הסמארטפונים המובילים של שנת 2014

יצרניות הסלולר הגדולות בעולם שיחררו את ספינות הדגל שלהן לשנת 2014 וטמנו בחובן מגוון רחב של תוספות ועדכונים. מסך ברזולוציה גבוהה, מצלמה מתקדמת, עמידות במים ואבק, מצבי חסכון מיוחדים ורמקולים עוצמתיים הם רק רשימה חלקית של השיפורים להם זכו המכשירים החדשים. כעת, לאחר שכולם נמצאים כבר מספר חודשים על המדפים, ניתן לבצע בדיקה עמוקה ולקבוע מי הוא הסמארטפון הטוב ביותר כיום.

ריכזנו את סמארטפוני האנדרואיד המעניינים ביותר שהושקו בחודשים האחרונים בישראל: Samsung Galaxy S5, LG G3, HTC One M8 ו-Sony Xperia Z2. מבחינת המפרט הטכני, המכשירים כולם די דומים כאשר בליבם אותה ערכת שבבים Snapdragon 801 מבית קוואלקום המשלבת מעבד מרובע-ליבה עוצמתי עם מאיץ גרפי מהמתקדמים בשוק – Adreno 330. מערכת ההפעלה של כולם היא אנדרואיד, אבל כל יצרנית בחרה להלביש עליה ממשק משתמש ייחודי אותו פיתחה בעצמה, מה שיכול להשפיע משמעותית על החלטת הרכישה.

Samsung Galaxy S5
נתחיל עם לא אחר מאשר ה-Galaxy S5 של סמסונג – יורש העצר בסדרת הדגל היוקרתית שהעניקה לחברה את מקומה בעולם המובייל. הגלקסי S5 מתהדר במסך Super AMOLED בגודל 5.1 אינץ’ וברזולוציית Full HD. בנוסף למסך החד, סמסונג ציידה את מוצר הדגל שלה במצלמה עם חיישן 16 מגה-פיקסל, זו מספקת תמונות איכותיות מאוד, אם לא האיכותיות ביותר מבין אלו שמסוגלים להפיק הסמארטפונים האחרים בשוק.
לצד מסך חד ומצלמה איכותית, סמסונג דאגה לשפר גם את חיי הסוללה. מכשיר ה-Galaxy S5 מצויד בסוללה נשלפת בקיבולת 2,800mAh שמצליחה להחזיק מעל ליום עבודה שלם, שהסתיים גם הוא בכ-45 אחוז לערך, ללא כל מאמץ. את משך חיי הסוללה משפרת סמסונג גם דרך צד התוכנה עם מצב “חסכון מרבי בחשמל” שגרף שבחים לא מעטים. רק כדי לסבר את האוזן, נציין שעם אחוז סוללה בודד, הצלחנו להשיג כ-7 שעות עבודה בהן היה ניתן לקבל שיחות, לענות להודעות ואף לעשות שימוש קל באפליקציות.
על אף הרושם המוצלח שהשאיר הגלקסי S5, הוא איננו חף מבעיות שהצליחו להעיב על השימוש. תחילה נציין את אחד מהחסרונות המוכרים ביותר של סדרת מכשירי ה-Galaxy: איכות החומר. Galaxy S5 עשוי כולו פלסטיק ולמרבה הצער הוא מרגיש זול משמעותית בהשוואה למתחריו. למרות זאת, עמידותו של המוצר בפני מים מחפה על תחושה זו ומעניקה לו ערך מוסף.
עוד נקודה שחורה בפנקס של סמסונג היא זו המייצגת את ממשק המשתמש אותו מלבישה החברה על מערכת ההפעלה אנדרואיד. אף שהפעם סמסונג באמת ניסתה לשפר ולהבין את הטעויות שלה, עדיין ישנם אלמנטים בעייתים דוגמת מסך הגדרות עמוס וכבד שעשוי להגדיר את המוצר כמסובך לתפעול. לקינוח נציין את חיישן טביעות האצבע שהצליח לאכזב, ולא התקרב אפילו במעט לזה של האייפון מבית אפל. המיקום שלו בעייתי, טכנולוגיית הקריאה איטית ודורשת דיוק זוויתי רב – מה שלא אפשרי בכל מצב.

