MSD (Merck) תרכוש תמורת 3.25 מיליארד יורו את קבוצת Antelliq, חברת האם של SCR מנתניה

החברות MSD (NYSE:MRK) וקבוצת אנטליק (Antelliq) חתמו על הסכם מחייב ולפיו MSD תרכוש באופן מלא את אנטליק מקרנות הון המנוהלות על יד BC Partners. עם השלמת העסקה, אנטליק, חברת האם של SCR מנתניה, תהיה בבעלות מלאה של חטיבת בריאות בעלי החיים של MSD ותמשיך לפעול באופן עצמאי ונפרד. MSD תשלם סכום של 2.1 מיליארד יורו לרכישת כל מניותיה של אנטליק העומדות לפירעון, ותהיה אחראית לחוב של1.15  מיליארד יורו שאותו היא מתכוונת לשלם זמן קצר אחרי סגירת העסקה, אשר צפויה להסתיים ברבעון השני של 2019. MSD (שם מסחרי של Merck & Co., Inc.) היא חברת תרופות בינלאומית מובילה, הפועלת ביותר מ-140 מדינות.

אנטליק חברת האם של אולפלקס (Allflex), רכשה בינואר 2015 את חברת SCR הישראלית, המעסיקה כ- 300 עובדים בנתניה, מתוכם למעלה מ-100 אנשי מחקר ופיתוח. מרכז הפיתוח העולמי של אנטליק בנתניה נקרא Antelliq innovation center והוא עוסק בפיתוח טכנולוגיות חדשניות ומתקדמות לניטור ומעקב לבעלי חיים בחקלאות ואף לחיות מחמד. החברה ממשיכה את ההתרחבות המואצת בשנים האחרונות ומגייסת בימים אלו אנשי פיתוח נוספים. בנוסף, חברת SCR הינה ספק מוביל למשק החלב ומספקת מערכות חדשניות לניטור פוריות הפרה ורווחתה וכן פתרונות מתקדמים לניהול רפתות ומכוני חליבה ושרותים נוספים. מ-SCR נמסר כי הפעילות בישראל תימשך ללא כל שינוי.

אנטליק, הפעילה ביותר מ-100 מדינות, לרבות 22 אתרי ייצור, מובילה בפתרונות דיגיטליים לזיהוי, מעקב וניטור בעלי חיים, שהינו התחום הצומח ביותר בתעשיית בריאות בעלי החיים, עם היקף מכירות של 360 מיליון יורו ב-12 החודשים שהסתיימו ב-30 בספטמבר 2018. הפתרונות הללו מסייעים לחקלאים, וטרינרים, לאסוף נתונים קריטיים לניהול היצור ולשיפור, הפוריות, הבריאות ההזנה והרווחה של חיות המשק, ומעקב אחרי חיות מחמד. השימוש הגובר בטכנולוגיות מתקדמות למעקב וניהול משק החי נובע בין השאר מהביקוש הגדל לבשר וחלב, ומעקב אחר רכיבי מזון ובטיחותם מאתרי הגידול ועד לצרכן. טכנולוגיות אלה יסייעו לשיפור יכולת החיזוי של מחלות והטיפול בהן. רכישת אנטליק תעבה את יכולות חטיבת בריאות בעלי החיים של MSD ותגדיל את מגוון הפתרונות ללקוחות שתי החברות.

“חטיבת בריאות בעלי החיים של MSD מובילה את שוק בריאות בעלי החיים והציגה גידול עקבי גבוה מקצב צמיחת השוק. הגידול במכירות נובע מסל רחב של תרופות חדשניות וחיסונים וכן טכנולוגיות ושירותים אחרים בעלי ערך מוסף שמציעה החברה. מוצרי אנטליק ויכולותיה משלימים סל מוצרים זה באמצעות הוספת טכנולוגיות ומוצרים דיגיטליים מובילים המרחיבים את מגוון הפתרונות שאנו יכולים לספק ללקוחותינו, ומניעים את המשך הצמיחה של עסקינו”, מסר קנת’ סי. פרייזר, יו”ר ומנכ”ל MSD. “הרכישה משתלבת היטב באסטרטגיה שלנו לחולל צמיחה ארוכת טווח וערך בר קיימא ללקוחותינו ולבעלי המניות שלנו”.

“ל-MSD יש פעילות עסקית חזקה וצומחת בתחום בריאות בעלי החיים ואנו שמחים שהפתרונות הטכנולוגיים, המוצרים והשירותים של אנטליק וכן, קשרינו הבינלאומיים יביאו יחד עם MSD ערך נוסף ללקוחותינו”, מסר דר’ סטפן וויסקופ, מנכ”ל אנטליק. “עם למעלה מ-60 שנות ניסיון, אנו כל העת ממציאים מחדש את תחום הטיפול בבע”ח כדי לשפר את איכות חייהם של בע”ח ושל האנשים המטפלים בהם”.

תגובות סגורות