חדשות היום

על חברת Mini-Circuits חדשנות וציונות

ישראל היא אולי מדינה קטנה, אבל יכולותיה בתחום ההנדסה, הידע הטכני והחדשנות תמיד היו בולטים ברמתם הגבוהה”, אמר לי הרווי קיילי, מייסד ומנכ”ל חברת Mini-Circuits בשיחה על ישראל, חדשנות ושירות. הרווי מלבד תפקידו כמנכ”ל החברה הוא יהודי בעל זיקה וקשר רב עם מדינת ישראל, “אשתי ואני מרגישים קשר אישי עם ישראל. בתנו וחלק גדול מהמשפחה שלנו גרים בישראל, ועד כה שלושה מהנכדים שלנו שרתו או משרתים בצה”ל.” הוא מספר במהלך הריאיון.

חברת Mini-Circuits, מובילה עולמית בתכנון, ייצור והפצה של מוצרי RF ,IF ומיקרוגל, נוסדה בניו יורק ב-1969, מפתחת ומייצרת באמצעות  מפעליה הפרושים ברחבי העולם ובכללם חברת רבאון אלקטרוניקה (Ravon Electronics – חברת בת של Mini-Circuits בישראל) מאז 1977. עם 27 משפחות מוצר שונות הכוללות אלפי מוצרי מדף ומוצרים המותאמים אישית על פי דרישת לקוח, Mini-Circuits מציעה את המגוון הגדול בעולם של רכיבי RF ותת-מכלולים ליישומים תעשייתיים, צבאיים ורפואיים, ועוד.

Mini-Circuits וישראל

Mini-Circuits עוסקת בתכנון מוצרים לתקשורת, בין מכונה למכונה, אדם למכונה או אדם לאדם בתחומים כגון חלל, רפואה, צבא, סלולר ופס רחב. באופן כללי כל נושא הכרוך בתקשורת מסוגים אלה ואחרים הוא בתחום עיסוקה של החברה בישראל ובעולם. רבאון חדשנית במיוחד בתחומים כגון תכנון מתנדים מבוקרי מתח, ולאחרונה היא מפתחת תוכנה וחומרת בקרה לפתרונות בדיקה ומדידת RF בהם משולבים מתגים, מנחתים דיגיטליים ושאר רכיבים עבור מגוון יישומי בדיקה. “היות ואנו מבינים שפרויקטים רבים עליהם עובדים הלקוחות שלנו מחייבים תמיכה של Mini-Circuits בכל הנוגע לבחירת רכיבים, תמיכה ביישומים, דרישות ייצור ועוד, אנו מאמינים שנוכחותה של רבאון בישראל היא נכס עצום.” אומר הרווי. “כמו כן השקענו בחיזוק הקשר הישיר שלנו עם ישראל על ידי הקמת MCDI, המשמשת כנציגות ומפיצה בישראל. הייחודיות של MCDI הינה שהיא מייצגת את Mini-Circuits באופן בלעדי. MCDI עובדת יד ביד עם צוות הנדסת היישומים של רבאון כדי להציע גם יכולת מלאה של תמיכה טכנית. כתוצאה מכך, MCDI מסוגלת לספק שירות ותמיכה מלאים ללקוחות שלנו בישראל, מעבר לרמה שמספקים מפיצים אחרים. היתרון של נוכחות רבאון ו-MCDI בישראל הוא במתן אפשרות ללקוחותינו בישראל לקבל רמת שירות עסקית וטכנית גבוהה ביותר – באותה שפה, באותו אזור זמן ומתוך היכרות הדוקה של הסוגיות הייחודיות המעסיקות את הלקוחות הישראליים”.

למה Mini-Circuits הגדולה בחרה דווקא את ישראל כאתר תכנון וכמקום להצבת נציג בלעדי (MCDI)?

“ישראל היא אולי מדינה קטנה, אבל יכולותיה בתחום ההנדסה, הידע הטכני והחדשנות תמיד היו בולטים ברמתם הגבוהה. למרות היותה קטנה, ישראל היא מרכז תכנון עבור חברות רבות בתחום האלקטרוניקה והתוכנה, ולא במקרה. Mini-Circuits החליטה להיות נוכחת בישראל משום שכידוע “יש נפט בישראל”. הכוונה כמובן שהנפט הוא עוצמת המוחות והחדשנות שמקורם בישראל ובאנשיה. האתגר בחיפושי נפט הוא כמובן לדעת איך להוציאו מן האדמה וזה המקום בו הידע והמשאבים של Mini-Circuits ורבאון משתלבים כדי לגייס את כישרונם של מהנדסים מעולים ושאר אנשי מקצוע לייצור מוצרים חדשניים המופצים בעולם כולו. רבאון אף זכתה בעבר בפרס היצואן המצטיין מטעם ממשלת יפן לאחר שסיפקה למדינה זו 20,000 יחידות שלא הייתה בהן אפילו תקלה אחת. זוהי עדות אחת מיני רבות של רמת האיכות של רבאון, ואותה רמה נשמרת גם בעסקי Mini-Circuits בעולם כולו. בגלל הטכנולוגיה העולמית ותקני האיכות שלנו, חברות גדולות כגון נוקיה ואריקסון ביקרו ברבאון כדי לבחון את השיטות שלנו לביצוע מדידות ושמירה על עקביות בייצור מוצרים באיכות גבוהה”.

