אבנט ישראל כחלק מ- EMEA

בתחילת ינואר השנה התבשרנו שפטריק זמיט, נשיא אבנט אלקטרוניקה  – (Europe Middle East & Africa) קודם ומונה לנשיא העולמי של אבנט Technology Solutions, החלק של אבנט שתומך בפתרונות מחשוב עם מחזור מכירות של כ-12 מיליארד דולר. במקומו מונה מיגל פרננדז לנשיא אבנט אלקטרוניקה (EM- Electronic Marketing) ב-EMEA, ואחד הביקורים הראשונים שלו באיזור עליו הוא אחראי היה בישראל. “ישראל זו מדינה מאוד חשובה לאבנט. נכון שהמדינה לא גדולה אבל יש לה חשיבות גדולה מבחינה טכנולוגית ופריצות דרך. הרבה רעיונות ומגמות שמתחילות פה אנו רואים אותן לאחר זמן בשאר העולם. אנחנו רואים את ישראל כסיליקון וואלי של אירופה” כך מסביר מיגל את ביקורו בארץ. “נחשפתי בישראל להרבה סטארטאפים עם רעיונות טובים מאוד ואני מגיע כדי לבדוק בקפידה את השוק ולנסות לצפות את העתיד הטכנולוגי. מלבד כמובן ביקור מספר לקוחות אסטרטגיים ובדיקת רכישות מעניינות”.

מיגל הוא ספרדי החי במדריד, עובד באבנט למעלה מ-30 שנה והוא מהנדס במקצועו. הוא החל את הקריירה המקצועית שלו בספרד בשנות השמונים המוקדמות, ייסד חברת הפצה פרטית ולאחר שמכר אותה, הוא נכנס לתפקיד של מנהל מערכות המידע באבנט. בשנת 2002, לאחר הקמתה של סיליקה (אחת מחברות הבת של אבנט באירופה), הוא ניהל אותה בתחום ההפצה של המוליכים למחצה. ב-12 השנים האחרונות, יחד עם צוות שלו, הוא הצליח למצב את סיליקה בין המפיצים המובילים באירופה, עם הכנסות של מעל 1 מיליארד אירו בשנת הכספים 2014.

מיגל מציין לטובה את המצב בו אבנט נמצאת “קודמי בתפקיד עשה עבודה מצוינת ומיצב את אבנט כחברה המובילה בתחומה באירופה, ובנוסף הפעילות של EMEA גם מצוינת לטובה בתוך כלל אבנט. אני מתכוון להמשיך מאותה נקודה ולהניע את אבנט EM EMEA להיות טובה עוד יותר”

אבנט מפעילה באירופה אסטרטגיה שונה מארה”ב והמזרח הרחוק – אסטרטגית ה-SPEED BOATS – סיליקה, EBV,MEMEC, אבקוס, אמבדד – כל אחת מרכז רווח עצמאי עם כוח מכירות עצמאי בכל אירופה. סך המכירות של אבנט EM ב-EMEA הם כ-5 מיליארד דולר. כל הפעילות העצומה הזו נתמכת על ידי חברה נוספת שנקראת אבנט לוג’יסטיקס שהיא נותנת את התמיכה הלוגיסטית (אחסון הרכיבים+שינוע מהספקים ואל הלקוחות) לכל החברות הללו לרבות לישראל. לשאלתי את מיגל: האם אתה מאמין שיש מקום לאסטרטגיה כזו גם בעתיד, כאשר לקוחות מעוניינים לצמצם מספר ספקים? הוא ענה שהאסטרטגיה מוצלחת מאוד ב-EMEA מאחר והיא נותנת את היכולת להתמקד ולהתמקצע בכל תחום. השוק הוא מורכב יותר מאשר בארה”ב והמזרח וזו הדרך להתמודד עם המורכבות הזו. “אני לא רואה סיבה לשנות את האסטרטגיה הזו, היא מאפשרת לנו להשתנות ולהתאים את עצמנו בהתאם לכל נישה וההתפתחות שלה. כמו כן, יש לציין שמבחינה חשבונאית ומשפטית הלקוחות מתייחסים לכל החברות האלו כחברה אחת – כולם אבנט אז אין פה בעיה בירוקרטית”. בפן המקומי, אבנט ישראל דואגת שלקוחותיה הישראליים לא יהיו “מוטרדים” מריבוי החברות הללו והיא מכסה את כלל הפעילויות הללו תחת מטרייה אחת אל מול לקוחותיה.

