חדשות היום

התעשייה האווירית השלימה 200 שעות טיסה מוצלחות של הרון ימי במרחב האווירי האזרחי האירופאי בשירות Frontex (European Border and Coast Guard Agency)

  • מערכת ההרון הימי של התעשייה האווירית זכתה בפרויקט לאחר שנים בהן Frontex בחנה מערכות מאוישות
  • הפרויקט בשיתוף עם Airbus כקבלן משנה, וכולל מתן שירותי הפעלה, הטסה, ותחזוקת המערכת

התעשייה האווירית השלימה 200 שעות טיסה של כטמ”מ ההרון הימי, בביצוע משימות פטרול ימי והגנת חופים באי כרתים. הטיסה היא במרחב האווירי האזרחי האירופאי, תחת אות קריאה אזרחי ללא כל מעורבות ובקרה צבאית. ההרון הימי בשירות Frontex מילא שורה של משימות סיור ימי והגנה על חופים, מצויד במטע”ד אלקטרואופטי לראיית יום ולילה ומכ”מ ימי. המערכת משדרת לאחור בתקשורת-LOS  (Line of sight) ובתקשורת לוויינית, ומספקת תמונה מודיעינית מדויקת בזמן אמת.

התעשייה האווירית זכתה בחוזה של Frontex ביחד עם שותפתה חברת Airbus DS Airborne חברת בת של Airbus, ומשמעותו הפעלה של הכטמ”מ לביצוע משימות אבטחה ימיות ומשמר חופים, תחזוקת המערכת ועוד. השירות הניתן הינו עבור משימות מתוכננות מחד, וקריאות פתאומיות מאידך, לביצוע משימות האבטחה הימיות. החוזה הינו ראשוני, וכולל בשלב הזה כ-600 שעות טיסה. בהמשך צפוי להיחתם חוזה מסגרת רחב יותר לתקופה ארוכה יותר.

כטמ”מ ההרון הימי נמצא בשימוש מבצעי אצל לקוחות שונים ברחבי העולם, והוא חלק ממשפחת ה”הרון”, שצברה עד כה למעלה מ-300,000 שעות טיסה, בכל שעות היממה ובכל תנאי מזג האוויר. משך השהייה שלו כ-24 שעות בתצורה מבצעית מלאה, הוא נושא מטע”דים רב- משימתיים ומספק תמונה מודיעינית ברורה בזמן אמת למפקדים, לכלי השיט, ולצוותים הימיים. ההרון הימי נמצא בשימוש זרוע הים של צה”ל ככלי הסיור המרכזי שלה, ומבצע את משימות האבטחה והסיור בהצלחה רבה מזה שנים.

אבי בלסר, ראש מנהל שיווק במפעל מלט בתעשייה האווירית: “התעשייה האווירית מברכת על חתימת החוזה עם Frontex בשותפות Airbus. עד כה כטמ”מ ההרון השלים את כלל המשימות שהוצבו בפניו בהצלחה רבה, ומעבר לציפיות. הטיסה במרחב האזרחי בשמי אירופה הינה עליית מדרגה חשובה מאין כמותה עבור התעשייה האווירית, וזוהי הוכחה מוצקה כי כטמ”מ יכול לטוס בנתיבים אזרחיים ללא כל בעיה. אני מאמין כי חוזה זה יפתח בפני התעשייה האווירית את הדלת לשווקים רלוונטיים נוספים גם בתחומים האזרחיים.”

Thomas Wehrhahn, CEO of ADAS:”הפעלת ההרון הימי בשירות Frontex הינה אבן דרך משמעותית עבור החברה, מכיוון שהיא מרחיבה את פעילותה בהצלחה בתחום הכטמ”מים המבצעיים גם לצבאות וגם לגורמים אזרחיים כמו Frontex, ולבסוף לשוק האירופי ככלל.

בתמונה: 

הרון ימי בשירות Frontex

(קרדיט: Frontex)

 

תגובות סגורות