חדשות היום

אוטוטוקס וענקית השבבים הטייוואנית MediaTek משתפות פעולה בכדי לסייע לחברות רכב לשלב יכולות V2X וטלמטיקה

ג’יי.סי סו (JC Hsu), סגן נשיא ב-MediaTek: “באמצעות שיתוף הפעולה עם אוטוטוקס, שמספקת את פתרון קישוריות ה-V2X בעל אבטחת הסייבר החזקה ביותר, נהגים ונוסעים יכולים להישאר בטוחים ולהיות מחוברים באופן מאובטח כשהם בדרכים”

ענקית הסמיקונדקטורים הטייוואנית MediaTek (TWSE: 2454), שמוצריה משמשים ב-1.5 מיליארד התקנים מקושרים מדי שנה, משתפת פעולה עם חברת אוטוטוקס (Autotalks) מכפר נטר, מובילה עולמית בפתרונות תקשורת V2X (Vehicle-to-Everything), במטרה לשלב בין יכולות V2X לבין יכולות טלמטיקה בכלי רכב. כחלק משיתוף הפעולה, שתי החברות השלימו תכנון ייחוס (reference design) משותף עבור יחידת בקרת טלמטיקה (Telematics Control Unit – TCU) המשולבת עם מערך שבבי V2X גלובלי. תכנון הייחוס מבוסס על שבב ה-V2X הגלובלי של אוטוטוקס ועל מערך שבבי המודם הסלולרי החדש של MediaTek, המותאם לענף הרכב ומאפשר ארכיטקטורת TCU גלובלית מאובטחת, חזקה ומשתלמת.

התכנון המשותף יכול לשמש כנקודת ייחוס שתסייע יצרני רכבים וספקי tier-1 בענף הרכב בכדי להתקין יחידת טלמטיקה גמישה ומאובטחת המשולבת עם פתרון V2X גלובלי ומבודד פיזית. זאת, בכדי להבטיח חציצה בין פונקציות הבטיחות של ה-V2X לפונקציות הטלמטיקה המגולמות בתקשורת V2N (Vehicle to Network).

הפתרון של אוטוטוקס ו-MediaTek הוא רב-צדדי, גלובלי ומציע פלטפורמה אחידה התומכת הן ב-DSRC והן בתקשורת C-V2X/LTE-V2X. הפרדת יחידת הטלמטיקה מהתקן הגישה לרשת הסלולרית (NAD – Network Access Device) יוצרת גמישות ומניבה תועלות בתחום הבטיחות ואבטחת הסייבר: מתקפה על ה-NAD אינה מתפשטת ל-V2X והבידוד הפיזי מסייע לפשט את תהליך קבלת ההסמכה עבור הפתרון.

מערך שבבי המודם הסלולרי של MediaTek, המותאם לענף הרכב, תומך בטמפרטורת הפעולה הנדרשת על ידי תעשיית הרכב, ומבטיחה פעולה אמינה של קריאות חירום אוטומטיות לרכב (eCall) אפילו בתנאים סביבתיים קיצוניים. השבב מספק הגנה על נתונים, קישוריות טובה מסוגה (best-in-class) עבור יישומי טלמטיקה ותכנון בעל אינטגרציה הדוקה במטרה להקטין את מורכבות המערכת, עלויות התכנון והשטח.

“אוטוטוקס שמחה לשלב כוחות עם MediaTek בכדי לתכנן את הארכיטקטורה העתידית של יחידת בקרת הטלמטיקה”, הסביר רם שלום, סגן נשיא אוטוטוקס לפיתוח עסקי ולשיווק באזור אסיה והאוקיינוס השקט. “תכנון הייחוס המשותף שלנו יספק מענה לצורך הגובר בשוק לפלטפורמת טלמטיקה משתלמת ומוגנת מתקיפות סייבר, הכוללת V2X, עוד לפני לוחות הזמנים לפריסה של יכולות אלה על ידי יצרני רכב עולמיים”.

“מערך שבבי המודם הסלולרי שלנו, המותאם לענף הרכב, שילב יכולות אבטחה להגנה על נתוני טלמטיקה, יחד עם מעבד יישומים מובנה, כך שיצרני רכבים יוכלו להחדיר לשוק ביתר קלות שירותים ואפליקציות חדשניים ומאובטחים”, אמר ג’יי.סי סו (JC Hsu), סגן נשיא ב-MediaTek. “באמצעות שיתוף הפעולה עם אוטוטוקס, שמספקת את פתרון קישוריות ה-V2X בעל אבטחת הסייבר החזקה ביותר, נהגים ונוסעים יכולים להישאר בטוחים ולהיות מחוברים באופן מאובטח כשהם בדרכים”.

אוטוטוקס ו-MediaTek יציגו בתערוכת MWC בברצלונה ב-25-28 בפברואר 2019. אוטוטוקס תציג באולם 5, ביתן 5E71. MediaTek תציג באולם 6, ביתן 6C30.

אוטוטוקס, שנוסדה בשנת 2008, היא חלוצת שוק ומובילה בתחום מערכי השבבים ל-V2X, ומספקת ללקוחותיה פתרון V2X גלובלי וחדשני. אוטוטוקס מסייעת לצמצם התנגשויות בכבישים ולשפר את הניידות באמצעות מערכי שבבים המורשים לשימוש בענף הרכב. אוטוטוקס גייסה ביולי 2018 מיליוני דולרים מענקית הרכב הקוריאנית יונדאי. קודם להשקעה של יונדאי, השלימה אוטוטוקס ארבעה סבבי גיוס, בסך השקעות מצרפי של יותר מ-80 מיליון דולר. החברה מעסיקה כ-100 עובדים בישראל, ארה”ב, יפן, קוריאה, גרמניה וצרפת, ומגייסת בימים אלה עובדים נוספים.

ספקי ה-Tier1 המובילים בענף הרכב בעולם עובדים בשיתוף פעולה עם אוטוטוקס בכדי לפתח פלטפורמות על בסיס מערכי השבבים של החברה. אוטוטוקס מהווה עבור ספקי ה-Tier1 פתרון V2X מועדף בשל הרמה הגבוהה של הביצועים, הידע באבטחת מידע, המומחיות בתקשורת רדיו והעלות המשתלמת שהחברה מציעה. בין היתר, הפתרון של אוטוטוקס נבחר ע”י ענקית מערכות הרכב היפנית DENSO עוד ב-2016, אוטוטוקס מקיימת שיתוף פעולה עם Bosch בתחום מניעת תאונות אופנועים וכן שיתופי פעולה בתחום הקישוריות לרכבים עם Valeo, הרמן, סמסונג וחברות נוספות.

לצפייה בסרטון אודות אוטוטוקס:

תגובות סגורות