חדשות היום

למעלה מ-130 מוסדות אקדמיים בכל רחבי שוויץ יעברו לפתרונות הענן של אקס ליבריס במסגרת עסקה בהיקף כספי של למעלה מ-10 מיליון דולר

Libris ממשיכה להרחיב את פעילותה:

למעלה מ-130 מוסדות אקדמיים בכל רחבי שוויץ יעברו לפתרונות הענן של אקס ליבריס במסגרת עסקה בהיקף כספי של למעלה מ-10 מיליון דולר

ההטמעה תאפשר לספריות האקדמיות בשווייץ שירות אחיד וחדשני ברמה הארצית

אקס ליבריס, מקבוצת ProQuest , ספקית מובילה של פתרונות ענן לספריות אקדמיות ולאומיות ברחבי העולם, הודיעה היום כי תאגיד (Swiss Library Service Platform AG (SLSP, בחר לבסס את שירות הספריות החדש שלו ברחבי שווייץ על שניים ממוצריה: Alma, מערכת ניהול ספריות מבוססת-ענן, ו-Primo, מערכת לחיפוש וגילוי מידע אקדמי. שתי המערכות יאפשרו לספריות אקדמיות ברחבי שווייץ לשתף פעולה ביניהן, לשפר את שירותיהן, להתייעל ולמנוע כפילות משאבים. היקפה הכספי של העסקה הינו 8 מיליון דולר.

ההסכם מקיף למעלה מ-600 ספריות ב-130 מוסדות אקדמיים אשר ישתדרגו ממערכותon-premise קודמות כגון Aleph ו- Intota (של אקס ליבריס) ו- Virtua. מערכות קודמות לחיפוש מידע אקדמי כגון Summon (אף היא של אקס ליבריס) ו- EBSCO Discovery Service ישתדרגו למערכת Primo. תאגיד SLSP נוצר ממיזוג של 6 רשתות הספריות המשרתות את הקהילה האקדמית השוויצרית בכל רחבי המדינה, כולל באיזורים דוברי גרמנית, צרפתית ואיטלקית. המרכז החדש של SLSP יספק להם כעת שירותים ברמה הארצית-לאומית, ובכך יימנעו כפילויות של עבודה ומשאבי-ספריה. המוסדות האקדמיים, שקיבלו בעבר שירותים ע”י רשתות קטנות יותר, ייהנו משירותים ברמה הגבוהה ביותר ולטווח ארוך.

יורגן קוסאו, מנהל הפרוייקט לאינטגרציית מערכות של הספרייה הלאומית בשווייץ, אומר: “כדי ליצור פלטפורמה לאומית שתאפשר שירותי רשת מתוחכמים, נדרש פתרון שיהיה מסוגל לתמוך בשירותים ברמה גבוהה, כגון שיתוף פעולה לאומי בנושא מטא-דאטה, ובשירותים חכמים יותר, כגון ניהול מקומי של משאבים פיזיים ואלקטרוניים. Alma מאפשרת שילוב שכזה, ותסייע לנו להתייעל וליצור שיתוף פעולה בין ספריות. בסופו של דבר, כל זה יאפשר לספריות לספק שירותים מקיפים יותר למשתמשי הקצה.”

בר ויינשטיין, נשיא חברת אקס ליבריס, אומר: “הקהילה שלנו הולכת וגדלה מידי חודש עם הצטרפותן של הספריות האקדמיות והלאומיות הנחשבות בעולם. קהילות אלה רוצות להשתמש בפתרונות הטכנולוגיים הטובים ביותר –Alma ו- Primo – התומכים במוסדות בכל סדר גודל. במסגרת ההסכם נסייע לתאגיד SLSP ולמוסדות החברים בו לפתח שירותים חדשים וחדשניים”.

אודות תאגיד שירות הספריות השוויצרי (SLSP) Service Platform A.G.

תאגיד שירות הספריות השוויצרי (SLSP) הינו תוצר של פרוייקט שמקורו ב-swiss universities (ועידת הרקטורים של המוסדות להשכלה גבוהה בשווייץ) בחסות התוכנית “מידע מדעי: גישה, עיבוד ואחסון.” מטרת הפרוייקט היא לספק פלטפורמת שירות מרכזית לספריות האקדמיות של שוויץ, תוך התבססות על מערכת חדישה לניהול ספריות המופעלת ממקום מרכזי, יישום תקנים ונורמות אחידים, ומבנה ניהולי וארגוני יעיל.

SLSP כולל 15 שותפים לפרוייקט מקהילת ההשכלה הגבוהה בשוויץ. פלטפורמת השירות שלה, שתשרת יותר מ- 130 מוסדות עד שנת 2021, תסייע לספריות אקדמיות ברחבי שווייץ להתמקד באופן ספציפי יותר בצרכי לקוחותיהם באמצעות שימוש יעיל יותר במשאבים שלהן. הפתרון המרכזי המוצע יחליף את הפתרונות המבוזרים הקיימים היום, יהיה יעיל יותר, ויאפשר זרימת מידע חלקה ורוחבית עבור כל המוסדות. כתוצאה מכך, יצומצמו כלל ההוצאות ברמה הארצית, ייווצרו אינטגרציות ושיתופי פעולה, וכפועל יוצא – תושג גישה משופרת לשירותי מידע רלוונטיים. למידע נוסף: http://blogs.ethz.ch/slsp/organisation-et-structure

אודות אקס ליבריס

Ex Libris, מקבוצת ProQuest, מפתחת ומשווקת פתרונות ענן לטובת קהילת ההשכלה הגבוהה עם התמחות במיכון ספריות אקדמיות ולאומיות. מטה החברה שוכן בירושלים. החברה מציעה מערכת מוצרים מקיפה לניהול, קטלוג והנגשה של מידע אלקטרוני, דיגיטלי ומודפס. פתרונותיה של החברה מאפשרים למוסדות ולמשתמשים שלהם ליצור, לנהל ולשתף ידע, וכן להעלות את הפרודוקטיביות, לתמוך באופן מיטבי במחקר ולהעצים את ההוראה, הלמידה ומעורבות התלמידים. לחברה מעל 7,500 לקוחות בלמעלה מ-90 מדינות, ביניהם: אונ’ אוקספורד, אונ’ קמברידג’, אונ’ ייל, ספריית הקונגרס בארה”ב, הספרייה הלאומית של סין, והספרייה הבריטית. בין הלקוחות של אקס ליבריס בארץ נמנים הספרייה הלאומית, האוניברסיטה העברית, אוניברסיטת תל אביב, אוניברסיטת בן גוריון והטכניון.

תגובות סגורות