חדשות היום

טכנולוגיית iDoor המאפשרת גמישות מרבית לפתרונות I/O מגוונים

ליישומים שונים נדרשים מחשבים תעשייתיים שונים.
חברת איי.סי.פי.סי (ICPC) החברה הישראלית למחשוב תעשייתי, תוך שימוש במוצרי Advantech, מספקת פתרון הכל כלול מושלם בשם iDoor המאפשר תפירת פתרון המתאים בדיוק לצורכי הלקוח.
טכנולוגיית ה-iDoor החדישה יוצרת מגוון רחב של מחשבים תעשייתיים מוקשחים בזמן יצור אפסי.
מערכות חכמות משובצות מחשב נדרשות לתת מענה למגוון רחב של יישומים. בכל מערכת מחשב הכוללת בתוכה דרישות אוטומטיות כגון שירותים פיננסיים, בריאות הציבור, מסחר, בניה, יצור ועוד, נדרש פתרון של מערכת משובצת (Embedded). מכיוון שכל יישום דורש סוג שונה של מחשב תעשייתי, עולה השאלה בפני יצרני המחשבים כיצד ניתן לתת מענה מותאם לכל כך הרבה סוגים של דרישות בזמן הקצר ביותר?
על פי דברי סגן מנהל מחלקת האוטומציה התעשייתית בחברת (Ren-Jie Zhang), נראה כי סטטיסטיקת המכירות מציגה דרישה של הלקוחות לייצור מוצרים מותאמים. לצערנו, בעקבות תגובתו האיטית של השוק, חוסר במשאבים, כוח אדם ומשתנים נוספים, דרישה זו לא מומשה. חברת Advantech ו-ICPC בישראל, החליטו להרים את הכפפה ולחפש דרכים למציאת פתרון שיתאים לכל לקוח מחשב תעשייתי בהתאם לדרישותיו. נראה כי ייצור מותאם מתחלק לשלושה סוגים:
הסוג הראשון והקל מבין השלושה הוא שינוי והוספה של מדבקות, סמל חברה וצבעי המוצר. זהו שינוי פשוט הניתן לביצוע במהירות ללא כל קושי.
הסוג השני ובעל הדרישה הגבוהה ביותר של התאמת המוצר לדרישות הלקוח הוא הוספה והסרה של מאפיינים בסיסיים כגון הוספה והסרה של רכיב רשת (LAN) ו-USB.
הסוג השלישי הכולל התאמה בעלת ייחודיות ספציפית דורש לרוב עיצוב וייצור מחדש מכיוון שאינו עונה על כל דרישות הלקוח. האתגר הגדול ביותר של חברת Advantech ו-ICPC הוא לענות על דרישות אלו מבלי לשנות את עיצוב המוצר בצורה דרסטית ובמינימום זמן אספקה. לאחר מחקר מעמיק ודיונים רבים, הוחלט על פיתוח הקו הטכנולוגי החדש, iDoor, המספק רמה גבוהה של אינטגרציה לכל סוגי הדרישות.
טכנולוגיית ה-iDoor מספקת גמישות מרבית להתאמת ממשקי ה-I/O לכדי אינטגרציית המחשב בכל פרוייקט נתון וכל זאת תוך עמידה בתקנים המחמירים ביותר.
בכדי להשיג את המטרה iDoor עושה שימוש בשלושה מוקדי כוח, הראשון, ממשק וצבע, ה-iDoor מתממשק בעזרת ממשק mini PCIe סטנדרטי ופופולרי המאפשר שימוש באפליקציות רבות ותומך בפרוטוקול Fieldbus, כל זאת ישירות ללוח האם. בכדי להקל על המשתמש, נוסף אלמנט הצבע, ה-iDoor עושה שימוש בצבעים האינטואיטיביים של Fieldbus בהתאם להכרות בשוק, ובנוסף משתמש בצבעים נוספים המוכרים בשוק בהתאם לממשקי התקשורת.
מוקד כוח שני של הטכנולוגיה החדשה היא גודלו הפיזי של ה-iDoor, מילימטר המותאם למגוון רחב מאוד של מוצרים כגון מחשבים תעשייתיים, מחשבי מסך, מחשבים מוקשחים (Embedded) ועוד.
מוקד הכוח השלישי והאחרון הינו חופש הבחירה באינטגרציה המתאימה ביותר ללקוח לצורך סוגים שונים של יישומים ומטרות, ה-iDoor כולל מספר אופני פעולה:
1. פרוטוקול Fieldbus כמו:
Ethernet/IP, Profibus, Profinet, EtherCAT, Powerlink.
2. שימוש כהרחבת זיכרון/אחסון, ישירות מלוח האם ל-mini PCIe וכך מקטין בצורה משמעותית תקלות במערכת.
3. שימוש בכניסות ויציאות Analog/Digital מבודדות בעזרת מחבר פשוט במידה ואין צורך בהרחבות רבות לדוגמה של ממשקי ADAM.
4. תקשורת WAN / MAN /LAN, המאפשרת חיבור לתקשורת Wi-Fi/GPS/GPRS/LTE/4G בקלות המרבית.
5. חיבור אמצעי חישה שונים כמו מד טמפרטורה, בהירות, גששים חכמים ועוד.
גמישות השימוש במוצרי ה-iDoor אינה מסתיימת בהרחבת ממשקי התקשורת על גבי ה-Mini PCIe בלבד אלא מרחיבה גם את אפשרויות לוח האם. לדוגמא, בעבר לקוח שנדרש להוסיף ממשק CFast למערכת מחשב מוקשחת (Embedded) המוגבלת במקום היה נדרש לבצע שינויים משמעותיים בעיצוב המארז, דבר שהיה מעקב את זמן אספקת המוצר, כיום, בעזרת חיבור פשוט לממשק ה-iDoor מתאפשרת גישה קלה ונוחה לממשק ה-SATA.

