חדשות היום

פריצת דרך רפואית: הושתל לב מלאכותי אלחוטי לראשונה בעולם – פיתוח וייצור ישראלי

לראשונה בעולם הושתל בהצלחה לב מלאכותי שנטען אלחוטית ואינו מחייב את המטופל להסתובב עם סוללה מחוברת לגופו.

הפיתוח בוצע בחברת הסטארט אפ הישראלית Leviticus Cardio מפ”ת. התכנון והייצור של המעגל המודפס בוצעו במפעל ניסטק.

הטכנולוגיה אמורה לשפר את איכות חייהם של אלפי חולים ברחבי העולם, שממתינים להשתלת לב. אחד היזמים והשותפים המובילים של הפיתוח החדשני הוא ד”ר יגאל כסיף, מנתח לב בכיר בבית החולים שיבא בתל השומר.

עד כה, בכל השתלת לב מלאכותי חובר כבל שיצא מדופן הבטן אל מחוץ לגוף אשר חובר ללוח בקרה ולשתי סוללות, שאותן חייב המושתל לשאת כל הזמן בתיק על כתפו, או בפאוץ’ שצמוד לחגורה.

“הבעיה עם הלב המלאכותי היא שהחולים צריכים להסתובב כל היום עם תיק נשיאה. הם לא יכולים להיכנס למים, והכבל שיוצא מהבטן גורם פעמים רבות לזיהומים”, הסביר מיכאל זילברשלג, מייסד ומנכ”ל חברת  Leviticus Cardio שאחראית לפיתוח החדשני. “לכן בשבע השנים האחרונות עבדנו קשה, על פיתוח של לב מלאכותי אלחוטי”

איסמעיל טורסונוב (24), אזרח קזחי שסובל מאי־ספיקת לב חמורה, הוא המטופל הראשון בעולם שבגופו הושתל הלב המלאכותי החדשני מתוצרת ישראל. טורסונוב, ששוחרר מבית החולים לפני כמה שבועות, אינו צריך לשאת עימו שום תיק עם סוללות, ומגופו לא יוצא שום כבל. הוא אף הצליח לאחרונה להתאמן בחדר כושר וגם לשחות.

“אנו שמחים מאוד לקחת חלק בפרויקט פורץ דרך זה” מסר ארבל ניסן, סמנכ”ל השיווק של ניסטק שתכננה ויצרה את המעגל האלקטרוני לפרויקט החדשני “התמודדנו פה עם מספר אתגרים טכנולוגיים ביניהם צפיפות רכיבים גבוהה ועבודה בהתאם לתקנים המחמירים ביותר כיוון שמדובר על מוצר מציל חיים”

“הלב המלאכותי הושתל במטופל עם סוללה פנימית ועם אנטנה שמצליחה לקלוט את החשמל מחוץ לגוף”, הוסיף המנכ”ל זילברשלג. “המטופל יכול כעת להסתובב שמונה שעות כשהלב המלאכותי טעון. זו בשורה מרגשת במיוחד לכל החולים שעוברים השתלת לב מלאכותי”

תגובות סגורות