ניסטק רוכבת על גלגלי האוטומטיב

פרויקטים אלו הבשילו לאחר השקעה מאסיבית שביצעה החברה ב-3 השנים האחרונות במפעליה במרכז ובצפון כדי להתאימם לתקני האוטומוטיב המחמירים. נהלי האיכות במפעלים שודרגו והותאמו לתקנים הבינלאומיים המקובלים בתחום. כיום מפעל ניסטק מרכז מפ”ת מייצר כרטיסים אלקטרונים בהתאם לתקן  IATF 16949 המיוחד לתחום הרכב. בנוסף, במפעל בוצעו מספר מבדקי איכות על ידי יצרני רכבים מובילים בעולם (Tier-1) וקווי ההרכבה הוכשרו כמוסמכים לייצור מוצרים לתחום זה.

יצרני הרכבים המובילים בעולם כבר הודיעו שבשנת 2020 ייסעו על הכביש רכבים אוטונומיים בשימוש מסחרי. על פי מחקר מקיף של בנק ההשקעות מורגן סטנלי, שימוש ברכבים אוטונומיים יחסוך לכלכלה האמריקאית 1.3 טריליון דולר (1,300 מיליארד דולר) – סכום דמיוני, שמהווה כ-7.5% מהתוצר המקומי הגולמי (תמ”ג) האמריקאי. אלו מספרי עתק, וזו הסיבה שהכיוון הוא חד סיטרי – לכיוון רכב אוטונומי.

ישראל, נחשבת למובילה עולמית בפיתוח בתחום הרכבים האוטונומיים. כ-600 חברות וסטארט-אפים פועלים כיום במדינה המהווים כשליש מכמות החברות בתחום בכל העולם. יצרני הרכבים הגדולים בעולם גם זיהו את הפוטנציאל המקומי ופתחו בישראל מרכזי פיתוח.

ניסטק שמה לה למטרה להתמחות בתחום זה כדי לאפשר לחברות ההייטק הישראליות פלטפורמה ייצורית מתקדמת שתאפשר להם לממש את הפיתוחים שלהם באופן המיטבי ולשווקם ברחבי העולם. המאמצים כבר נושאים פרי וחברות רבות הפועלות בשוק זה החליטו להיעזר ביכולות אלו ולבצע את הייצור במפעלי ניסטק.

בין המוצרים שמיוצרים היום בקווי הייצור בחברה ניתן למנות: מערכות המתריעות ומזהירות במהלך הנסיעה, מערכות לתקשורת בין כלי רכב אוטונומיים, מוצרים לתקשורת בתוך הרכב האוטונומי, אבחון תקלות ברכבים מרחוק, תחזוקה מונעת של הרכב, חיישנים לסריקה של סביבת הרכב, מיפוי סביבת הדרך ועוד.

“אנו מעוניינים לאפשר לחברות הישראליות את הבסיס הייצורי המתאים ביותר כדי לסייע להם לשווק את מוצריהם בתחום האוטומטיב בכל העולם” מסר ארבל ניסן, סמנכ”ל השיווק של החברה “מעבר לתרומה לכלכלה הישראלית, יש בנושא זה גם חשיבות ממדרגה ראשונה של הצלת חיי אדם ולכן אנו נרתמים לנושא זה באופן מיוחד.”

 

תגובות סגורות