ג'ביל בישראל

איכות-חדשנות-מחיר

jabil Israel מאת: אמיר בר שלום. כניסתה לפעילות בישראל של JABIL העולמית. “אני לא רואה סיבה שישראל תהיה רק מרכז למחקר ופיתוח“, אומר טימותי ל. מיין נשיא ומנכ”ל JABIL החברה השלישית בגודלה בעולם בתחום שירותי היצור האלקטרוני. מיין הגיע לישראל באמצע חודש מאי כדי להשיק את כניסת החברה לישראל ולהכריז על שיתוף הפעולה העסקי עם חברת הייצור RH (ר.ה טכנולוגיות) מנצרת עילית.
“ישראל יכולה בהחלט להתחרות עם אירופה ביצור”, הוא אומר. “כוח העבודה כאן איכותי מאד ומבחינת המחיר, בהשוואה לעלות שכר עובד באירופה, ישראל אטרקטיבית. לכן, אני לא רואה סיבה שלא לייצר כאן. כל זה כמובן מעבר לעובדה כי השוק כאן הוא אחד האטרקטיבים בעולם בכל הקשור לתעשיית ההי טק“.
מיין, שנחשב לאחד המנהלים הבולטים בתעשיית הרכיבים העולמית, מכהן בתפקידו כנשיא ומנכ”ל JABIL כבר 12 שנים. JABIL העולמית מעסיקה יותר ממאה אלף עובדים על פני כל הגלובוס. רוב העובדים אגב מועסקים במפעלי החברה בארצות הברית ולא במזרח הרחוק. “אני מאמין בסיסמא איכות-חדשנות-מחיר” אומר מיין, “וכרגע אני רואה בישראל את הפוטנציאל לשלושת המרכיבים האלה”.

מימין לשמאל: קורטני ראיין, טימותי מיין, יעקב רוזנברג

ציפי לנדסמן מנכ”לית ג’ייביל ישראל

מתברר ש-JABIL העולמית עקבה במשך כמה שנים אחרי השוק הישראלי במטרה ללמוד אותו. המשא ומתן עם RH החל לפני שנה, כאשר לשני הצדדים היה ברור שמדובר בשיתוף פעולה בין הצדדים במטרה לחדור לשוק המקומי.
“אחרי הרבה מאד מחשבה ובחינה של השוק הישראלי, הגענו למסקנה ששיתוף פעולה היא הדרך הטובה ביותר לחדור לשוק בישראל”, אומר קורטני ראיין, סגן נשיא בכיר בחטיבה העיסקית הגלובאלית של JABIL. “מה שמשך אותנו בשוק הישראלי היא האיכות שלו. ברור שישראל אינה סין בכושר הייצור, אבל יש כאן את החדשנות שאליה אנחנו רוצים להתחבר. מעבר לכך אנחנו חושבים שהשוק הישראלי הוא “UNDER SERVED”, כלומר יש בו פוטנציאל צמיחה עצום בכל הקשור לשיפור הממשק בין היצרנית ללקוח. זו הסיבה שבחנו מספר מפעלים וחברות בישראל לפני שבחרנו ב ר.ה טכנולוגיות. המפעל בנצרת עילית הוא מבחינתנו “STATE OF THE ART“. מצאנו חברה מבוססת היטב בשוק המקומי עם קשרים עיסקיים מצוינים. מעבר לכך צריך לזכור את יכולותיה הגלובאליות של JABIL. עצם הנוכחות שלנו כאן והקשר עם השוק הישראלי, פותח בפני הלקוחות שלנו את כל כל קשת היכולות של JABIL. זה אומר כושר ייצור הפרוס על פני כל הגלובוס, וחשוב מכך שרשרת אספקה. הלקוחות שלנו יהנו משרשרת אספקה מהטובות בעולם. היא כולה מנוהלת IP, כך שהסיכוי לתקלות קטן מאד. זה ערך מוסף ש-JABIL מביאה לשוק הישראלי – פותחת את העולם בפניו”.
שיתוף הפעולה בין JABIL לר.ה נחתם לתקופה של חמש שנים, כאשר צוותי עבודה משותפים יעמדו בקשר עם הלקוחות. בראש השלוחה הישראלית של JABIL עומדת ציפי לנדסמן, שיסדה בעבר את חברת MELODEA , יצרנית חומרים לתעשיית הסיבים מחומרים ממקורות מתחדשים, ובעבר יועצת עצמאית למגזר הקלינטק והמוליכים למחצה. בשנה הראשונה לשיתוף הפעולה בין JABIL לר.ה , צפוי המפעל בנצרת עילית לגייס כ70 עובדים חדשים לשירותיו, כאשר התכנית העיסקית מדברת על קצב גידול כזה מידי שנה.
“ישראל היא כר פעולה נוח מאד ל-JABIL, במיוחד בתחום חברות הסטארט אפ”, אומרת לנדסמן. “אנחנו רואים את הקשר עם הלקוח כשותפות בתהליך ולא כמכירה של פריט מדף. עצם הקשר כבר בשלב הראשוני של התכנון,האיפיון והפיתוח הוא יתרון לשני הצדדים. חברות הסטארט אפ בשלב הזה משוועות לאמצעים, וכאן לחיבור שלה עם JABIL ור.ה, יש יתרון עצום בידע, במוצרים וביכולות המגוונות”.
“ישראל מתחרה היום בהודו וסין”, מוסיף טים מיין. “צריך להבין שהעולם משתנה מאד היום. חדשנות קיימת גם בדרום מזרח אסיה לא רק כאן. לכן בעיני חשוב מאד לעשות עסקים עם JABIL. כאשר דיברנו קודם על מוטת השליטה שלנו לזה בדיוק התכוונו. מעבר לכך אנחנו מבוססים מאד בשווקים המתפתחים באמריקה הלטינית. זה מכפיל כוח עבור השוק הישראלי”.
אחת השאלות בענין שיתוף הפעולה בין JABIL לר.ה , היא מדוע לא רכשה ענקית הייצור את החברה הישראלית. שני הצדדים מקפידים לשמור על קו אחיד בעניין הזה , אם כי האפשרות הזו לא נשללה באופן חד משמעי על ידי אנשי JABIL. “צריך לזכור שאנחנו לא חברת השקעות”, אומר קורטני ראיין. “אנחנו נותנים שירות. זו הפעילות העיסקית שלנו וכך אנחנו מגדירים השקעה. שלא יהיה ספק, אנחנו כאן כדי לגדול ולהרויח, וכרגע מצאנו שהמודל הטוב ביותר לכך הוא בחיבור עם פעילות ישראלית קיימת ולא רכישה. ואחרי כל זה אוסיף, שום אופציה לא יורדת מהשולחן” .

