Agilent מציגה – כאשר הטלפון החכם פוגש את האוסילוסקופ

מאת: אריק וינשטיין

בחברת אגי’לנט לא קופאים על השמרים ובמקביל להליך מיתוגה החדש של החברה תחת השם Keysight Technologies, הודיעה החברה ממש בימים אלו על השקתן של סדרות אוסילוסקופים חדשות הנקראות S-Series ו-X-Series לתחום הביניים (Mid Range) והמציגות ביצועים משופרים ביחד עם ממשקי משתמש מעולם הטלפונים החכמים.

Keysight Technologies
כאמור, הוחלט בתחילת השנה בחברת אגי’לנט להפריד את הפעילות של חטיבת הצב”ד האלקטרוני מפעילות חברת האם שתמשיך לכלול את שאר החטיבות המתרכזות במדעי החיים ובציוד לאנליזה כימית. הילה קורן, מנהלת מרקום בחברת אגי’לנט – ישראל: “שוק האנליזה הכימית ומדעי החיים שונה במהותו משוק הצב”ד האלקטרוני ולכן הוחלט להפריד את הפעילויות לחברות נפרדות. חברת האם תמשיך לפעול תחת השם אגי’לנט בעוד חטיבת הצב”ד תפעל כחברה עצמאית תחת השם Keysight Technologies. מכיוון שבתחום הצב”ד האלקטרוני אנו חברה מובילה ומוכרת אין לנו ספק כי המעבר למיתוג חדש תחת השם Keysightלא יפגע בביצועי החברה. בשלב הראשון החל מאוגוסט הקרוב תפעל Keysight כחברת בת של אגי’לנט ובשלב השני, החל מנובמבר, תעבור חברת Keysight להיות חברה עצמאית לכל דבר”. בחברת אגי’לנט מדגישים כי מבחינת הלקוחות לא יחול שום שינוי – מרכז המכירות והתמיכה ימשיך לעבוד תחת השם Keysight תוך תמיכה מלאה במוצרי אגי’לנט שנמצאים כבר בשוק ואצל הלקוחות (אפילו מספרי המוצר יישארו כפי שהיו).
יורם שמעוני, מנהל פיתוח עסקי לאירופה והמזרח התיכון הציג בפני ניוטק מגזין את הסדרות החדשות של משפחות
ה-Infiniium וה-InfiniiVision.

Infiniium S-Series
משפחת ה-Infiniium כוללת אוסילוסקופים מבוססי Windows-7 ומיועדת לקצה הגבוה של הביצועים, ליישומים הדורשים ניתוח מעמיק של אותות לצרכי תקינה ותאימות תוך הצגת ביצועי מדידה גבוהים ביותר. המשפחה כוללת בין היתר את ה-DCA-X התומך ברוחבי פס גבוהים במיוחד ע”י דגימה משולבת, סדרת ה-90000 וסדרת ה-90000A. ה-S-Series החדשה באה להחליף את סדרת ה-9000A/H במשפחה ומציגה ביצועים גבוהים בתחום תדרי הביניים.
יורם שמעוני: “תחום הביניים של התדרים הולך ועולה כל הזמן, אם לפני זמן לא רב התדר של 2GHz נחשב לתדר ביניים, הלקוחות היום מתייחסים ל-8GHz כתדר ביניים, דבר שמצריך שילוב של טכנולוגיות חדשות באוסילוסקופים אלו תוך שמירת מחיר אטרקטיבי. דוגמא לכך היא
שילוב ה-front-end וממירי A/D של אוסילוסקופים מהקצה הגבוה ביותר בסדרת S החדשה, דבר המאפשר להגיע לרזולוציית דגימה גבוהה ורצפת רעש נמוכה”.
בין החידושים מציגה סדרת S החדשה:
תחום תדרים רחב של 500MHz ועד
8GHz, כאשר השדרוג לתחומי תדר גבוהים יותר נעשה בתוכנה.
ממירים (ADC) מהירים ברזולוציה של 10 ביט לכל תחומי רוחב הפס, עם תמיכה במצב רזולוציה גבוהה (High Resolution Mode). ביחד עם יחידת ה-front-end החדשה, סדרת ה-S החדשה מספקת מספר ביטים אפקטיבי (ENOB) הגבוה מ-8, המוביל בתעשייה.
רצפת רעש נמוכה במיוחד
(90microVrms@1GHz)
כרטיס אם מבוסס מעבד i5 עם 8GB RAM ותמיכה ב-3.0 אשר מריץ Windows-7.
מסך מגע בגודל 15 אינץ ותמיכה
ב-Multi-touch המגיע מעולם הטלפונים החכמים, ומספק פונקציונאליות כמו zoom-in ו-zoom-out וכדומה.
יכולות התממשקות ל-iPAD ו-iPhone.
תמיכה ב-4 ערוצים אנלוגיים (DSO) עם אופציה להוספת 16 ערוצים דיגיטאליים (MSO) המאפשרים בדיקות תאימות לפרוטוקולים כגון DDR ,USB ,PCIe MIPI ועוד.

