חדשות היום

עיר חכמה: אורי תדמור מארח את בכירי התעשייה בחדר הנקי של KLA-Tencor

בשבוע שעבר ארחה חברת KLA-Tencor, השוכנת במגדל העמק,  מנכ”לים וסמנכ”לים מחברות מובילות במשק, כמו  HP  אינדיגו, רפאל, סודהסטרים, אפלייד מטריאלס, פלקס, פיליפס, טאוור ג’אז, אורבוטק, טירת צבי, כיל, טבע, פריגו, נשר, אביב ניהול, הנדסה ומערכות מידע וחברות נוספות.

פתח את הביקור אורי תדמור, נשיא החברה בארץ, שהצליח להפוך נושא כמו ‘פיתוח מכונות לבדיקות בענף המוליכים-למחצה’ לפרזנטציה מרתקת, כשהוא מדמה את המכונה לעיר חכמה, ועוזר לאנשים שהנדסת מכונות, אלקטרו-אופטיקה או חומרים, לא ‘הלחם והחמאה’ שלהם, לראות את המבנה הארכיטקטוני המורכב של המכונה משל היתה זו ניו יורק או הונג קונג.

“KLA-Tencor, אשר סגרה את 2017 עם 4 מיליארד דולר, בקירוב,  עוסקת באחת התעשיות הצומחות ביותר בעולם – פיתוח וייצור מכונות לבדיקת צ’יפים” הסביר תדמור, “אנחנו נמצאים בנטפליקס, באמזון, במכונית האוטונומית, בוודאי שבסמארטפון שלכם, ובלי הטכנולוגיה שלנו בלתי אפשרי לייצר את הצ’יפים שנמצאים בלב המוצרים והשירותים האלה.”

“הדבר הבא שיניע את תעשיית המוליכים-למחצה הוא הדאטה” אמר תדמור. “כבר היום, מדי יום, האינטרנט מייצר  2.5 מיליון טרה בייט ליום  וב- 2020 כל אדם בעולם ייצר בממוצע 1.7 מגה בייט לשניה. כדי לעמוד בקצב ובקיבולת של הדאטה יש צורך בתעשיית מוליכים למחצה חזקה, וכדי שזו תצמח ותתחזק – יש צורך במכונות של KLA.”

לקראת סיום דבריו אמר תדמור כי יש לחברה אינטרס להשאיר את העבודה בארץ. “יש לנו בארץ אנשים מצוינים וספקים איכותיים שעובדים איתנו מאד צמוד. היתרון בא ליד ביטוי ביכולת לספוג שינויים באופן גמיש וטבעי, מבלי לפגוע בסטנדרטים הגבוהים של העבודה, כפי שקרה למשל לאחרונה כאשר נדרשנו לשישה שינויים רצופים על גבי אותו מקטע מערכת,  וכל המעורבים בדבר יישמו את השינויים במהירות, וללא כל מורת רוח.”

בתום המצגת של תדמור הוזמנו המשתתפים  לסיור ב’חדר הנקי’, אשר נראה כמו חדר מיון עתידני, צחור ושקט, כולל הטקס המלא של לבישת סרבל, ערדליים, כפפות וברדס.  חדר האוכל של החברה, שינה פניו לרגל האירוע, והפך לחדר אירוח מזמין בסגנון צ’יל אאוט,  וארוחת הערב קצרה שבחים.

לקינוח מחשבתי, הגיע מני ברזילי, חוקר ומרצה בינלאומי בתחום הסייבר, ומנכ”ל חברת FortyTwo. “אם אתם משליכים  צפרדע לסיר של מים רותחים היא תקפוץ החוצה,  אבל אם מכניסים אותה לסיר של מים פושרים, ומחממים בהדרגה –  קרוב לוודאי שתישאר שם עד אשר תמות” אמר ברזילי במטרה להמחיש את ההבדל בין חדשנות אינקרמנטלית לחדשנות פורצת דרך, וזרק לחלל האולם כמה רעיונות שעשויים לשבש את הדעת.

 

תגובות סגורות