חדשות היום
חדשות- אלקטרוניקה

אורביט תספק ליצרן מטוסים אירופי מערכות ניטור בווידיאו למטוס בכ-15 מיליון שקל

עסקת המשך אסטרטגית לאורביט: אורביט תספק ליצרן מטוסים אירופי מערכות ניטור בווידיאו למטוס  בכ-15 מיליון שקל. עסקה זו מצטרפת לעסקה קודמת לאספקת מערכת ניהול התקשורת החדשנית של אורביט לאותו יצרן מטוסים – היקפן המצטבר של שתי העסקאות מגיע לכ-26 מיליון שקל בתוך חודשיים. שתי המערכות ישולבו בקו ייצור של מטוס נוסעים חדש הנמצא בשלבי פיתוח; אורביט מעריכה כי עם השלמת פיתוח המטוס עשויה החברה ליהנות מהזמנות המשך כך שהסך הכולל של ההזמנות עשוי יהיה להגיע עד כדי 150 מיליון שקל 

חברת אורביט טכנולוג’יס (ת”א: אורביט), המספקת פתרונות מתקדמים בתחומים של תקשורת לוויינים, מערכות עקיבה ומערכות לניהול תקשורת, הודיעה היום על קבלת הזמנה נוספת מיצרן מטוסים אירופי גדול לאספקת מערכות ניטור בווידיאו למטוס מבוססות על טכנולוגיית ה-ORION. היקף העסקה מוערך בכ-15 מיליון שקל.

מערכת הניטור בווידיאו הינה המערכת השנייה של אורביט המוטמעת בקו הייצור החדש של מטוס נוסעים, הנמצא בשלבי פיתוח, של יצרן אירופי זה. עסקה זו מצטרפת להזמנה משמעותית שקיבלה אורביט, בחודש יוני השנה, מאותו יצרן מטוסים אירופי גדול לאספקת מערכות לניהול תקשורת (CMS) האחראיות על ניהול התקשורת הפנימית בתוך המטוסים. היקפן הכולל של שתי העסקאות מגיע לכ-26 מיליון שקל בתוך כחודשיים.

אורביט מעריכה כי עם השלמת פיתוח המטוס עשויה החברה ליהנות מהזמנות המשך כך שהסך הכולל של ההזמנות עשוי יהיה להגיע עד כדי 150 מיליון שקל.

שתי המערכות מתבססות על טכנולוגית ה- ORION  אותה אורביט מסיימת לפתח בימים אלה.

מערכת הניטור בווידיאו אוספת קטעי וידיאו ממערך של מצלמות המפוזרות במטוס. מצלמות אלה מצלמות אזורי עניין בסביבת המטוס, הן בתוך שטח המטוס והן מחוצה לו (לדוגמא תצלומי וידיאו של קצה כנף המטוס, פתח המנוע, דלת תא הטייס, תא המטען וכו’) ומציגה אותם בפני צוות הטיסה על מנת לאפשר לצוות לקבל תמונה טובה יותר על המתרחש במטוס. בנוסף לכך, למערכת AFDX (Avionics Full Duplex Switched Ethernet) המאפשר התממשקות נוחה וקלה עם שאר מערכות האוויוניקה במטוס.

נוסף על הצגת המידע בפני צוות המטוס, המערכת של אורביט מסוגלת להתממשק גם למערכת הבידור במטוס כך שתדע להציג קטעי וידיאו רלוונטיים גם בפני הנוסעים. ארכיטקטורת המערכת, הכוללת רשת תקשורת IP מבוזרת, מאפשרת התאמה קלה למגוון כלי טיס גדולים וקטנים.

עופר גרינברגר, מנכ”ל אורביט: “אנו גאים על כך ששתיים מהמערכות שפיתחנו – מערכת ניהול תקשורת CMS ומערכת ניטור בווידיאו – נבחרו על ידי יצרן מטוסים אירופי גדול זה עבור פרויקט ייצור מטוסי הנוסעים המוביל שלו. אורביט מקדמת בשנה האחרונה אסטרטגיה להרחבת פעילותה בתחום התעופה, בדגש על שוק מטוסי הנוסעים בו מזהה החברה יתרון תחרותי למוצריה ופוטנציאל שוק אסטרטגי. עסקאות אלו עם יצרן מטוסים גדול מהוות עדות ליכולות המערכות של אורביט המבוססות על פלטפורמת ה-ORION החדשנית שלנו ופתרונות ה-CMS המתקדמים ביותר כמענה לצרכי שוק התעופה המסחרי, ואנו מצפים להמשיך ולהרחיב את שיתוף הפעולה בין שתי החברות בעתיד”.

תגובות סגורות