מעורבות אישית

“אנחנו מסורים ומחויבים לחיזוק החברה בישראל. אנחנו שותפים מזה כמה עשורים עם ארגונים שונים ובכללם מוסדות השכלה גבוהה בישראל, צה”ל, עיריית ירושלים וארגונים העוסקים בשיפור איכות החיים של אוכלוסיות עם צרכים מיוחדים. יתרה מכך, אנחנו מאוד גאים בכך שרכיבי Mini-Circuits משמשים את “כיפת ברזל” ושאר מערכות הגנה חיוניות. מטרתנו במעורבות האישית שלנו, היא להשיג תוצאות משמעותיות, וכמו בפעילות העסקית שלנו, אנחנו שומרים על רמה גבוהה של איסוף נתונים, מדידה, סיעור מוחות, השקעה ויישום שיפורים רציפים בתחומים אלה. אנחנו מרגישים בבית בישראל. אני רואה בקשרי העבודה האלה בין Mini-Circuits, רבאון ו-MCDI, בשילוב עם הקשרים האישיים ההדוקים שלי בישראל, נוסחה מנצחת הן להצלחת Mini-Circuits והן לשביעות הרצון האישית שלי. כוונתי ותקוותי היא שגם כלכלת ישראל תצא נשכרת מכך”.

חדשנות

כששאלתי את הרווי על תפקידה של ישראל בחדשנות הוא אמר: “לדעתי, ישראל היא מקור בלתי נדלה לאיתור אנשים יצירתיים עם רמת ידע גבוהה בטכנולוגיות החדשניות ביותר ועם יכולת להפוך נכסים אלה במהירות למוצרים מעולים. עושר הכישרונות נובע מנסיבות רבות, שאחת מהן היא הצורך להגן על המדינה, כך שישראל מתמקדת בהגנה העצמית שלה באמצעות מערכות אלקטרוניות חדשניות המאפשרות לה לגבור על אויביה גם בזכות עליונות הציוד והטכנולוגיה שלה. ישראל היא חלוצה בתחומים רבים של טכנולוגיות חדשות בחקלאות, ברפואה ובמגוון רחב של טכנולוגיות ההופכות את העולם למקום שטוב יותר לחיות ולעבוד בו. יש משהו בתרבות הייחודית ובסביבה החברתית של ישראל שמטפח חדשנות, וזה מה שדן שניאור ושאול זינגר חקרו בספרם “אומת הסטארט-אפ”. Mini-Circuits מחפשת ללא הפסק חדשנות ורעיונות חדשים לא רק מנקודת המבט של ספק, אלא גם מנקודת הראות של שותפה לפיתוח טכנולוגיות ומוצרים חדשים ומבטיחים שעושים את ההבדל. ישראל היא מקום מעולה מבחינה זו בזכות מספר גדול של סטארט-אפים וחדשנות בלתי פוסקת הקיימים בה”.

האם יש חידושים מעניינים שחברת Mini-Circuits השיקה לאחרונה?

“כמו רבאון, חברת Mini-Circuits עובדת ללא לאות לתכנון ויצירה של מוצרים חדשים התורמים תרומה עצומה לעולם. לדוגמה, אחד המוצרים האחרונים שלנו הוא מפצל הספק MMIC לשתים לפס רחב [דגם +EP2C] המכסה את כל טווח התדרים שבין 1.8ל-12.5 גה”צ בהספק של 1.85 וואט; רכיב זה מיוצר באריזה קטנה של 4 על 4 מ”מ. אנחנו ממשיכים בהרחבת היכולות של קו מגברי ה-MMIC שלנו. יש לנו LNA חדש אחד עם ספרת רעש של dB0.46 והספק יציאה של +20 dBm בתחום 1.1 עד 4 גה”צ []. דגם חדש נוסף של MMIC LNA [דגם +PMA3-83LN], המצוי כרגע בשלב של בדיקות הסמכה, מרחיב את כיסוי התדרים של ה-MMIC LNA שלנו כדי לכסות תדרים שבין 0.5 ל-8 גה”צ. ה-MMIC LNA האלה מתואמים לכל טווח התדרים. חידושים כגון אלה תומכים בצרכים הגדלים והולכים של הלקוחות שלנו. לאחרונה גם פיתחנו משפחה של מצמדים בעלי כיווניות גבוהה [סדרת ZHDC] המספקת כיווניות עד 33 ד”ב על רוחב פס של 50 עד 6000 מה”צ, והראינו כיצד המוצרים האלה יכולים לשמש לביצוע מדידות מדויקות של פרמטר S בתור חלופה זולה לציוד ניתוח רשת קונבנציונלי. משפחת פתרונות למבדקים אוטומטים במסדי inch 19, הוא תחום נוסף שבו אנחנו צומחים ומחדשים ללא הפסק כדי לעמוד במגוון רחב של דרישות מלקוחות הבודקים מוצרי אלחוט, שבבים ושאר התקני RF. פיתחנו יישום אינטרנטי חדש שבו לקוחות יכולים לפרט באופן מקוון את תצורת מערכת הבדיקה המודולרית שהם רוצים כדי לקבל הצעת מחיר תוך יום אחד ואספקה תוך שבועיים או פחות. נוכחנו לדעת שפיתוח זה מוריד מחירים משמעותית, תוך שיפור היעילות וזירוז השלמת הפרויקט עבור לקוחות רבים. וכמובן קיימים פיתוחים חדשים רבים אחרים”.

