ההייטק הישראלי מתגייס להצלת מערכות הבריאות הקורסות ברחבי העולם בועידה הבינלאומית “Corona Wake Up Call #2”

יוזם הועידה, אראל מרגלית: “אנחנו מקימים זירה לחיבור אינטראקטיבי בין ראשי מערכות הבריאות בעולם, חברות רב לאומיות, חברות פארמה וציוד רפואי בינלאומיות לבין הסטארטאפים הישראלים – כדי להציל את מערכת הבריאות שבמרבית המקומות נמצאת על סף קריסה. החדשנות הישראלית יכולה להיות זו שתציל חיים ותבנה מחדש את מערכות הבריאות בעולם כולו.”

טרי ניומן, יזם המקים בתי חולים זמניים: “יותר אנשים ימותו מהנגיף בשנה הקרובה מאשר ממלחמות. הגיע הזמן להתייחס לנגיף כמו למלחמה. מחסני הנשק מלאים אך מחסני הציוד הרפואי ריקים. אנחנו צריכים להתאמן על סימלציות מלחמה מול חיידקים יותר מאשר מול צבאות זרים. זו המציאות החדשה שלנו ומקבלי ההחלטות צריכים לקחת אותו בחשבון.”

בהשתתפות אלפי סטארטאפיסטים, נציגי הפרלמנט האיטלקי, בכירי משרדי הבריאות של ספרד, ומנהל הרכש הרפואי של ממשלת ברזיל, רופאים, מנהלי בתי חולים מהארץ ומהעולם ובכירי אקדמיה – התקיימה הערב (ב) ועידת חירום בינלאומית אינטראקטיבית המחברת בין טכנולוגיות שיתנו מענה לקריסת מערכות הבריאות בעקבות נגיף הקורונה.

ביוזמת קרן ההשקעות הירושלמית JVP והמייסד, אראל מרגלית, התקיימה הערב (ב) ועידת חירום בינלאומית אינטראקטיבית שגייסה את קהילת החדשנות במטרה לאתר פתרונות שיבלמו את קריסת מערכת הבריאות העולמית בעקבות משבר הקורונה. הועידה התקיימה משישה מוקדים עיקריים: ספרד, איטליה, ארה”ב, סין, ברזיל וישראל.

בוועידה המקוונת שהתקיימה באמצעות פלטפורמת Webex של Cisco השתתפו מזכ”ל תעשייה ורכש במשרד הכלכלה של ספרד האחראי על הציוד הרפואי במדינה, חבר הפרלמנט האיטלקי,  נשיא הסוכנות הברזילאית למסחר ותעשייה, רופא בכיר מניו ג’רזי, ראש בית הספר לניהול ובריאות באוניברסיטת מיאמי, מנהל המרכז לרפואת אסונות, חרום וסיוע הומניטרי במרכז הרפואי שיבא, צוות טיפול נמרץ מבית חולים רמב”ם, ועשרות סטארטפים פורצי דרך שהציגו את הפתרונות שלהם.

 

יוזם הועידה אראל מרגלית, יו”ר ומייסד JVP, פתח את הועידה בהכרזה על פלטפורמה שתחבר בין ראשי הבריאות העולמית לסטאטאפים הישראלים: “מערכת הבריאות עומדת בחזית המאבק. היא מתמודדת עם אינספור בעיות, ממחסור במכונות הנשמה וציוד ועד להגנה על הצוותים הרפואיים. העולם ניצב היום בפני אתגר ענק: נגיף הקורונה מחייב את כולנו לשתף פעולה, רק יחד נוכל לנצח את הנגיף. אנחנו מקימים היום זירה לחיבור אינטראקטיבי בין ראשי מערכות הבריאות העולמיות וחברות הפארמה והציוד הרפואי לבין הסטארטאפים הישראלים כדי להציל את מערכת הבריאות שעומדת על סף קריסה. חברות הסטארטאפ הישראליות עומדות בחוד החנית של הטכנולוגיות הרפואיות בעולם. בישראל הצטבר ידע רב שנותן ערך משמעותי לבתי חולים ומוסדות בריאות בינלאומיים שקורסים בימים אלה על רקע הקורונה. החדשנות הישראלית יכולה להיות זו שתציל חיים ותבנה מחדש את מערכות הבריאות בעולם כולו. זו זכות גדולה לחבר בין הטכנולוגיות המצוינות שיש לנו במדינת ישראל לבין השחקנים המרכזיים בזירה הבינלאומית.”

הדוברים התמקדו בארבעת האתגרים המרכזיים של ראשי מערכת הבריאות בעולם בזמן המשבר: המחסור בציוד רפואי, שימור הצוותים הרפואיים, מתקני חירום זמניים וטיפול מרחוק.