X
משפחת InfiniiVision כוללת אוסילוסקופים זמן-אמת ליישומי פיתוח במעבדה כאשר עד להצגת סדרת ה-6000X תמכה המשפחה בתחום 70MHz ועד ל-1.5Ghz. עם הצגת סדרת ה-6000X החדשה, רוחב הפס של משפחת InfiniiVision הוגדל עד
ל-6GHz ומהווה אלטרנטיבה אטרקטיבית בשוק ה-Mid-Range מבחינת יחס עלות-ביצועים.
יורם שמעוני: “InfiniiVision 6000X-Series החדשה מביאה מספר חידושים
משמעותיים לתחום האוסילוסקופים ליישומי debug המתאפיינים בביצועי זמן אמת ובמחיר נמוך יחסית. למרות שאוסילוסקופים אלו אינם מבוססי מערכת הפעלה Windows 7 כמו משפחת Infiniium, שילבנו בסדרת
ה-6000X החדשה ממשק גרפי מתקדם עם מסך מגע התומך בזיהוי מחוות (Gesture) וממשק קולי המאפשר לבצע פעולות ע”י פקודות קוליות כמו trigger ,zoom-in, כיבוי וכדומה. תכונה וויזואלית נוספת היא השימוש במספר צבעים להצגת האותות (color grade) כך שמתאפשר לראות תמונה היסטוגרמית של ספקטרום האותות הנבדקים (איור-3). הסדרה החדשה מתאפיינת בזמן עלייה וירידה (boot/shutdown time) מהירים כך שביחד עם ממשק גרפי מתקדם ובקרה קולית אנו מציגים חוויית משתמש ברמה גבוהה”.
אסף לזר, מנהל פיתוח עיסקי באגי’לנט ישראל: “מבחינת ביצועים, מציגה הסדרה החדשה קצב דגימה גבוה במיוחד של 450,000 מחזורים לשנייה
(wave form/sec) שהוא הפרמטר הקובע לביצועי זמן אמת של האוסילוסקופ. גם ביכולות הסנכרון (trigger) הוספנו יכולות וויזואליות המאפשרות למשתמש לקבוע בצורה גרפית איזה סיגנל יבצע triggering, דבר ההופך את השליטה באוסילוסקופ לקלה יותר ואינטואיטיבית. השוק דורש לשלב בצב”ד טכנולוגיות מעולם הטלפונים החכמים ומחשבי הלוח והסדרות החדשות אכן עונות על דרישות אלו כולל יכולת התממשקות לטלפונים חכמים ו-iPAD”
סדרת ה-InfiniiVision 6000X משלבת לתוך מכשיר יחיד כמה מכשירי מדידה: אוסילוסקופ, נתח לוגי, נתח פרוטוקולים, מחולל אותות, וולטמטר דגיטאלי ומונה תדר (10 ספרות עד לתדר של 3.2GHz).

תגובות סגורות