חדשות היום

אינטל השיקה ב-IFA מעבדים חדשים שפותחו בישראל: לראשונה עם חיבור Wi-Fi מהיר במיוחד

אינטל השיקה היום (שלישי) בתערוכת IFA בברלין שתי סדרות חדשות של מעבדים מהדור השמיני, שפותחו בהובלת מרכז הפיתוח של החברה בחיפה. המעבדים החדשים, מסדרה U (Whiskey Lake) וסדרה Y (Amber Lake) יאפשרו חיבור Wi-Fi מהיר במיוחד ללפטופים דקיקים ומחשבי 2 ב-1.

לפטופים עם מעבדי סדרה U כוללים לראשונה חיבור Gigabit Wi-Fi, בזכות כרטיסי הרשת Intel Wireless AC, שמאפשרים מהירויות קישוריות גבוהות בעד פי 12 מאשר Wi-Fi בפרוטוקול 802.11 b/g/n. המעבדים החדשים כוללים עד ארבע ליבות ושמונה תהליכונים (threads). הם מציעים חיי סוללה ארוכים עד פי שניים לעומת מחשב בן חמש שנים – עד 19 שעות בתצורה אופטימלית – ומאפשרים מהירויות הורדה והעלאה גבוהות במיוחד. מבדיקות אינטל עולה כי המעבדים מאפשרים למשתמשים עריכה ושיתוף של תכני וידיאו 4K/360 במהירות גבוהה פי 6.5.

גם מעבדי סדרה Y מספקים שיפורים בשיעור דו-ספרתי לעומת מחשבים מהדור הקודם. גם הם יאפשרו לצרכנים חיבור Gigabit Wi-Fi, גם בלפטופים דקים מאוד, באמצעות מודמי ה-Gigabit LTE של אינטל. הם יאפשרו אינטראקציה משופרת עם המחשב, בין עם במגע או באמצעות סטיילוס. מחשבים אלה יגיעו לשוק בעובי של פחות מ-7 מילימטר ובמשקל של פחות מ-450 גרם.

“המהנדסים שלנו עבדו בשיתוף פעולה קרוב עם התעשייה בכדי להבטיח שכל הרכיבים החשובים במערכת יתנהגו כהלכה”, הסביר רן סנדרוביץ’, סגן נשיא באינטל העולמית. “לדוגמה, המחשבים יעברו למצב של צריכת חשמל נמוכה כאשר ניתן ויחזרו לפעולה רגילה בעת הצורך כדי להשיג איזון בין יעילות אנרגטית לביצועים. כמו כן,  מחשבים עם מעבדים אלה יאפשרו “להעיר” את המחשב בפקודה קולית כמו גם מגוון אינטראקציות קוליות אחרות המאפשרות להגדיל את התפוקה תוך כדי תנועה”.

אינטל הוסיפה למעבדים החדשים את פלטפורמת Audio DSP, התומכת בשירותים קוליים רבים כגון אלקסה וקורטנה ומאפשרת להעיר את המחשב משנתו במהירות, באמצעות פקודה קולית, גם כאשר המכסה סגור. “התמיכה בשירותים קוליים רבים מאפשרת לצרכנים לקחת עימם לכל מקום את חוויית השימוש שלה התרגלו בביתם”, הוסיף סנדרוביץ’. “לדוגמה, צרכן שיוצא לחופשה יכול להמשיך להשתמש בפקודות הקוליות המוכרות כדי לשלוט בהתקני הבית החכם,  להפעיל את הפלייליסט האהוב או לבדוק את הפגישות הבאות בלוח השנה”.

 

תגובות סגורות