חדשות היום

ShengJing Group מרחיבה את פעילותה בישראל: ‘קרן הקרנות’ (fund of funds) הגלובלית הגדולה בסין תפעיל את הסניף הישראלי של פארק ההייטק ג’ונג גואן צון, Zhongguancun Science Park, בתל-אביב

, ‘קרן הקרנות’ (fund of funds) הגלובלית הגדולה בסין, מרחיבה את פעילותה בישראל. החברה תתפעל את הסניף הישראלי של פארק ההייטק ג’ונג גואן צון, Zhongguancun Science Park, הידוע גם כ”עמק הסיליקון של סין” (Z-Park), בתל אביב.

שנג’ינג הקימה לאחרונה חברה ישראלית אשר תנוהל בארץ על ידי ז’ולינג קאו ((Xueling Cao, דירקטורית ב-Shengjing. החברה החדשה תשמש בסיס ראשוני לרשויות ממשל סיניות, חברות ציבוריות ומשקיעים המעוניינים לעשות עסקים בישראל, ולחברות ישראליות המחפשות הזדמנויות עסקיות בסין, במיוחד בבייג’ינג.

שנג’ינג היא קרן ההון סיכון הסינית הבולטת ביותר בפעילותה בישראל, שהחלה כבר בשנת 2012. מאז היא כל הזמן  מרחיבה את מעורבותה באקוסיסטם המקומי. באמצעות חטיבת ההשקעות הגלובליות שלה,Peakview Capital ,  שנג’ינג השקיעה עד היום כמעט 100 מיליון דולר בהיי-טק הישראלי, כולל השקעות בחברות הון סיכון ישראליות, כמו: JVP, וינטאג’, ויולה וכנען. שנג’ינג השקיעה ביותר מ-80 קרנות בסין, ארה”ב וישראל בחמש השנים האחרונות.

כעת הקרן מחפשת חברות צומחות שמתעניינות בשוק הסיני, ומתכוונת להשקיע גם עצמאית בחברות סטארט-אפ ישראליות הפועלות בתחומים הבאים: AI, קלינטק, מכשור רפואי, חקלאות, תעשיית השבבים ועוד. בשלוש השנים האחרונות השקיעה הקרן עצמאית במספר סטארטאפים ישראלים, בהם DIA Imaging Analysis ו- SecuriThings.

כחלק מהקמת המשרד החדש, ביקר לאחרונה בישראל יאנג יואצ’נג (Yang Yuecheng) שותף בכיר בקבוצת Shengjing, ונפגש עם דורון ספיר סגן ראש העיר תל אביב ועם פרופ’ דן שכטמן חתן פרס נובל לכימיה לשנת 2011.

בנוסף, שנג’ינג היא שותפה של משרד הכלכלה והתעשייה הישראלי, כמפעילה של האקסלרטור הישראלי-סיני הראשון בבייג’ינג. תוכנית האקסלרטור מיועדת להקל על חברות טכנולוגיה ישראליות להצליח בשוק הסיני. חמש חברות סטארטאפ ישראליות, הזוכות כיום להכשרה והדרכה מהמומחים של שנג’ינג, ישלימו בקרוב את המחזור הראשון של התכנית עם הישגים מגוונים שכבר השיגו בשוק הסיני.

שרי וואנג (Sherrie Wang), שותפה בכירה ב-ShengJing Group: “קבוצת שנג’ינג נרגשת להתחיל לנהל את הסניף הישראלי החדש של פארק ההייטק ג’ונג גואן צון בתל אביב. בתור המרכז הפעיל ביותר מבחינה מדעית וחינוכית בסין, וכמוקד לאנשי מקצוע וטאלנטים בתחום הטכנולוגיה במדינה, הפארק מציע שיתופי פעולה רבים לחברות סטארט-אפ ישראליות, ואנחנו מתכוונים להפוך את המשרד בתל אביב למרכז תוסס של חדשנות והשקעות סיניות וישראליות.”

ג’ונג גואן צון הוא בסיס האם של ענקיות טכנולוגיה סיניות רבות בהן Lenovo, Baidu, Xiaomi, בסיס הפיתוח של טכנולוגיות צומחות, ומשכנן של האוניברסיטאות המובילות בסין. בפארק מעל 40 אוניברסיטאות ומוסדות אקדמיים כמו אוניברסיטת פקינג ואוניברסיטת שינחואה היוקרתיות, יותר מ-200 מוסדות מחקר לאומיים ועירוניים כגון האקדמיה הסינית להנדסה, 67 מעבדות לאומיות, 27 מרכזי מחקר הנדסי לאומיים, 28 מרכזי מחקר טכנולוגיים לאומיים, 24 פארקי מדע וטכנולוגיה אוניברסיטאים, ו-29 קמפוסים לסטודנטים זרים.

עד כה, לג’ונג גואן צון עשרה סניפים בעולם כולל בסיליקון ואלי ארה”ב, וושינגטון, מינכן, טורונטו, לונדון, שטוקהולם, סידני, טוקיו ועוד. חשיבות הסניף הישראלי בהיותו נקודת קשר חשובה בין האקוסיסטם של בייג’ינג ושל תל-אביב.

תגובות סגורות