חדשות היום

ClariFruit, מפתחת טכנולוגיה לניטור פירות וירקות, בחרה בענן של AWS

חברת הסטארט אפ הישראלית Clarifruit, מפתחת של טכנולוגיה לניטור סחורה חקלאית טרייה, בחרה בפלטפורמת הענן של אמזון ווב סרוויס AWS כתשתית הטכנולוגית המרכזית שלה. בראיון עם אבי שוורצר, מנכ”ל-שותף בחברת ClariFruit, הוא מציין כי “שרשרת האספקה של פירות וירקות טריים היא גלובאלית, מזון יוצא כמעט מכול נקודה ומגיע לכול נקודה בגלובוס. הענן של AWS מאפשר לנו לספק מענה מסביב לעולם, שאינו תלוי במקום או בזמן”.

חברת הסטארט אפ ClariFruit (לשעבר AclarTech) הינה מפתחת של טכנולוגיה חדשנית המנטרת ומנתחת בזמן אמת את מידת הבשלות, האיכות והטריות של פירות וירקות טריים. הפתרון כולל חיבור בין אפליקציה המותקנת על גבי סמארטפון עם רכיב חומרה בגודל של מצית השולח קרני אינפרא אדום לפרי או לירק ומספק מידע על רמת הסוכר, רמת החומציות, ואינפורמציה נוספת על מידת הבשלות של רכיבי הפרי הפנימיים, שמביאים למסקנה אודות מידת הבשלות של הפרי או הירק, והתאמתו לקטיף מצד אחד, או לשיווק על המדף של הסופר מהצד השני. הטכנולוגיה של החברה עושה שימוש ביכולות לימוד מכונה (Machine Learning), וביג דאטה (Big Data) על מנת לעבד את הנתונים המתקבלים מהפירות והירקות בצורה מהירה ומדויקת, ולספק אינדיקציה לגבי מדית הבשלות והאיכות שלהם. חברת ClariFruit הוקמה בשנת 2017 על ידי אבי שוורצר, מנכ”ל החברה, ורובי ביארסקי, המשמש כ-CTO של החברה.

אבי שוורצר, מנכ”ל ומייסד-שותף ב-ClariFruit, מה הפוטנציאל של השוק בו אתם פועלים?

מדובר בשוק בעל היקפים עצומים. שווי המסחר של 10 הפירות והירקות המובילים, ובראשם העגבניות והענבים, מוערך כיום בכ-250 מיליארד דולר מדי שנה. אלא שנתוני ארגון האו”ם למזון וחקלאות, מעריכים כי כ-45% מכלל התוצרת של פירות וירקות טריים מושמדת או נזרקת כתוצאה מקטיף או מכירה של תוצרת שכלל אינה מתאימה לשיווק עקב מידת בשלות שאינה מתאימה לצריכה. שרשרת האספקה היא ארוכה, וכול מטען של פרי או ירק טרי יכול לעבור כמה וכמה ידיים לאורך הדרך, ובמדינות שונות, עד שיגיע למדף לשיווק ולצריכה. מדובר על שרשרת אספקה הכוללת חקלאים, משווקים, סיטונאים, רשתות שיווק וסוחרים, כאשר כול אחת מהידיים שעובר הפרי או הירק רוצה לדעת את מידת ההתאמה שלהם לצריכה על ידי הצרכנים.

מה הפתרון שלכם מביא לשוק?

הפתרון שלנו מבוסס תוכנה, מותקן כאפליקציה על גבי סמרטפון, מאפשר לחקלאי בצורה פשוטה וקצרה לדעת את מידת הבשלות של הפירות והירקות לפני הקטיף, ולהעביר את המידע הזה לכול שרשרת האספקה, ובכך לצמצם את הבלאי האדיר שקיים היום בתחום המזון הטרי. הפתרון שלנו יבוא במקום בדיקות בכלים ידניים-סובייקטיביים שדורשים כ”א רב ומקצועי.

דוגמא לשימוש בטכנולוגיה שלנו היא חברת ענבי טלי ממושב לכיש. ענבי טלי הצליחו למנוע השמדה של תוצרת חקלאית בסדרי גודל של מאות טונות כתוצאה מהשימוש בפתרון שלנו.

כיצד אתם עושים שימוש בפלטפורמת הענן של AWS?

התשתיות הטכנולוגיות שלנו מבוססות על שירותי הענן של אמזון ווב סרוויס. כוח המחשוב שלנו, האחסון, יכולות העיבוד שאנו מציעים, כולם מבוססים על פלטפורמת שירותי הענן של AWS. התוצאות של בדיקות הפירות והירקות מועלים כולן לענן של AWS ומאפשרים ללקוחות שלנו הנמצאים לאורך שרשרת האספקה של המזון הטרי לקבל את ההיסטוריה של הבדיקות שנעשו מכול מקום ובכול זמן. תשתיות הענן של AWS הופכות את ClariFruit לחברה גלובאלית עם יכולת לספק שירות מכול מקום, בכול מקום ובכול זמן.

מה היו השיקולים המרכזיים שלכם בבחירה ב-AWS?

בעיקר היבטים של בשלות טכנולוגית של פלטפורמת אמזון ווב סרוויס – בדגש על יציבות שלה, יכולת הניהול שלה, והזמינות שלה מסביב לשעון וכול אתר מסביב לעולם. היבט נוסף הוא היכולת הסקאלבילית של פלטפורמת AWS והגמישות שלה לגדול או לקטון בהתאם לצרכינו המיידיים ובזמן אמת. הפלטפורמה של AWS מאפשרת לנו להציע פתרון גלובאלי אמיתי ובעלויות נמוכות ללקוחותינו.

 

תגובות סגורות