חברות ICPC ו-Advantech, מבינות ומכבדות את הצורך של הלקוחות לסוגים שונים של מערכות ואת הצורך להתאים את הפתרון הייחודי לכל מערכת
ליצירת אינטגרציה של מערכות עם טכנולוגיות מגוונות, ישנה אף אפשרות ליצירת iDoor מותאמת אישית לצורכי הלקוח. בעזרת התממשקות לכרטיס ה-MiniPCIe, בחירת צבע והוספת לוגו, יכול כל לקוח ליצור את קו המוצרים הייחודי לו.
עם השקת טכנולוגיית ה-iDoor הושק קו מחשבים מוקשחים עמידים במיוחד ומחשבי מסך תעשייתיים. קו זה כולל חמישה מחשבי מסך וארבעה מחשבים המתאימים לכל יישום נדרש!
UNO-1483G, UNO-2272G, UNO-2362G, UNO-2483G סדרת מחשבים אלו תומכים במבחר מעבדים: Core i3/i7, Dual Core AMD ו-ATOM Dual Core E3825 תוך שימוש בזיכרון DDR3 עד 8GB, נתונים המאפשרים ביצועים גבוהים ללא צורך במאווררים ובטמפרטורות קיצוניות של מינוס 20 עד 60 מעלות.
בנוסף להרחבות ה-iDoor, המחשבים מצוידים בעד 4 ערוצי רשת מהירים GbE, ממשקי USB וממשקי תצוגה VGA, DP
ו-HDMI.
בכדי לאפשר את הרחבת התקשורת בין המחשב לענן, בחלק מהמחשבים ישנה הרחבת SIM מובנית מעבר להרחבת האלחוט האפשרית.
את המחשבים ניתן למתקן על גבי מכונות בזכות עמידות לרעידות של עד 50G, להתקין בגב מסך ועל גבי פס דין המותאם לארונות תקשורת.
גמישות נוספת להקלת שילוב המחשבים במערכות קיימות היא אפשרות לעבודה עם מבחר מערכות הפעלה: win XP/7/8/9, Fedora Linux.

סדרת מחשבי המסך הייעודית ל-iDoor מציגה בבסיסה חמישה מחשבי מסך תעשייתיים ומוקשחים לסביבה תעשייתית רועשת
TPC-1582H, TPC-1782H, TPC-1581WP, TPC-1251T, TPC-1551T
מחשבי המסך מעוצבים במכלול מתכת שטוח לחלוטין, בחלקם אף מוגנים IP66, בגדלים של ”12,”15,”17 ובתצורות רגילות או רחבות (Wide screen 16:9).
כוח העיבוד של המחשבים כולל מעבדי ATOM E3827 ו-Haswell Core i3 עם זיכרונות של עד 8GB תוך עבודה בטמפרטורות של מינוס 20 עד 60 מעלות!
בנוסף להרחבת ה-iDoor, על המחשבים מובנות הרחבות של 2 ערוצי רשת מהירים GbE, ממשקים טוריים RS-232/485/422, USB, HDMI ואף הרחבות של Half-size PCI-E ו-Full-size Mini PCI-E להוספת כל כרטיס בהתאם לצורכי הלקוח.
מחשבי המסך ניתנים לעבודות בתצורת רב נגיעה (Multi-Touch) ועם מערכות הפעלה שונות כגון win 7/8 ו-Linux.

איי.סי.פי.סי הינה חברה ישראלית למחשוב תעשייתי וליבוא והפצת מוצרי מחשוב, בקרה, איסוף נתונים ותקשורת לתעשייה בישראל.

לפרטים נוספים בקרו באתר החברה.

אלון פרידמן, ICPC

תגובות סגורות