LG G3
מכשיר הדגל G3 מסמל את תקופת הרנסנס של יצרנית האלקטרוניקה LG, ואולי אף את תחילתו של מהפך בשוק האנדרואיד. החברה, שעד לא מזמן הייתה בסך הכל שחקנית משנה בזירה, צוברת פופולאריות בקצב מסחרר. מבין מתחרותיה המשמעותיות, הייתה LG הראשונה להציע מסך ברזולוציית Quad HD (פריסה של 2,560X1,440 פיקסלים, פי 4 מאיכות HD 720p). המסך עצמו מגיע בגודל 5.5 אינץ’, וזה אולי נשמע מפחיד – אבל השוליים שמסביבו מאפשרים אחיזה נוחה וחוויה מהפנטת. גם בתחום הצילום רשמה LG הישגים: מוצר הדגל שלה מצויד במצלמת 13 מגה-פיקסל הכוללת פוקוס לייזר חדשני המסוגל לבצע מיקוד בפרטים במהירות יתרה.
מלבד שיפורים אלה, ה-G3 מצטיין גם בגזרת התוכנה: ממשק המשתמש נקי, ברור ומהיר יותר. אם בשנה שעברה ניסתה LG להעמיס בתכונות ופיצ’רים, הרי שהשנה היא הטמיעה רק את אלו שבאמת נחוצים. מיותר לציין שגם ה-G3, בדומה לכל מתחריו, מצויד בפלטפורמת העיבוד החזקה ביותר שזמינה היום בשוק, אך מצליח דווקא להתעלות על חלקם בזכות זיכרון RAM בנפח 3GB (בגרסה שעלותה גבוהה יותר), מה שמעניק שדרוג לביצועים ואפיק עדכוני תוכנה ורוד יותר.
LG G3 הצליח להרשים אותנו בתחומים רבים, אבל גם לו יש מגרעות. קצת מפתיע, אבל המאפיין הבולט שלו, הוא החסרון הגדול ביותר שלו. החברה החליטה לשלב במוצר הדגל מסך שגודלו 5.5 אינץ’, מה שהופך את הסמארטפון הזה למכשיר לא קטן במיוחד. ישנם משתמשים שמצאו את המכשיר גדול מידי עבורם, ובעיקר בעבור כף היד שלהם.
בדומה לגלקסי של סמסונג, גם ה-G3 סובל מבחירתה של LG בפלסטיק כחומר המחפה על גופו של המכשיר. לאחר שעובדה זו צוינה, חשוב להבהיר שהאחיזה במכשיר מרגישה“יוקרתית” יותר: הגימור המוברש אשר מנסה לדמות מתכת הצליח לגרום לאשליה, הן חזותית והן מוחשית, שמדובר בציפוי אלומיניום.

