חדשות היום

מרכז פיתוח חדש לחברת ווינד ריבר בישראל

מרכז פיתוח חדש לחברת ווינד ריבר בישראל אריק וינשטיין. חברת ווינד ריבר (Wind River) הנמצאת בבעלות של Intel הקימה מרכז פיתוח חדש בישראל שיתמקד בפיתוח טכנולוגיות ומוצרים בתחום האינטרנט של הדברים (IoT) ופתרונות Networking. המרכז החדש יפעל במקביל לקבוצה העסקית העוסקת במכירות ותמיכה לשוק הישראלי. את פעילות החברה מנהל בישראל תומר בוגין. בנוסף, מנהל בוגין את כל פעילות החלל, התעופה והביטחון של החברה בארץ.

בראיון לניו-טק מגזין סקר תומר בוגין את פעילות ווינד ריבר בישראל ואת הטכנולוגיות החדשות בהם תתמקד פעילות המו”פ בישראל: “פעילות המכירות של החברה בישראל כוללת את התחום התעופתי והביטחוני כולל הגנה אזרחית (Home Land Security), תחום הטלקום והתחום התעשייתי. קווי המוצרים כוללים את VxWorks MILS שהיא סביבת הפעלה בזמן-אמת ליישומי aerospace and defense, את VxWorks 653 ליישומים תעופתיים הדורשים רמות אבטחה ובטיחות גבוהים ע”פ תקן ARINC 653, מערכת ההפעלה Linux וטכנולוגיות ווירטואליזציה. בנוסף, משיקה החברה ממש בימים אלו את VxWorks 7.0 שתיתן מענה מקיף לתחום האינטרנט של הדברים (IoT) שנמצא בתנופת צמיחה. בתחום המחקר והפיתוח, המרכז החדש יתמקד בשני תחומים עיקריים: IoT וכן פתרונות מתקדמים בתחום הרשתות שמשלבים טכנולוגיות כמו Content Inspection או Flow Classification. מצד אחד החזון הוא שבעקבות מגמת האינטרנט של הדברים מספר ההתקנים המקושרים יעלה באופן אקספוננציאלי וכך גם נפח התעבורה, מצד שני יש לאפשר לכל התקן להתחבר בצורה מאובטחת לרשת. מפעילי הרשתות כבר היום נדרשים לעמוד בדרישות אבטחה גבוהות ויכולות לניהול גמיש של משאבי הרשת. הפתרונות של ווינד ריבר כוללים יכולות אבטחה גבוהות, פתרונות ווירטואליזציה ויכולות ביצוע בזמן אמת, וביחד עם טכנולוגיות מתקדמות של אינטל נותנים את התשובה בשני הצדדים – גם בצד ההתקן וגם בצד של מרכזי המיחשוב של הענן”. אחת מהטכנולוגיות בהם יעסוק מרכז הפיתוח בארץ הוא תוכנת Open Stack, תוכנה בקוד פתוח המיועדת ליצרני מחשוב בתחום הענן כאשר ההתמקדות תהיה בצרכים של ספקי התקשורת.

מה הניע את הנהלת ווינד ריבר לרכז את פעילות הפיתוח דווקא בסניף הישראלי של החברה?
“יש בישראל פעילות וחדשנות שלא נפסקת בתחום התקשורת, ותקשורת היא אחד האלמנטים החשובים כשמדברים על מחשוב ענן. שמענו לאחרונה על המרכז החדש שהקימה אלקטל לוסנט בנושא פתרונות למחשוב ענן, אנו רואים חברות תקשורת מובילות כמו טלפוניקה וסיסקו הרוכשות חברות ישראליות – כולם ערים לחדשנות פה, וישראל היא אחד מהמקומות המובילים כאשר שוקלים הקמת מרכז פיתוח חדש. תוסיף לזה שמנהלים בכירים בווינד ריבר עבדו בעבר בחברות ישראליות כמו מרקיורי, ניסיון שרק חיזק את ההכרה בחדשנות שיש בישראל “.
תומר בוגין החל את דרכו בתחום פתרונות התוכנה לארגונים, שהה כ-10 שנים בסיליקון וואלי ובסינגפור עד לחזרתו לארץ. טרם מינויו למנהל ווינד ריבר בארץ הספיק למלא תפקידי מפתח בחברות סטארט-אפ בתחום ה-M2M, השלב האבולוציוני הקודם של האינטרנט של הדברים.
כשנשאל תומר בוגין לגבי הצפי לגודלו של מרכז הפיתוח הוא לא עונה בצורה ישירה אך רומז כי המשרדים החדשים של החברה ברעננה יכולים לאכלס עד 70 אנשים וחברות מסחריות לא נוהגות לשכור משרדים גדולים לא לצורך…

 

OpenStack פלטפורמת תוכנה בקוד פתוח למרכזי מידע (Data Centers)