גישת Mini-Circuits לעבודה עם לקוחות שונה מזו של חברות אחרות, היא רואה בלקוחותיה הזדמנות להעניק שירות מעולה ומוצרים באיכות גבוהה עם ביצועים טובים מאוד ובמחירים סבירים. הרווי מציין שקיימות דרכים שונות בהן הם שואפים לעלות מעבר לציפיות של הלקוחות. לדוגמה, החברה מציעה מנוע חיפוש למוצרים מתקדמים המסייע ללקוח לבחור דגמים העומדים בדרישות של מפרט מסובך או חריג. מנוע החיפוש “YONI-2” מציע ללקוח יכולת איתור בתוך מסד נתונים של עיצובים קטלוגיים ולא-קטלוגיים על ידי חיפוש נתונים שנמדדו על-פני אלפי נקודות תדר עבור יחידות העומדות בצרכים הספציפיים שלהם. ולפי הרווי – שום חברה אחרת בענף אינה מציעה יכולת מסוג זה. כמו כן, לחברת Mini-Circuits יש גם “תכנית שותפים” שנותנת באופן אוטומטי מחירים נמוכים יותר ללקוחות ותיקים. גם אם לקוח רכש מוצרים לפי מחיר לכמויות גדולות והכמות השנתית שלו יורדת בהמשך, המחיר שהוא ישלם ליחידה לא יעלה. הרווי מציין שזוהי הוכחה למחויבות החברה לתמוך בלקוח לאורך שנים.

“יש לנו גם מדיניות שלא להפסיק ייצור מוצר של Mini-Circuits כל עוד לקוח עושה בו שימוש.  גם במקרים שאינם בשליטתנו – לדוגמה, כשספק מפסיק לייצר רכיב מסוים – אנחנו מפתחים מוצר חלופי על חשבוננו העומד בכל המפרטים של המוצר בשימוש – חשמלי, מכאני, סביבתי וכו’. מנקודת מבט כלכלית צרה, רבים אומרים שאין היגיון בכך שמציעים ללקוח רכיב חלופי שההשקעה בו גדולה מן התמורה המתקבלת. יחד עם זאת, Mini-Circuits נוקטת בעמדה שונה.  אנחנו מאמינים שהלקוחות שלנו לא צריכים להיות מושפעים לרעה מן התנאים שאנחנו מתמודדים איתם בחברה שלנו. לדעתי זה הופך את Mini-Circuits לחברה ייחודית”.

2015

ולסיכום, ביקשתי מהרווי שיציין מהן הסוגיות הגדולות בענף ובטכנולוגיה באופן כללי ש-Mini-Circuits מתמודדת איתן ב-2015 לדעתו; “כיום אנחנו מנסים לזהות דרישות טכניות חדשות הנובעות מתקנים כגון 3.1 DOCSIS לכבלים שירחיבו את שירותי הנתונים לתקן הביתי לרשת ה-5Gהסלולרית, ויחייבו מוצרים המסוגלים לפעול בתדרים גבוהים יותר. כמו כן אנחנו מחפשים שווקים שנוצרים כתוצאה מטכנולוגיות חדשות. אחת הדוגמאות לתחום כזה הוא

ה-Internet of Things. ה-IoT מביא איתו צמיחה בביקוש לקישוריות אלחוטית, וביקוש זה יוצר הזדמנויות להופעת טכנולוגיות חדשות שיקבלו מקום בשוק. למרות שרוב הפיתוחים יכוונו ליצירת קישוריות אלחוטיות למיליארדי התקנים וחיישנים משובצי מחשב, הצמיחה הפוטנציאלית בביקוש של צרכנים לקישוריות אלחוטיות ידרוש הגדלה פרופורציונית של תשתית האלחוט, ואנחנו צופים הזדמנויות רבות בתחום זה. אנחנו גם מתמודדים עם אתגרים חדשים למתן מענה לביקוש למוצרים התומכים בלקוחות המפתחים מערכות מתקדמות וחדשניות”.

הרווי קיילי, מייסד ומנכ"ל חברת  Mini-Circuits

הרווי קיילי, מייסד ומנכ”ל
חברת Mini-Circuits

לזכרו של רפאל שטולץ ז”ל, מייסד ומנכ”ל רבאון אלקטרוניקה (1977 – 2014).

שירלי מייזליש, מערכת ניו-טק

תגובות סגורות