HTC One M8
חברת HTC הטיוואנית ידעה תלאות רבות בתקופה האחרונה, זאת על אף המוצרים המשובחים שייצרה. בעודו ממשיך לגרוף פרסים ושבחים מטעמם של גופים גדולים ונחשבים, One M8 הוא ללא ספק אחד מהמכשירים המוצלחים ביותר בשנה זו. המאפיין הבולט שלו הוא גוף מתכתי עם גימור אחיד ומרהיב שמעניק תחושה מאד יוקרתית. בנוסף לחומרים האיכותיים, HTC ציידה את הסמארטפון ברמקולים סטריאופוניים המסוגלים לספק את חווית השמע הטובה ביותר בעולם המובייל.
HTC One M8 עומד בגאון גם אל מול מבחנן הסוללה. במרבית הבדיקות, הצליח המכשיר להגיע למשך פעולה גבוה מ-24 שעות, כשבמקרים מסוימים, ובסיוע של שני מצבי החסכון בחשמל, החזיקה הסוללה אפילו יותר מ-48 שעות לאחר טעינה מלאה אחת. מצבי החסכון בחשמל מאפשרים למשתמש לצאת מהבית ללא מטען ולמשך שעות גם עם אחוזי סלולה נמוכים יחסית.
מכשיר ה-M8 מצטיין בתחומים נוספים, אך ישנה נקודת תורפה עיקרית שמונעת ממנו להיות קרוב למושלם – המצלמה. HTC בחרה לנטוש את מירוץ המגה-פיקסלים ושילבה חיישן ראשי ברזולוציית 4 מגה-פיקסל, תוך שהיא מבטיחה תוצאות טובות יותר בתאורה חלשה נוכח הגדלתם הפיזית של הפיקסלים עצמם (“UltraPixel”). התוצאות, במרבית המקרים, סבירות בלבד. כדי להוסיף מעט עניין, מעל החיישן הראשי ממוקם חיישן נוסף שתפקידו ללכוד נתוני עומק ומרחק, כך יכולה החברה לאפשר שינוי פוקוס לאחר הצילום והחלת אפקטים תלת-ממדיים על התמונות.
כמרבית המכשירים האחרים, One M8 מגיע עם מסך בגודל 5 אינץ’ שמכסה את מרבית חלקו הקדמי. הגדלת המסך, בשילוב הרמקולים הסטריאופוניים מעליו ומתחתיו, יצרה מכשיר מאורך שלמשתמשים מרגיש לא נוח – במיוחד נסיון להגיע ללחצן הנעילה הממוקם בראשו. HTC ניסתה לפתור זאת באמצעות מחוות מגע על המסך שמאפשרות את פתיחת הנעילה, אך עדיין התחושה עלולה שלא להתאים לכל אחד. הבחירה במתכת מתפקדת גם כחרב פיפיות: כל נפילה סביר שתשאיר חותם כואב ועמוק יותר.
Sony Xperia Z2
סוני בחרה בגישה שונה משל היצרניות האחרות. החברה היפנית משיקה מכשיר פרימיום חדש פעמיים בשנה, כאשר האחרון בסדרה הוא Xperia Z2. האסטרטגיה הזו מאפשרת לסוני להציע ללקוחותיה מפרט טכני עדכני ומשופר לפני שעושות זאת מתחרותיה. מוצר הדגל של החברה מגיע עם מסך 5.2 אינץ’ ברזולוציית Full HD בטכנולוגיית Triluminus המוכרת מליין הטלוויזיות שלה. סוני רתמה גם את ניסיונה העשיר בתחום הצילום וציידה את ה-Z2 בחיישן 20.7 מגה-פיקסל ובשלל אפשרויות צילום שמעשירות את החוויה.
Sony Xperia Z2 כולל את הסוללה בעלת הקיבולת הגדולה ביותר מבין כל מכשירי הסמארטפון הנזכרים מעלה – 3200mAh. אם נוסיף לכך את מצב החסכון המיוחד של סוני, נקבל חיי סוללה ארוכים למדי ומכשיר שיכול לשרוד יום עבודה שלם די בקלות. עוד יתרון חשוב מאוד הוא העמידות בפני מים ואבק בתקן IP58, מחמיר יותר מזה של Galaxy S5 ומאפשר שהייה במים בעומק מטר וחצי למשך חצי שעה.
אף שסוני הצטיינה בכל הקשור לבחירת חומרה מתקדמת וחיי סוללה עשירים, דווקא בתחום העיצוב היא נתקלת במכשולים. עיצובו של Xperia Z2 מוכר לנו מאד, עד לכדי שעמום, מאחר שהחברה עושה בו שימוש כבר כמה דורות ברצף. מלבד זאת, הבחירה במסך גדול יותר הופכת את המכשיר למסורבל במעט לאחיזה, כשבנוסף מיקומו של כפתור הנעילה באמצע המסגרת שבצד ימין מקשה על פתיחה מהירה.
אם בעיצוב עסקינן, יש לציין כי ידיה של סוני אינן נקיות בכל הנוגע לתוכנה. ממשק המשתמש עימו מגיע המכשיר לא מצליח לרגש או להציג אפשרויות חדשניות. נראה שסוני אכן עשתה מאמצים ואף אימצה כמה מהפיצ’רים של המתחרות, אך בשורה התחתונה יש לה עוד לא מעט עבודה בכדי להפוך את הממשק לאינטואיטיבי וקל לתפעול.

סיכום
אם מחברים יחדיו את כל היתרונות, החסרונות וההערות, נראה שלא יהיה מכשיר אחד שיצליח לספק את הכלל בכל התחומים. בעידן בו החומרה כבר איננה משחקת תפקיד משמעותי, מאחר שכל המכשירים מגיעים עם מפרט די זהה, דווקא ממשק המשתמש והעיצוב החיצוני של המכשיר הם אלו שעשויים לקבוע.
אסור לנו לשכוח שבעקבות הגדלת המסכים, גדלו המוצרים בהתאם, כך שגם אם על הנייר המכשיר מצליח להרשים – חשוב להרגיש אותו בכף היד בכדי לגבש את ההחלטה הסופית. בסופו של יום, לא נראה שישנו מכשיר שהצליח לצאת מכאן כאשר ידו על העליונה. עשו את הבדיקות קודם כל עם עצמכם: חישבו מהם הפרמטרים החשובים בעבורכם – וכך תוכלו למצוא מי מבין הארבעה הוא האחד.
הכתבה באדיבות אתר
Gadgety.co.il

אורי אליאבייב, Gadgety

תגובות סגורות