טקטרוניקס שוב פורצת גבולות

חברת טקטרוניקס הכריזה על מכשיר ה- MDO4000, אשר מגדיר קטגוריה חדשה בתחום הצב”ד, השוברת גבולות מוכרים ויוצרת תקדים למכשור הקיים

מאת: אורנה גדאל

חברת טקטרוניקס הכריזה על מכשיר חדש המשלב אוסילוסקופ עם נתח אותות משוכלל המספק נתוני אות RF ובנוסף אותות אנלוגי דיגיטלי על ציר הזמן. המכשיר החדש   (Mixed Domain Oscilloscope) מספק את הפונקציונליות של האוסילוסקופ עם היכולות של נתח ספקטרום (Spectrum Analyzer) במכשיר אחד.
הוא מאפשר למהנדסים ולמפתחים לעקוב אחרי אות אנלוגי ודיגיטלי ואחר אותות RF בתצוגה משולבת בתוך מכשיר אחד, המסייעת לקצר את זמני הפיתוח והבדיקה במעבדת הפיתוח.
רוב המשתמשים נעזרים בנתח הספקטרום כדי לאתר תקלות בתכנון מערכות אלחוטיות. אולם כאשר מדובר במערכות משולבות, הדורשות להבין את יחסי הגומלין בין המרכיבים האלחוטיים למרכיבים האחרים במערכת, המשימה קשה יותר. הדבר דורש תיאום בין תדרים על ציר הזמן, והתייחסות לכל סוגי האותות – לא רק לאותות אנלוגיים, אותות דיגיטליים או אותות RF בנפרד.

נשבר מחסום הזמן-תדר
המכשיר החדש שהושק בסוף אוגוסט הוא הראשון מסוגו המשלב את הפונקציונליות של נתח האותות ומאפשר לחסוך ימים ואף שבועות באיתור תקלות. “אנו מאמינים שמשפחת MDO4000 היא המהפכנית ביותר בתחום ציוד הבדיקה מזה 20 שנה. בפעם הראשונה נשבר המחסום בין בדיקות זמנים ותדרים”, אמר טרוור סמית מנהל פיתוח ושיווק בטקטרוניקס.
“המכשיר משנה באופן קיצוני את הפרמטרים בבדיקת אותות RF במקום בו יש צורך לתאם אותות על ציר הזמן בשילוב עם ראיה כוללת של תמונת הסיגנל. בדיוק כמו שהאוסילוסקופ ממשפחת MSO הוא הסטנדרט לבדיקת מערכות משולבות, אנו צופים שהמכשיר החדש יהיה הסטנדרט החדש למפתחי מערכות משולבות אלחוטיות”.
לדבריו, הקושי בניפוי תקלות במערכות אלחוטיות מתקדמות, בשילוב עם היעדר ציוד בדיקה ייחודי מתאים, אילץ מהנדסים להתמקד שעות רבות בבדיקות ייעודיות במקום בתכנון המערכת. “הדבר הביא את מפתחי טקטרוניקס לעבוד ביחד עם משתמשי הקצה, ובמיוחד עם לקוחות המפתחים מערכות משובצות בתחום ה-RF, על פיתוח מכשיר ה-MDO. התוצאה מכשיר משובל (היברידי) הכולל יכולת בדיקה של אותות אנלוגיים, של אותות דיגיטליים ושל תדרי RF. המכשיר הזה משלב שני מכשירים בקופסה אחת ועונה לכל צורכי הבדיקה הדרושים.
קופסת פלאים
ה-MDO מאפשר למהנדסים להחליף את הסקופ ואת נתח הספקטרום (spectrum analyzer) במכשיר אחד המאפשר להמשיך להשתמש בכלים המוכרים, ובו-זמנית לבדוק את התדרים – במקום לעבור למכשיר שני ולכווננו מחדש.
המכשיר מאפשר למפתח לראות בו-זמנית רצף אותות RF על נקודת זמן ובדיקת השינויים על ציר הזמן. ע”י יכולת חלוקת המסך למקטעים המאפשרים בדיקה נקודתית של כל מקטע ובו זמנית לראות את האותות האנלוגיים ו/או הדיגיטליים על אותו מקטע זמן.

דוד חסקי, טרוור סמית

נתח האותות המובנה ב-MDO  מאפשר לבדוק בו זמנית 4 ערוצים אנלוגיים, 16 ערוצים דיגיטליים וערוץ לאותות RF. ערוץ ה-RF עד 6 GHz ברוחב פס של ≥1 GHz  בזמן אמיתי במשרעת אחת  מיידית להערכת החברה פי 100 מכל נתח אותות אחר. המשתמש יכול לראות בו-זמנית 4 סדרות מופעים ו/או  מקבילי על אותו צג. עקב תאום הזמנים בין המופעים המהנדס יכול לבדוק ולראות את ההפרעות והעיכובים באות, לשלוט במופעים ובשינוי תדרים. לדוגמא עבודה במוד VCO/PLL או מדידת מעברים וקפיצות של תדרים אפשרית בקלות. גם מציאת מקור הפרעה במכשירים מוגני EMI קלה יותר באמצעות ה-MDO .
בביקורו בישראל ציין טרוור סמית את המהנדסים הישראלים ואת רמת המוכנות לשינויים וחידושים לצד הרעיונות והחדשנות שהם מביאים לשולחן העבודה.
דוד חסקי מנהל מחלקת ציוד בדיקה טקטרוניקס באיסטרוניקס הוסיף כי המכשיר החדש הינו פריצת דרך צבדית מהמשמעותיות ביותר  בשנים האחרונות.

תגובות סגורות