הועידה נפתחה בדיווח מאיטליה מחבר הפרלמנט האיטלקי מטיה מור: “יש לנו מערכת בריאות טובה באופן היסטורי, תמיד הוצאנו על כך המון ולכן הופתענו. המספרים בימים האחרונים משוגעים. הסגר שהחל לפני חודש מתחיל לעבוד. הסגר עובד אבל מה שאנחנו צרכים לעשות עכשיו זה לחבר חדשנות לנגיף. כעת אנחנו מתכננים איך לפתוח שוב את הכלכלה תוך הבטחת בריאות לעובדים. לא נוכל להישאר בהסגר שנה שלמה. זו מצוקה שחייבים לגייס אליה מכל העולם ואנחנו מחפשים פתרונות בחדשנות.”

בועידה השתתפו גם ראשי הרכש הרפואי של ספרד וברזיל שהתייחסו למשבר הקשה של מדינותיהם:

ראול בלנקו דיאז, מזכ”ל תעשייה ורכש במשרד הכלכלה של ספרד האחראי על הציוד הרפואי במדינה: “כדי לעבור את המשבר נצטרך לשתף מטרות, יעדים ומדיניות. לא נוכל לצלוח את המשבר ללא שיתוף פעולה פרטי ציבורי וחיבורים בין המדינות. אנחנו לא יכולים לעבור שוב את מה שעברנו לבד בשבועות האחרונים. כדי שנוכל לספק לעצמנו את מה שאנחנו צריכים לייצר בתעשייה המקומית, אנחנו חייבים את שיתוף הידע עם מדינות כמו ישראל.”

איגור נוגואיירה קאלבט, נשיא הסוכנות הברזילאית למסחר ותעשייה: “האתגרים העיקריים שלנו זה להגביר את יכולת מערכת הבריאות שלנו ויכולת ייצור ציוד רפואי. אנחנו צריכים פתרונות טכנולוגיים לניטור וניהול של מניעה של התפרצות מחלות. יש לנו אוכלוסיה חלשה ומרוחקת מהמרכזים.

פרופ’ אלחנן בר-און, ראש המרכז לרפואת אסונות בשיבא: “הקו שלנו לנטר ולטפל בחולים ובצוות. לשמור על הבית החולים מתפקד במקביל לאירוע החירום. שמרנו על בית החולים עובד בהסבות שעשינו למבנים בסביבת בית החולים.  הגברנו שימוש בtele medicine ווידאנו שהצוותים עובדים בקבוצות קטנות קבועות. חשוב לי להדגיש שאנחנו משתפים ידע ומידע גם עם הפלסטינים בגדה. צריך להבין, אנחנו כולנו בסירה אחת”.

טרי ניומן, בעלי חברת  MMC Group שמייצרת בתי חולים זמניים מאובזרים כפתרון אלטרנטיבי: “יותר אנשים ימותו מהנגיף בשנה הקרובה מאשר ממלחמות. הגיע הזמן להתייחס לנגיף כמו למלחמה. מחסני הנשק מלאים אך מחסני הציוד הרפואי ריקים. אנחנו צריכים להתאמן על סימלציות מלחמה מול חיידקים יותר מאשר מול צבאות זרים. זו המציאות החדשה שלנו ומקבלי ההחלטות צריכים לקחת אותו בחשבון.”

גל גורן, מייסד ומנכ”ל חברת TEMI מפתחת רובוט אישי שיודע לטפל בחולים באופן אוטונומי שמונע את הצורך באיש צוות רפואי דיבר מסין: “סין משתפרת בכל יום בזכות המדיניות שלה. יש לנו יכולת להקטין משמעותית מגע בין החולה לרופא. כל בית חולים יכול להטמיע את המוצר שלנו וכך להקטין את המגע האנושי. אנחנו כרגע בהונג קונג, יפן קוריאה, ארה”ב ובקרוב בישראל.”

רום אליאז, יו”ר חברת סונוביה הציג פיתוח של בד אנטי בקטריאלי שאיתו מייצרים חלוקים, לבוש רפואי וסדינים שפותח בשיתוף פעולה בין מדענים ישראלים לאירופאים.

חברת Thermogate מודדת חום על בסיס אזורי תוך שניה שניות על בסיס זיהוי פנים בכניסה למקומות צבוריים: בתי ספר, איצטדיונים, בתי קולנוע, בתי חולים. מתן מלמד, מייסד ומנכ”ל החברה: “אנחנו מייצרים את הסטנדרט חדש לבטיחות במקומות הומי אדם והטכנולוגיה שלנו תהיה משמעותית למציאות החדשה ליום שאחרי”.

בסיום הועידה הושקה פלטפורמת המפגשים הוירטואליים של JVP תחת השם  Corona Wake Up Call, שתתמקד בחיבור מהיר ויעיל בין ראשי בתי חולים, חברות ציוד רפואי, חברות פארמה ומערכות בריאות ציבוריות לבין חברות סטארטאפ ישראליות ובינלאומיות.


בתמונה: אראל מרגלית, קרדיט לתמונוה: אלי מנדלבאום

מערכת ניו-טק מגזינים גרופ

תגובות סגורות