Absolute Analysis

פרוטוקול אנלייזר – Absolute Analysis

Absolute Analysis
מאת: חן חרס, טסטוויז. חברת Absolute Analysis מספקת פתרונות בדיקה של פרוטוקולי תקשורת למעלה מ-17 שנים. מתמחה במתן סוויטות בדיקה של פרוטוקול אנלייזר, מחוללי תעבורה, בדיקות BER, הזרקת שגיאות לתווך וביצועים של פרוטוקולים מרובים. מהנדסי פיתוח בוחרים במוצר זה בשל הגמישות, הביצועים, ממשק פשוט לשימוש ויכולת התאמה של מסד הנתונים לפי דרישת לקוח. מטה החברה ממוקם בקליפורניה ולחברה קיימים משרדים נוספים בצפון אמריקה אסיה ואירופה.

ניתן למצוא את פתרונות החברה מוטמעים במגוון רחב של חברות טלקום ומחשוב. קישורי תקשורת במהירויות גבוהות נמצאים כמעט בכל מקום והחברה יודעת לספק את הכלים להקליט, לחולל תעבורה ולהציג נתונים סטטיסטיים מרמה של 10Mbps עד לרמה של 10Gbps. מוצרי ושירותי החברה ניתנים להתאמה אישית, המון חברות שרכשו את הפתרון מחפשים פרוטוקולים מותאים אישית בעלי קצבים שאינן סטנדרטיים והחברה יודעת לענות על צרכים אלו.
בזמנים אלו שהקצבים גבוהים בשל שילוב תעבורה של וידאו קול ונתונים
(Triple Play) על גבי סיגמנט יחיד נוצרת דרישה לקצבים גבוהים יותר ממה שנהגו להכיר. כנ”ל בעולם אחסון המידע, הצורך לגשת למידע במהירות וביעילות דוחק את הגבולות הקיימים ויש צורך ברוחב פס גדול יותר ויותר. טכנולוגיות כגון iSCSI
עם תמיכה ב-10 תהיה הרבה יותר מעניינת, כאשר כל הטכנולוגיות המצוינות לעיל נפגשות בליבה של הרשת קיים צורך ממשי לזמינות רוחב פס כדי לעמוד בדרישות של כל הפרוטוקולים.
מה היא החשיבות של ניתוח 100% מתעבורת המידע ב-wire speed עד לרמת ה-Bit? חשוב מאוד להקליט את כל הנתונים ברשת אחרת יהיו איבודי מידע ודבר זה הופך את הניתוח לבלתי אפשרי, שכן אינך בטוח אם התגובה לפרוטוקול הגיעה או שמא הציוד לא הספיק להקליט אותה. ישנם המון כלים מסחריים ו/או כלים ללא עלות כמו WireShark אשר לא יכולים להקליט 100% מהתעבורה או אפילו קצבים קטנים יותר.
הפתרון אשר מספקת חברת Absolute Analysis מקליט 100% מהתעבורה!

מה זה פרוטוקל אנלייזר?
פרוטוקול אנלייזר הוא מכשיר המפרק את התעבורה ברשת לחלקים המרכיבים אותה. תעבורה זו בדרך כלל מועברת ברשת כ-“מסגרות”, כלומר בלוקים של נתונים המרכיבים את המסגרת ומכילים מידע כלשהו כמו יעד המסגרת – מקור המסגרת – איזה סוג נתונים של מידע הוא נושא, גודל המידע ואת המיקום של הבלוק ביחס לכל התעבורה שנשלחה. כאמור תיאור זה יחסית פשוט, פרוטוקול הוא סט של כללים להעברת נתונים. בהתחשב בסוגי המידע השונים שיכולים להיות מועברים (קול, וידאו, נתונים) וכן בסוגי המקורות השונים שיכולים להיות מגוונים. הפרוטוקול הנפוץ ביותר שאנו נתקלים בו הוא האתרנט. פרוטוקול האתרנט קודם כל מושתת על גבי התכונות הפיסיות כגון המתחים שסימלם 1 או 0 על התווך והקצב שהנתונים מועברים בו. לאחר מכן מתואר מהו המידע שכלול ב-Header איזה מידע הוא יכול להכיל וכיצד הוא בודק שגיאות, כמעט תמיד עם בדיקת יתירות מחזורית CRC.
הדברים הופכים למסובכים יותר כשאתה מבין שיש פרוטוקולים רבים המותאמים לסוגים שונים של תעבורה. אתרנט יחד עם IP-TCP מותאם לסוג תעבורה המתבטא באמינות על פני מרחקים ארוכים.Fiber-Channels מותאם לאספקה יעילה של תעבורת אחסון. אחרים כמו ממשקי רדיו ציבורי משותף (CPRI) משמשים להעברת קול ונתונים על פני רשתות הגישה של הרדיו (RANs) והרשימה עוד ארוכה.