ווינד ריבר הודיעה לאחרונה כי הצטרפה לקהילת ה-OpenStack ותיתן חסות לארגון לקידום ה-OpenStack. במסגרת ההצטרפות לקהילת ה-OpenStack, תסייע ווינד ריבר ליישם את תפיסת ה-OpenStack עבור תשתיות תקשורת, במגזר הטלקום.
OpenStack מוגדרת כ-“מערכת הפעלה בקוד פתוח לענן”, והיא מהווה פלטפורמת מחשוב ענן המאפשרת ניהול של משאבי מחשוב , אחסון (storage) וניהול משאבי רשת בסביבות ענן. זהו פרויקט שהחל כיוזמה של חברת RackSpace האמריקאית ונאסא בשנת 2010 ומטרתו לאפשר לארגונים בכל גודל ליצור שירותי מחשוב ענן המבוססים על פלטפורמות חומרה סטנדרטיות תוך כדי תאימות בין יצרני החומרה והתוכנה השונים בתחום. הפרויקט אומץ תוך זמן קצר על ידי חברות מובילת כמו אינטל, סיסקו, IBM ,HP ועוד וכיום אלפי מפתחי קוד פתוח חברים בארגון ותורמים לפיתוח התוכנה במקביל לחברות. מי שמנהל את הפרויקט הוא ארגון OpenStack .Foundation

ווינד ריבר מסייעת ביישום OpenStack עבור סביבות (Network Functions Virtualization) בענף התקשורת. על ידי מינוף הניסיון שלה בענף הטלקום, תפתח החברה גירסאות ותוספים של OpenStack הנותנים מענה לצרכים של ספקי תקשורת, הנדרשים לשמור על רמה גבוהה של הסכמי רמת שירות (SLA). החברה מתכננת לפעול בסמיכות ללקוחות ולתמוך באופן פעיל בקהילת הקוד הפתוח בתחום זה.

VxWorks 7. 0

ווינד ריבר משיקה בימים אלו גירסה חדשה למערכת ההפעלה לזמן אמת שלה – 7.0 VxWorks – כך שתתאים לעידן החדש של האינטרנט של הדברים ולהזדמנויות החדשות הנוצרות בשוק היום. גירסה זו צפויה לחזק את ביסוסה של החברה בשווקים המסורתיים בהם היא פועלת: חלל ותעופה, ביטחון, רפואה ותעשייה, ואף תאפשר לחברה להיכנס לשווקים נוספים, הנפתחים בעקבות העמקת הפיתוח בתחום האינטרנט של הדברים.
VxWorks תוכננה מחדש בגישה מודולרית, שהובילה להפרדת ליבת מערכת ההפעלה ממערכת הקבצים או מרכיבי התקשורת. כתוצאה מכך, אפליקציות יכולות להתעדכן בכל זמן, ללא צורך בהגדרה מחדש או באתחול של כל המערכת, דבר המגביר את הסקלאביליות ואת היכולת לבצע התאמות מהירות לשינויים בשוק.
בין המאפיינים הבולטים של הגרסה החדשה:
מודולאריות: גישה מודולארית חדשה המאפשרת ללקוחות להפעיל שדרוגים ממוקדים ויעילים לחבילות ופרוטוקולים, ללא שינוי ליבת המערכת. דבר המקטין השקעה בבדיקות ואישור מחדש, ומאפשר ללקוחות לשמור על המערכות שלהם ברמה הטכנולוגית המתקדמת ביותר.
– אבטחה: מערך מקיף של מאפייני אבטחת מידע מוטמעים בפתרון, הכולל אחסון מידע מאובטח, עיצוב מוגן מפריצה, שדרוגי אבטחה, מקור של אמון, וניהול משתמשים ומדיניות.
בטיחות: יכולות משופרות עונות על הצורך הגובר באפליקציות בטיחות בתחומי הרפואה, התעשייה, התחבורה, התעופה והחלל והביטחון.
סקלאביליות: שילוב של מיקרו ליבה וליבה סטנדרטית, הבנויים על אותה פלטפורמת VxWorks, מאפשר ללקוחות להפחית עלויות פיתוח ותחזוקה. הדבר מאפשר למנף בסיס של מערכת הפעלה אחת לאורך מספר סוגי מכשירים מחוברים, החל ממערכות מזעריות למחשוב לביש ועד לציוד רשתות גדול, וכל דבר שביניהם.
קישוריות וגרפיקה: תמיכה בטווח רחב של סטנדרטים ופרוטוקולים, כגון USB ,CAN, וכדומה. הפלטפורמה מוכנה לגרפיקה, ותומכת
ב-OpenVG API,תמיכה בחומרה בגרפיקה כולל הדרייברים וכלי עיצוב הגרפיקה Tilcon.

תגובות סגורות