חדשות היום
חדשות אלקטרוניקה

DSPG מציגה שיפור ברווחיות זה הרבעון השביעי ברציפות

DSPG מציגה שיפור ברווחיות זה הרבעון השביעי ברציפות: סיימה את הרבעון השני עם רווח מתואם של 15 סנט למניה על הכנסות של 40.7 מיליון דולר

הרווח הנקי המתואם זינק פי שישה ל-3.5 מיליון דולר; מדווחת על פיתוח מוצר ראשון לזיהוי והפעלה קוליים המבוסס על שבב ה-HDClear

(הרצליה, 29 ביולי 2013)  ספקית שבבי המולטימדיה DSPG (נאסד”ק: DSPG) פרסמה היום את תוצאותיה הכספיות לרבעון השני של 2013, שהסתיים ב-30 ביוני השנה.

הכנסות החברה ברבעון השני היו ברף העליון של התחזית והסתכמו ב-40.7 מיליון דולר, המשקפות גידול של 3% לעומת הרבעון הקודם וירידה של 8% לעומת הרבעון המקביל. הרווח הגולמי ברבעון גדל זה הרבעון השביעי ברציפות, בעיקר כתוצאה משיפור בתמהיל המוצרים והתייעלות תהליכי הפיתוח והייצור, והגיע ל-40% מהמחזור, לעומת 38% מהמחזור ברבעון המקביל. החברה הציגה שיפור זה הרבעון השביעי ברציפות גם ברווח לפני ריבית, מס והפחתות (EBITDA), שהסתכם ב-3.4 מיליון דולר, כ-8% מההכנסות.

הרווח התפעולי על בסיס GAAP הסתכם ב-40 אלף דולר, לעומת הפסד תפעולי של 2.8 מיליון דולר ברבעון המקביל. הרווח הנקי והרווח המדולל למניה על בסיס GAAP הסתכמו ב-750 אלף דולר ו-3 סנט, לעומת הפסדים של 2.2 מיליון דולר ו-10 סנט ברבעון המקביל.

הרווח למניה: 4 סנט מעל התחזית

בנטרול הפחתות לא מוחשיות בגין רכישות, הוצאה שלא במזומן בגין אופציות והוצאה בגין מאבק פרוקסי, הסתכם הרווח התפעולי של DSPG ב-2.9 מיליון דולר, לעומת הפסד תפעולי של 15 אלף דולר ברבעון המקביל. הרווח הנקי המתואם ברבעון השני גדל ל-3.5 מיליון דולר, כ-9% מהמחזור, לעומת רווח נקי מתואם של 0.5 מיליון דולר ברבעון המקביל. בשורה התחתונה, הרווח המתואם למניה הסתכם ב-15 סנט, 4 סנט מעל תחזיות החברה, ולעומת רווח מתואם של 2 סנט למניה ברבעון המקביל.

DSPG סיימה את הרבעון השני עם קופת מזומנים ושווי מזומנים של כ-120 מיליון דולר.

אורנג’ ואינטל מאמצות את שבב הבית החכם

במהלך הרבעון השני החלה DSPG לספק שבבים עבור הטריפל-פליי המתקדם Livebox של אורנג’. באמצעות השבב של DSPG תוכל אורנג’ להציע בעתיד שירותי בית חכם לצד טלפוניה באיכות HD.  במהלך הרבעון החלה DSPG גם לספק שבבים עבור נתב תקשורת ביתי המבוסס על פלטפורמת פומה של אינטל, ומיועד לחברות כבלים בארה”ב. נתב תקשורת זה יאפשר לחברות כבלים בארה”ב להציע שירותים חדשים על גבי תשתית הטלפוניה האלחוטית הביתית, כמו שירותי בית חכם לצד טלפוניה באיכות HD. נתב תקשורת ביתי אחר שהושק ומבוסס על שבב של DSPG הוא ה-Comcerto 2000 של מיינדספיד האמריקאית, שיאפשר גם הוא שירותי בית חכם.

הסכמים חדשים בשוק ה-VoIP

במהלך הרבעון החלה DSPG לספק שבבי VoIP עבור קו מוצרי הטלפוניה החדש של Intelbras מברזיל, יצרנית הטלפונים וציוד התקשורת המובילה באמריקה הלטינית. בנוסף, זכתה DSPG בשני הסכמים חדשים לאספקת שבבי VoIP ליצרני מכשירים מובילים. שבב ה-VoIP החדש שפיתחה DSPG מאפשר איכויות שמע גבוהות, ביטול רעשי רקע, טווח קליטה רחב ויכולות עיבוד חזקות במיוחד.