פרוטוקול אנלייזר בסיוע בפיתוח ובפתרון תקלות
פרוטוקול אנלייזר נועד כדי לבחון את התווך שמבצעים עליו את האנליזה, להציג למהנדס תמונה כוללת של התוכן הנמצא בכל שדה ואיפה כל שדה נמצא ביחס לשדות האחרים. כמובן שדבר זה בעל ערך רב במהלך הפיתוח כאשר הציוד חייב להיבדק על פי פרוטוקולים סטנדרטיים. פרוטוקול אנלייזר משמש בדרך כלל במהלך בדיקת תאימות (Compliance) כדי להבטיח שתעבורת הרשת שנוצרה שומרת בקפדנות על הסטנדרטים התקניים. במהלך בדיקות interoperability האנלייזר יבדוק ששני המכשירים תואמים, כאשר שני מכשירים נכשלים בעבודה משותפת האנלייזר יבדוק איזה מכשיר “אשם” והיכן אירעה התקלה.
אבל לא רק בשלב תכנון הפרוטוקל אנלייזר מוכיח את ערכו. במהלך שלב האינטגרציה ניתן לבדוק את תקינותה של המערכת כולה, אינטראקציות מורכבות נמצאות במעקב וכל חוסר יעילות המתגלה מוצגת למהנדס שיכול לברור את הפעולות שגורמות לחוסר היעילות. גם במהלך שלב הייצור האנלייזר בודק את תקינות הפעולות ומסוגל לבחון כשלים במערכת.

מוצר ה-Investigator
“Investigator” של חברת “Absolute Analysis” היא מערכת בדיקה רבת פרוטוקולים שכוללת פרוטוקול אנלייזר אשר מתחייב ללכוד 100% מהתעבורה
ב-Line-Rate, הפתרון גם יכול לשמש כמחולל תעבורה, לבצע בדיקות BER, להזריק שגיאות מגוונות לקו ולהצביע על ליקויים. כל האפליקציות רצות על החומרה הנ”ל על ידי רשיונות לכל אחד מהם. אותו הרישיון מסדיר את הפרוטוקולים שניתן ללכוד ולאחסן. אין צורך בשדרוג חומרה.

מערכת Investigator
ה-Investigator מכיל סוויטות בדיקה שמכסות טווח עצום של פרוטוקולים כולל Ethernet (iSCSI FCoE) Fiber Channel (FCP-SCSI, FC-AV, FC-AE) Serial Front Panel Data Port ARINC 664/AFDX, CPRI, Serial Rapid IO (sRIO)
() ואחרים. לא רק זה, לכל הפרוטוקולים המורשים חותמות זמן אחידה, דבר זה מאפשר הצגה של פרוטוקולים רבים ושונים על גבי מסך אחד כך שניתן לנתח את כולם על אותה טבלה או גרף. נכס יקר בכל סביבת בדיקות.
אבטחה היא שם המשחק
בחברה אבטחה בנויה מהיסוד. לא רק שההקלטות יכולות להישמר מוצפנות, ניתן גם לתפעל מרחוק את המוצר באופן מאובטח והכוננים הקשיחים נשלפים כך שבסופו של יום העבודה ניתן לאחסן נתונים אלה במקום מאובטח. בנוסף לכך המוצר יכול לפענח תהליכים, להפעיל מסננים ואפילו לבצע חיפוש מעמיק במידה והפרוטוקול הוטמע לתוך המערכת. המוצר יכול להיות מסופק עם יכולות עריכה של מסד פרוטוקולים המאפשר לחברות אבטחה לכתוב יישומים משלהם. המוצר עצמו לא צריך לדעת איך אתה משתמש ביישום הפרוטוקול שלך. הכל יכול להיות נעול, בטוח ומאובטח.
אוטומציה – ניתן לקבל API שמאפשר למשתמש ליצור סביבת עבודה אישית הכוללת מערכת הפעלה מותאמת וגם ניתן לשלב את המוצר בסביבת עבודה מורכבת כמו LAbViewTM LabWindowsTM.

Absolute Analysis

תגובות סגורות