חדשות היום

ענקית הגז ההולנדית NAM קוראת לסטרטאפים וחברות צמיחה מישראל בתחום אחסון אנרגיה ברת-קיימא להשתתף ב”אתגר NAM70″

 

חברת הגז נאם (NAM) , מיצרניות האנרגיה הגדולות ביותר בהולנד, קוראת לסטרטאפים וחברות צמיחה  מכל העולם, כולל מישראל, העוסקים בטכנולוגיות חדשניות לאחסון בנפח גדול של אנרגיה ברת קיימא, לתמוך בהאצת מעבר האנרגיה ולהשתתף ב”אתגר ‘NAM70″ .NAM מכריזה על התחרות הגלובלית, אשר ההרשמה אליה החלה בימים אלה ותסתיים במרץ 2018, לרגל שבעים שנות קיומה.

הטכנולוגיה של חברה המגישה מועמדות לאתגר NAM70 חייבת להוכיח יכולת לאחסן אנרגיה לזמן ארוך יותר מהקיים כיום, וצריכה להיות מוכנה ליישום מידי בסביבה תפעולית. שלוש החברות שיזכו להשתתף באתגר, יקבלו מ-NAM חלל עבודה בעיר Assen בהולנד, למשך תשעה שבועות. בתקופה זו , יעבדו על הפתרון שלהן תוך קבלת סיוע של מומחי החברה וגישה לטכנולוגיה ולתשתיות של NAM.

החברה שתזכה, בסוף מאי 2018, תקבל מענק כספי בסך  50 אלף יורו והסכם מסחרי המבטיח הטמעה של הטכנולוגיה שלה בתשתיות של NAM.

ג’רלד שוטמן, מנכ”ל NAM: “כספקית הגז הגדולה ביותר בהולנד, NAM פועלת להוות שחקן מרכזי בתהליך מעבר האנרגיה. ברור לנו, כי ניתן לעשות זאת רק על ידי שילוב כוחות, שיאפשר גם לנו לממש חלק גדול מהחדשנות שלנו. אנו מקווים כי אתגר  NAM70 עליו הכרזנו, יאפשר לנו לעבוד יחד עם חברות אחרות, על פתרון לאחסון אנרגיה ברת קיימא בקנה מידה גדול, באמצעות הטכנולוגיות החדשניות ביותר שנמצא בהולנד ובמדינות אחרות בעולם”.

נאם מספקת כשליש מהאנרגיה הנצרכת בהולנד מדי יום. באמצע המאה הקודמת החברה הייתה מעורבת  במעבר האנרגיה המוצלח מפחם לגז טבעי. מעבר האנרגיה הנוכחי, להשגת אספקת אנרגיה טבעית לסביבה עד שנת 2050, נועד להפחית את פליטת הפחמן הדו-חמצני. שיעור האנרגיה הברת קיימא הולך וגדל כיום בהולנד, אך היקף השימוש הנוכחי עודנו נמוך באופן יחסי – כ-7% מסך תצרוכת האנרגיה. הודות להסכמי אנרגיה שנעשו בעבר, אחוז זה יגדל ל-16% בחמש השנים הקרובות.

אחד האתגרים הגדולים לקראת עתיד בר-קיימא נוגע לשאלה כיצד נאחסן כמויות ענק של אנרגיה מתחדשת לתקופת זמן ארוכה. עם פתרון אחסון אנרגיה בקנה מידה גדול, אנרגיה מתחדשת תהיה זמינה בכל עת בה נזדקק לה, גם כאשר הביקוש יהיה גבוה מההיצע. אספקת אנרגיה אמינה, באופן עקבי, הינה הכרח לחברה ולכלכלה כאחד. אחד האתגרים הנוגעים למעבר אנרגיה ברת קיימא, הוא דפוס האספקה הלא עקבי שלה. אחסון בנפח גדול יימנע בזבוז אנרגיה בזמנים בהם יש חוסר איזון עונתי, כמו למשל העודף שנוצר בעונת הקיץ והמחסור בעונת החורף.

להרשמה לחץ על הלינק: https://www.nam70challenge.com/

 

תגובות סגורות