מוצר ראשון המבוסס על שבב הזיהוי הקולי

DSPG הודיעה על פיתוח מוצר ראשון להפעלה וזיהוי קוליים המבוסס על שבב ה-HDClear ומיועד לסמארטפונים ומכשירים ניידים ייעודיים. הפיתוח נעשה בשיתוף פעולה עם Sensory האמריקאית, המספקת שבבי הפעלה קולית עבור מאות מיליוני מוצרים של יצרניות מובילות, בהן AT&T, JVC, קנווד, מוטורולה, פלנטרוניקס, סוני וסמסונג.

נתונים עיקריים*:

באלפי $, למעט רווח למניה

רבעון 2  2013  

רבעון 2      2012   

%

הכנסות

40,692

44,191

8%-

רווח גולמי

שיעור רווח גולמי

16,225

40%

16,606

38%

2%-

רווח (הפסד) תפעולי

שיעור רווח תפעולי

2,905

7%

(15)

רווח נקי

שיעור רווח נקי

3,520

9%

520

1%

577%+

רווח מדולל למניה

15 סנט

2 סנט

650%+

מזומנים ושווי מזומנים

119,815

111,671

*  בנטרול הפחתות לא מוחשיות בסך 0.4 ו-0.6 מיליון דולר נטו בגין רכישות ברבעון השני של 2013 וברבעון המקביל, בהתאמה; רישום אופציות בסך 1 ו-1.5 מיליון דולר נטו ברבעון השני של 2013 וברבעון המקביל, בהתאמה; הוצאה בסך 1.4 מיליון דולר ברבעון השני של 2013 הקשורה למאבק הפרוקסי; והוצאות ארגון מחדש בסך 0.7 מיליון דולר ברבעון השני של 2012.

התמקדות בתזרים תפעולי ובמוצרים חדשים

עם פרסום התוצאות הכספיות, אמר מנכ”ל DSPG, עופר אליקים: “תוצאות הרבעון השני עקפו את תחזיותינו במרבית הסעיפים. יכולתנו לשמור על רווחיות תפעולית על בסיס GAAP, גם לאחר הוצאות הפרוקסי, מבליטה את המפנה המוצלח בפעילותנו. ברבעון השני המשכנו להשקיע במוצרים חדשים, והשגנו התקדמות חשובה כשכמה לקוחות מפתח החלו לספק כמויות מסחריות של מוצרים המבוססים על שבבים שפיתחנו. במקביל, זכינו בהסכמים חשובים נוספים לאספקת דור השבבים החדש שלנו”.

אליקים הוסיף: “נמשיך להתמקד בייצור תזרים תפעולי חיובי, כפי שהוכחנו בעבר, וביישום תוכניתנו העסקית בצורה שקולה תוך הרחבת שווקי היעד מעבר למוצרי הטלפוניה האלחוטית הנוכחיים לקווי מוצר ותחומים חדשים שיגדילו את זרם ההכנסות בטווח הארוך יותר”.

התחזית לרבעון 3: הכנסות של עד 37 מיליון דולר

בהתבסס על צבר ההזמנות, צופה DSPG חולשה בביקושים למוצרי ה-DECT המסורתיים, המהווים עדיין את מרבית הכנסות החברה. הכנסות הרבעון השלישי צפויות להסתכם ב-33-37 מיליון דולר, לעומת הכנסות של 36.7 מיליון דולר ברבעון המקביל; הרווח הגולמי צפוי להסתכם ב-37%-40% מהמחזור; ההוצאות התפעוליות, בנטרול הוצאות חשבונאיות בסך 0.9-1.1 מיליון דולר בגין רישום אופציות והפחתות לא-מוחשיות בסך 0.4 מיליון דולר בגין רכישות, צפויות להסתכם ב-12.5-14.2 מיליון דולר; הכנסות המימון צפויות להסתכם ב-0.4-0.5 מיליון דולר; ומספר המניות צפוי לעמוד על 23-24 מיליון.  בשורה התחתונה, צפויה החברה להציג רווח מתואם של כ-2 סנט למניה.

תגובות סגורות