אלו המבוססות סוללה. בנוסף, אם לקוח שלנו מחליט לעבור ל-MCU אחר, אנו מאפשרים  לו את החופש לעשות זאת, מכורח היות הכלים שלנו, אוניברסאליים בתמיכה רבת ארכיטקטורות.
אבל מדוע שארגון יאמץ במפורש את סביבת הכלים של IAR Systems בתור תקן?
IAR Systems היא החברה היחידה שיכולה להציע טווח רחב מספיק של ארכיטקטורות שתאפשר סטנדרטיזציה אמיתית. אין פערים בארכיטקטורות הרלבנטיות והיצע הארכיטקטורות של ARM נתמך במלואו. הלקוחות יכולים לעבור בחופשיות בין פרויקטים של 8, 16 ו-32 סיביות ולפתח את היישומים שלהם בלי להתמקד יותר מדי בחומרה. מעבר ליתרון טכני זה, חופש הפעולה מבחינת הכלים, מגדיל משמעותית את כוח המיקוח של לקוחותינו, מכיוון שהם יכולים לבחור באופן חופשי את הצעת המעבד הטובה ביותר מיצרני השבבים השונים.
האם אין בכלל תלות ב-MCU?
אם נשארים בתוך אותה ליבה של ARM כמעט ואין תלות. אבל לקוחות מעידים שגם אם משנים את הארכיטקטורה של ה-MCU  לגמרי,  כ70 עד 90 אחוז מהקוד הנו זהה ורק יש רק לקמפל אותו מחדש.
וזהו?
לא, זה רק הבסיס. עכשיו נדבר על איכות המוצרים של IAR Systems, נתח השוק, העלות ועלינו כחברה.
סטנדרטיזציה יכולה להצליח רק עם בסיס לקוחות והתקנות גדול. IAR Systems מוכרת יותר מעשרת אלפים רישיונות בשנה. זה מבטיח  Eco system  רחב מאוד של משתמשים ושל שותפים מתחום מערכות ההפעלה, קשת רחבה מאוד של לקוחות מאפשרת מרכז תמיכה טכני יעיל  וזמין ואכן IAR Systems  ידועה כנותנת שרות ותמיכה טכנית מקצועית ויעילה.
IAR Systems מפורסמת גם באיכות הקומפיילרים שלה: מוצר עם התאימות החזקה ביותר לתקני קוד שונים בשילוב עם אופטימיזציה חזקה לקוד יעיל המתבצע במהירות גבוהה תוך כדי שמירה על לגודל קוד מינימאלי .Systems  IAR גם חלוצה בתחום פיתוח תוכנה חסכונית בצריכת הספק.
יתר על כן, הלקוחות שלנו כמעט בלתי מוגבלים בבחירת החומרה שלהם. קחו לדוגמה את מוצר הדגל שלנו, IAR Embedded Workbench: סט זה של כלי פיתוח לבנייה ודיבוג של יישומי מערכות משובצות באמצעות שפת C ושפת C++ זמין לכמעט כל הארכיטקטורות של ARM, ל-MCUs מתוצרת Atmel, Freescale, STMicroelectronics, Texas Instruments, Renesas ורבים אחרים. עם היצע רחב כזה בהישג ידם, הלקוחות חופשיים לפתח את היישומים המתוחכמים ביותר בכל ארכיטקטורה שהם בוחרים. אין אף חברת כלי פיתוח אחרת שיכולה להציע את החופש הזה.
כך שהבחירה בספקית כלי תוכנה אחת בלבד מאפשרת  גמישות?
בהחלט. היות שהחברות לא ננעלות על MCU מיוחד, הן יכולות למזער את הסיכון הפיננסי והטכנולוגי שלהן. לדוגמה, הן יכולות לעבור בקלות לארכיטקטורה שונה בלי צורך בהדרכה נוספת לצוות הפיתוח. בהיותנו המובילים בתחום הזה אנו יכולים להבטיח משענת  טכנית רחבה:  אנו ידועים במיוחד בכך שאנו מציעים ללקוחותינו את התמיכה הטכנית הדקדקנית ביותר. התוצאה היא, זמן הגעה לשוק מהר יותר ויכולת שליטה ותכנון יעילים יותר של  לקוחותינו במפת הדרכים של מוצריהם הלקוחות.
האם החופש הזה בבחירת חומרה משפיע על פיתוח יישומים עתידיים?
בהחלט: בכך שהחברות מאמצות את IAR Systems כתקן הן משחררות משאבים כספיים ויכולת יצירתית לפיתוח מוצרים מהדור הבא. כיום, יצרני ציוד מקורי ומפתחי מערכות חותרים לפתח מכשירים יעילים מבחינת אנרגיה. באמצעות טכנולוגיית דיבוג ההספק שלנו המתכננים יכולים לנתח את הקוד שלהם, לזהות בקלות שיאי צריכה ובהתאם לכך לבצע אופטימיזציה לקוד שלהם. אנו עוקבים באמצעות כלי התוכנה שלנו כדי לוודא שלמפתח יהיה בהישג יד את כל מה שהוא צריך כדי לפתח מוצרים שיתאימו עבורו ועבור ארגונו גם לעתיד. ע”י שיתוף פעולה הדוק ושוטף עם יצרני השבבים אנו מצליחים להציע כלים אפילו לפני שהשבב זמין בשוק. זמינות הכלים בשלבים הקריטיים הנחוצים ובזמן, עוזרת ללקוחותינו להאיץ את זמן ההגעה של מוצריהם לשוק – ולהרוויח יתרון תחרותי אמיתי.

תגובות סגורות