חדשות היום

האינטרנט של הדברים – מודל עסקי פורץ דרך עבור הדור הבא של שוק מערכות משובצות המחשב

העולם מתקדם במהירות לעבר עידן “האינטרנט של הדברים” (IoT) שבו דברים יוכלו לתקשר עם דברים אחרים. בעולם “האינטרנט של הדברים” מגרשי חניה יוכלו לכוון אתכם אל מקומות החניה הפנויים, מפעלים יוכלו לפתור באופן אוטומטי בעיות בפס הייצור, ומלונות יוכלו לשנות את הטמפרטורה והתאורה בחדר בהתאם להעדפות האורח… העיר כולה תהפוך לעיר חכמה. הסביבה החדשה של “האינטרנט של הדברים” מעצבת כעת מודל עסקי חדשני לקראת הדור הבא של שוק מערכות משובצות המחשב.

הזדמנות עיסקית

לפי דו”ח גרטנר, ב-2020 למעלה מ-30 מיליארד מכשירים מחוברים יהיו בשימוש. חברת “סיסקו” הציגה אמדן מדהים עוד יותר – בהתבסס על ירידת המחיר לכל חיבור ועל העלייה המהירה והעקבית במספר חיבורי המכונה למכונה (M2M), סיסקו צופה שמספר החפצים המחוברים יגיע ל-50 מיליארד ב-2020 (2.7% מהחפצים בעולם). “מורגן סטנלי” פרסמה תחזית נרחבת בהרבה – 75 מיליארד מכשירים מחוברים ברחבי העולם ב-2020. הערך הכלכלי של הרשת מדהים, גרטנר צופה שמוצרי וספקי השירותים ברשת האינטרנט של הדברים ייצרו הכנסות מצטברות של למעלה

מ-300 מיליארד דולר בשנת 2020, בעיקר באספקת שירותים. דו”ח של IDC (משנת 2012) מפרט תחזית מטלטלת עוד יותר וצופה כי טכנולוגיות ושירותי האינטרנט של הדברים יניבו הכנסות גלובליות של 4.8 טריליון דולר בשנת 2012 ו-8.9 טריליון דולר ב-2020 – צמיחה שנתית (CAGR) בשיעור של 7.9%. וזו רק ההתחלה.

תמיכה ממשלתית

לא רק חברות מניעות את צמיחת האינטרנט של הדברים אלא גם ממשלות בכל רחבי העולם. נשיא ארה”ב, אובמה, העריך בפני הקונגרס כי האינטרנט של הדברים “מוביל אסטרטגיה כלכלית צעירה”; האיחוד האירופי הכריז על “האינטרנט של הדברים – תכנית הפעולה של אירופה”; יפן הלכה בעקבותיהם והשיקה את ” i-Japan – מפת הדרכים הלאומית”, ואילו סין הציגה את תכניות “Sensing China”, האינטרנט של הדברים הולך ומתעצם.

שרשרת הערך של ה-IoT ועיצוב השותפויות בסביבה החדשה האינטרנט של הדברים כבר כאן, אבל השוק עצום והתשתית מורכבת. היסודות כוללים תכנון שבבים (), מכשירים/חיישנים, מערכות/פלטפורמות, ענן (Cloud) ושירותי רשת (Web services) הקשורים ל-IoT ושלל אפליקציות. לפיכך, המפתח להצלחה עסקית עתידית בשוק ה-IoT תהיה היכולת לפתח את סביבת תעשיית יחסי הגומלין ((EcoSystem בעזרת שיתוף פעולה עם שותפים מרכזיים שייצרו ביחד את שרשרת הערך של ה-IoT. שרשרת הערך מורכבת מחברות מובילות בתעשיה (מתחומי החומרה והתכנה) המפעילות טכנולוגיות פורצות דרך והמחזיקות בידע חדשני. יחד הן יספקו ללקוחות פתרונות ושירותים מקיפים ומשולבים בתחום האינטרנט של הדברים.

חברת אדוונטק, לדוגמא, כיצרנית גלובלית מובילה של מערכות חכמות עובדת בצמוד למגוון שותפים כדי להפוך למציאות את העולם העתידני של ה-IoT. אדוונטק חוברת לשותפים שהינם יצרני רכיבים מובילים כגון אינטל, AMD, מדיה-טק, TI ופריסקייל, על מנת לפתח את ליבת המערכות החכמות המשולבות כיום בתחום האינטרנט של הדברים. יתרה מכך, בעידן ה-IoT יהיה זה הכרחי לאסוף ולהעביר הלאה את כל הנתונים שנרצה לעבד, ולכן אדוונטק הוסיפה שותף חדש חשוב – “ליניאר טכנולוגיות”Linear Technology, חברה זו תבנה יחד עם אדוונטק את סדרת מוצרי

ה-WISE-IoT, רשת חיישנים אלחוטיים המיועדת לאיסוף ולהעברת נתונים הקשורים לאינטרנט של הדברים. עם זאת, יש לבצע ניתוח של נתונים כדי שהנתונים שייאספו בעזרת החיישנים יומרו למידע חיוני (Big Data Analysis). לפיכך, אדוונטק פועלת במשותף עם Microsoft Azure כדי לסייע לצרכנים ליצור פלטפורמת “ענן חכם” (WISE – Cloud) משלהם שתוכל לנהל את הנתונים וליצור עולם עתידי חכם יותר.