 

Jabil (ג’ייביל) הינה חברה אמריקאית הנסחרת בבורסת ניו יורק (JBL), המספקת שירותי תכנון, יצור וניהול מוצר לחברות אלקטרוניקה וטכנולוגיה ברחבי העולם. החברה מציעה ניהול מלא של שרשרת אספקת המוצר ממתקניה ב-25 מדינות, ומספקת פתרונות מקיפים ותפורים על פי צורכי לקוחותיה הפועלים במגוון ענפי תעשיה.
Jabil נוסדה ב-1969, המטה שלה ממוקם בסנט פיטסבורג פלורידה-ארה”ב, היא מעסיקה מעל מאה אלף עובדים, והכנסותיה בשנת 2011 הסתכמו ב-16.5 מיליארד דולר. טימותי ל.מיין הנו נשיא ו-CEO החברה.
ר.ה. טכנולוגיות בע”מ הינה החברה ישראלית הגדולה בתחומה העוסקת בתחום ייצור והרכבת מכלולים ומערכות אלקטרוניקה עבור תעשיית ההייטק בישראל ובעולם. החברה נסחרת בבורסת תל אביב החל משנת 2000 ומעסיקה כ-900 עובדים. אתרי הייצור של החברות בקבוצה נמצאים בנצרת עילית, ישראל, למעט אתר הייצור בארה”ב של חברת RH U.S.A קבוצת ר.ה. טכנולוגיות מספקת ללקוחותיה באמצעות חברות בנות בבעלותה המלאה: ר.ה. אלקטרוניקה, ר. מטל מכלולים RH U.S.A ו-ש.ל.פ., שירותים הכוללים פיתוח, ייצור, הרכבה ואינטגרציה של מכלולים ומערכות אלקטרוניות, בהסכמי מיקור-חוץ. הקבוצה פועלת כקבלן ראשי ומספקת גם שירותי קבלנות משנה. בנוסף, מספקות חברות בקבוצה שירותי ייצור של מערכי זיווד אלקטרוני ועיבוד שבבי. חברת ר.ה. אלקטרוניקה הינה החברה הגדולה בקבוצה, אשר הוקמה כשותפות בשנת 1983 והתאגדה כחברה בשנת 1986 על ידי יעקב רוזנברג (המכהן כיום כיו”ר הקבוצה) וגדליה המרמן.

תגובות סגורות