עסקה משמעותית לחטיבת תעופה של התעשייה האווירית בתחום הסבות מטוסים: משיקה עם חברת GECAS תכנית הסבות לSF  ER777-300

היקף העסקה עומד על מאות מיליוני דולרים, והיא כוללת הסבה של 15 מטוסים, עם אופציה ל-15 הסבות נוספות בעתיד

התעשייה האווירית חתמה לאחרונה על הסכם עם חברת הבת של ג’נרל אלקטריק (GE)- GE Capital Aviation Services GECAS)) על הסבת מטוסי נוסעים למטען. חברת GECAS הינה אחת החברות הגדולות בעולם להחכרת מטוסים המספקת שירותים לכ-250 לקוחות במעל ל-75 מדינות ברחבי העולם. במסגרת התכנית המשותפת, שנקראת “Big Twin” , תסב התעשייה האווירית מטוסי בואינג 777-300ER רחבי גוף ודו מנועיים, כשהראשון שבהם צפוי להימסר לחברת GECAS כבר ב-2022. במסגרת ההסכם יסופקו לחברת GECAS 15 מטוסים, עם אופציה להסבת 15 מטוסים נוספים בהמשך. הסכם זה מכניס את התעשייה האווירית רשמית לתחום הסבות ה- 777, ומשכך, עשוי לטמון בחובו פוטנציאל התקשרויות עתידי, בפרט לאור הצמיחה המהירה הנחזית בשוק מטוסי המטען והביקוש הגובר לשירותי הסבת מטוסי נוסעים למטוסי מטען.

חטיבת תעופה של התעשייה האווירית, הוקמה בעקבות החלטת דירקטוריון החברה בסוף שנת 2017, והיא החלה לפעול כבר בינואר 2019, זאת כחלק מהאסטרטגיה העסקית החדשה של החברה. במסגרת הקמת חטיבת התעופה מוזגו שלוש חטיבות מתוך שש חטיבות החברה שהיו קיימות באותה עת, וכן מפעל להב של חטיבת כלי טיס צבאיים. המיזוג כלל צעדים משמעותיים למיקוד עסקי והתייעלות, והשמה של כ-5000 עובדים. הכנסותיה של חטיבת התעופה כבר בחציון הראשון של 2019 מסתכמות בכ-2.5 מיליארד שקלים.

בחטיבה החדשה פועלים ארבעה קווי עסקים ממוקדים ומוטי יצוא, ואחד מהם הוא הסבות מטוסי נוסעים למטוסי מטען. הסבה כאמור מחייבת שינוי כולל של תצורת מטוס הנוסעים ושימוש בטכנולוגיות ייצור ותעופה מתקדמות. חטיבת תעופה הינה בין הגופים הבודדים בעולם המתמחים בביצוע פעולה מורכבת זו וכן ברישיון מטוסי הנוסעים למטוסי מטען. בין לקוחות החטיבה נמצאות חברות השילוח הגדולות בעולם כגון אמאזון ו-DHL.

יוסי מלמד, סמנכ”ל ומנהל חטיבת תעופה בתעשייה האווירית: “ניסיונה רב השנים והמוניטין שצברה התעשייה האווירית בתחום ההסבות, הכולל הסבות של בואינג 747, 767, NG737 ו-737 הקלאסי, מציבים אותה כמובילה עולמית בתחום ההסבות בעולם, תחום המתפתח בקצב מסחרר עם עליית הביקוש ב E-Commerce. שיתוף הפעולה עם GECAS, הנפרש מעל ל-20 שנים, כבר הוכיח עצמו במעל ל-50 הסבות במהלך השנים. הסכם זה הינו הבעת אמון נוספת מצד GECAS, ואנו מתחייבים להמשיך באותה רמת איכות ואמינות גם בתכנית זו.”

ריצ’ארד גרינר, סמנכ”ל ומנהל GECAS Cargo: “אנו נרגשים לשתף פעולה עם התעשייה האווירית בפרויקט זה. הניסיון המוכח, הידע וכן המיומנויות והמשאבים ההנדסיים הייחודיים של התעשייה האווירית בתחום ההסבות של מטוסי נוסעים למטען, יחד עם שיתוף הפעולה בין שתי החברות שהחל בשנות ה-90 של המאה הקודמת, נוסך בנו את הביטחון לממן במשותף את התכנית, ולהתחייב לתכנית כלקוח ראשון של ה- B777-300ERSF.”


בתמונה:
ה- Big Twin- מטוס בואינג 777-300ERSF (קרדיט: GECAS)

תגובות סגורות