חשוב מכך, אדוונטק משתפת פעולה עם אינטגרטורים שונים כדי לבנות את יישומי ה-IoT שלהם, וכך לפתח סדרה שלמה של מוצרי WISE-IoT ופתרונות WISE-Cloud עבור אותם אינטגרטורים. שיתוף הפעולה נועד גם לספק שירותי תכנון מותאם ממוקדים באינטגרציה ושילוב של מספר התקני ה-IoT שונים ויאפשרו לאינטגרטורים להאיץ את תהליך תכנון מערכות IoT.

קישוריות ה-IoT

הצעד הראשון בבניית יישום IoT הוא הפיכת המכשירים משובצי המחשב להתקנים חכמים מקושרים. שירות תכנון מותאם ה-IoT של אדוונטק מסייע לאפשר את קישוריות ה-IoT למגוון רחב של חיישנים, נקודות קצה (NODE)/מגשרים (Gateway IoT) בעזרת טכנולוגיות IEEE802.15.4, UHF RFID, SubG RF ובאמצעות ממשקי חיישנים מרובים המיועדים לאיסוף נתונים. הוספנו לכך גם את פיתרון ה-WISE Cloud כדי לחבר ולנהל את הנתונים המגיעים דרך חישנים, מגשרים, מערכות ושכבות ענן לצורך ניתוח נתונים נרחב.

פלטפורמה כשירות של הענן

הענן החכם (WISE-Cloud) של אדוונטק הוא פלטפורמה המסוגלת לחבר ביעילות תעשיות ורטיקליות בעזרת שירותי ענן. זהו צעד חשוב בתהליך “חיבור חומרה לענן” ובמימוש רעיון הצריכה השיתופית בעידן ה-IoT. בעבר לקוחות אדוונטק ביצעו את פעולותיהם בעזרת רשתות peer-to-peer או נקודה לפלטפורמה, אך כיום, בעידן ה-IoT, הם יצטרכו להשתמש בענן כדי לאגד מערכות. האתגר הגדול ביותר העומד בפני האינטגרטורים הוא השוני הרב בין אסטרטגיות ניהול הענן השונות. אין ספק שחברות גדולות יוכלו לפתח פתרונות משלהן, אך ללקוחות אדוונטק (הנבדלים זה מזה בגודל ובמגזר) נחוצים פתרונות מותאמים. אדוונטק שואפת ליצור חבילה שתכונותיה מבוססות על דרישות הלקוח וכך לפשט את החיבור לענן, ניהול מהענן ותפעול עם הענן. בצורה זו ניצור גם יישומי ענן רחבים יותר שיאפשרו ניהול מערכתי, בינה אנליטית והפעלה של יישומי -IoT.

אינטגרציה של פתרונות ה-IoT

השלב המסובך ביותר בשירותי ה-IoT הוא האינטגרציה של ציוד IoT. כמובילה עולמית בפיתוח פלטפורמות משובצות חכמות, מוצרי WISE-IoT ושירותי ענן (WISE Cloud), אדוונטק מספקת מודל של One Stop Shop לאינטגרציה של מכשירי וחיישני ה-IoT, מגשרים (GateWay), מחשבי הקצה של ה-IoT, שירותי התכנה והענן של ה-IoT, ובנוסף פתרונות ה-LCD והציוד ההיקפי על מנת לסייע ללקוחות לפעול בשווקי ה-IoT שלהם.

לסיכום, שיתוף פעולה הוא המפתח להצלחה בשוק האינטרנט של הדברים. כפי שכבר הזכרנו, מגמת ה-IoT הולכת ומתעצמת ושוק ה-IoT הוא ענק. התשתית והמכשירים של עולם ה-IoT העתידי הם מורכבים ביותר וכוללים תכנון שבבים (SoC), מכשירים/חיישנים, מערכות / פלטפורמות, ענני IoT, שירותי רשת ועוד מגוון אפליקציות ורטיקליות. לפיכך, המפתח להצלחה עסקית ב-IoT העתידני יהיה היכולת לעצב את תעשיית יחסי הגומלין (EcoSystem) בעזרת מספר שותפים מרכזיים שייצרו ביחד את “שרשרת הערך של ה-IoT”.

אינטגרציה של פתרונות ה- I

אינטגרציה של פתרונות ה- I

הכותב מילר צ’אנג הינו סגן נשיא חברת אדוונטק

מילר צ'אנג, אדוונטק

תגובות סגורות