ברנמילר אנרג’י מרחיבה את שיתוף הפעולה עם חברת החשמל האיטלקית אנל

ברנמילר אנרג’י (סימול: ברנמ), המפתחת מערכות מתקדמות לאגירת אנרגיה, תרחיב את שיתוף הפעולה עם חברת החשמל האיטלקית אנל (ENEL) להטמעת טכנולוגיית אגירה בהיקף של 60 מגה-ואט שעה בתחנת כח המופעלת באמצעות גז טבעי באיטליה. מדובר בפרויקט לפיתוח מערכת אגירה מתקדמת, שתותאם לדרישות המיוחדות של תחנות כוח במחזור משולב.

הפרויקט צפוי להתבצע באחת מתחנות המחזור המשולב שמפעילה אנל, סמוך לפירנצה. עם הצלחתו, צפויה ההתקנה לגדול לכ-350 מגה-ואט שעה. נכון להיום, מפעילה אנל תחנות כוח בהיקף כולל של יותר מ-43 גיגה-ואט. ברנמילר מעריכה, כי התקנת מערכות אגירה בתחנות מחזור משולב מסוג זה נאמדת ב-30-60 מיליון ₪.

מערכת האגירה של ברנמילר נטענת ממספר מקורות אנרגיה, בהם שמש ורוח, גז טבעי וחום שיורי – ומייצרת קיטור יציב המתאים לייצור חשמל או ליישומים תעשייתיים. טכנולוגיה זו מתאימה לתחנות מסוגים וגדלים שונים, ותומכת במערכות הולכת וחלוקת חשמל באמצעות הסטת אנרגיה משעות השפל לשעות שיא הצריכה.

מנהל מרכז החדשנות של אנל בישראל, ערן לוי, אמר: “עם השימוש הגובר באנרגיה מתחדשת באירופה, תחנות הכוח הקונבנציונליות נדרשות להתאים את עצמן לתנאים המשתנים של אספקת החשמל. הפתרון שמציעה ברנמילר אנרג’י מאפשר לנו לנהל את אספקת החשמל בצורה גמישה ויעילה יותר, ולכן אנו רואים בשיתוף הפעולה עמה צורך אסטרטגי הצפוי להיטיב עם יצרני וצרכני החשמל”.

מנכ”ל ומייסד ברנמילר אנרג’י, אבי ברנמילר, הוסיף: “האפשרות שניתנה לנו להיכנס לתחנת כוח פעילה ומרכזית היא פריצת דרך חשובה לחברה. הוכחת היכולות של אגירת חום לשיפור והגמשת תחנות מחזור משולב תפתח בפנינו שוק גדול, ייחודי וחדש. אנו ערוכים לנצל את ההזדמנויות החדשות, ומשוכנעים שהטכנולוגיה שלנו היא הפתרון הנכון לאספקת חשמל יעילה וחכמה”.

 

 

תגובות סגורות