מהם קווי הדימיון בין ישראל לספרד?

בספרד ניתן לראות מיקוד מאוד גדול בטלקום, כפי שהיה בישראל בעבר, ופנייה לתחום התעשייתי. ניתן לראות גם גידול בחברות הסטארטאפ, חברות תוכנה וחומרה. את האהדה שלו לשוק הישראלי מיגל מסביר באמצעות הראש הפתוח שהוא מוצא בישראל ומציין שמבחינת השוק הוא רואה שונות עיקרית באפליקציות בהן השוק הישראלי מעורב, הרבה יותר צבא, תעופה וביטחון. אבל יחד עם זאת הוא מציין שיש בארץ שילוב מיוחד של כל השווקים הקיימים באירופה. “האתגר שאנו רואים בישראל להבדיל מאירופה”, מוסיף דני קורן מנכ”ל אבנט ישראל, “הוא המיקס הגדול של החברות הפועלות בישראל מבחינת התחומים שלהם והטכנולוגיות שבהן הן עושות שימוש. השונות בין החברות היא עצומה והמיקוד הוא יותר ברכיבים עם מורכבות טכנולוגית גבוהה יותר (שגם דורשים תמיכה טכנית ברמה גבוהה יותר) אבל הכמויות הן לא גדולות, וזה אתגר מבחינתנו כי כדי לשרת שוק כזה אנו נדרשים לצוות תמיכה טכנית גדול יותר בהשוואה לקולגות שלנו באירופה. בשנה האחרונה שירתנו את השוק הישראלי עם מכירות מלמעלה מ-140 יצרני רכיבים שונים וכולם יצרנים מורשים שמצפים מאיתנו לתת ללקוחותינו הן תמיכה טכנית והן תמיכה מלאה בשרשרת האספקה”

אבנט מעסיקה בישראל כיום, לאחר הרכישות המקומיות, מעל ל-100 עובדים, מתוכם 23 מהנדסי תמיכה ו-35 בתחום המכירות ושירות לקוחות ומשרתת מעל ל-1000 לקוחות עם מחזור מכירות כולל של כ-120 מיליון דולר. באבנט ישראל נמצא גם מרכז תכנון השבבים של אבנט (AAI – Avnet ASIC Israel) המעסיק כ-20 מהנדסים מובילים בתחומם. את המרכז הזה, שעזר לפתח ולייצר לשלל חברות מובילות כבר מעל ל-250 שבבים, מיגל יעזור לחבר לעולם ה”אבנטי” מחוץ לישראל על מנת ליהנות מהיכולות יוצאי הדופן של החברה.

“היתרון הגדול ביותר שיש לנו בישראל זה הצוות שלנו. הצוות בישראל גדל בכל שנה ויוצר שינוי גדול בשוק, והחזון שלנו הוא להתפתח בתחום האמבדד בדיוק כפי שעשינו בהצלחה בתחום הרכיבים. אני באמת מאמין שיושב פה הצוות הכי טוב בישראל עם ידע עצום וניסיון שמוכיחים את עצמם שוב ושוב”. מוסיף מיגל. “כך שלמרות שהשוק הישראלי בערכים מוחלטים לא גדל בשנים האחרונות – בעיקר עקב מעבר ייצור למזרח ורכישות של חברות מקומיות – אנו נפעל לגדול בישראל תוך הצעת פתרונות ללקוחותינו בתחומים נוספים כפי שאנו פועלים כעת לפתח את תחום האמבדד באבנט ישראל”.

מימין לשמאל: רון קרמר, מנהל כספים, אבנט ישראל. דני קורן, מנכ"ל אבנט ישראל. פיטר ביילפלד, מנהל כספים EM EMEA . טל סגמן, סמנכ"ל שיווק ומכירות, אבנט ישראל. מיגל פרננדז, נשיא EM EMEA . אלון עדה, סמנכ"ל תפעול ומכירות, אבנט ישראל.

מימין לשמאל: רון קרמר, מנהל כספים, אבנט ישראל. דני קורן, מנכ”ל אבנט ישראל. פיטר ביילפלד, מנהל כספים EM EMEA . טל סגמן, סמנכ”ל שיווק מכירות, אבנט ישראל. מיגל פרננדז, נשיא EM EMEA . אלון עדה, סמנכ”ל תפעול ומכירות, אבנט ישראל

שירלי מייזליש, מערכת ניו-טק

תגובות סגורות