שיתוף פעולה בצל הקורונה: התעשייה האווירית וחברת איירפארק מקבוצת איי.אי.אס הציבורית,יקימו מתקן לאומי לחניית מטוסים בסמוך לשדה התעופה “עובדה” שבנגב

החברות חתמו על מזכר הבנות להקמה והפעלה למתקן בעל קיבולת של 500 מטוסים שיענה על הצורך שהתעורר עקב המשבר החמור בענף התעופה

התעשייה האווירית וחברת איירפארק מקבוצת איי.אי.אס הציבורית, חתמו על מזכר הבנות בנוגע להקמה והפעלה של מתקן לאומי לחניית מטוסים בסמוך לשדה התעופה “עובדה” שבנגב. שיתוף הפעולה שנחתם אמש, עונה על הצורך שהתעורר עקב המשבר החמור בענף התעופה. כתוצאה מהתפרצות מגפת הקורונה חברות תעופה רבות נאלצות להפסיק את הטיסות, להשבית חלק ממטוסיהן ולהסב את חלקם למטוסי מטען. מצב זה, יצר מחסור עולמי בכל הנוגע למתקנים עבור חניית מטוסים, הכוללים פעולות של שימור, תחזוקה, פירוק מטוסים, שיפוץ אביזרים ופעילות סחר באביזרי מטוס.

מדובר במתקן מהגדולים בעולם, אשר ישתרע על שטח של כ-2,600 דונם, ויאפשר שהייה של 500 כלי טיס בבת אחת. לקוחות החברה יקבלו שירותים תחת רישיון מכון הבדק של חטיבת תעופה של התעשייה האווירית. הפרויקט מוגדר כמנוע צמיחה עסקי בעולם התעופה האזרחי, ובעל חשיבות רבה בפן החברתי כלכלי, בכך שצפוי להגדיל את מספר מקומות העבודה בנגב על ידי גיוס עובדים מדרום הארץ.

משנה למנכ”ל, וסמנכ”ל השקעות בקבוצת איי.אי.אס החזקות, מר יאיר ביטון: “אנו רואים בשיתוף הפעולה עם התעשייה האווירית הבעת אמון בחברת איירפארק ובמיזם הלאומי. התעשייה האווירית הפכה עם השנים להיות מובילה ברמה עולמית בתחומים הנרחבים של תחזוקת כלי טיס, ועתידה להיות עוגן מקצועי משמעותי למיזם שיקום. לאור משבר הקורונה העולמי, שתי החברות יחדיו מזהות היטב הזדמנות יוצאת דופן לשים את מדינת ישראל על מפת התעופה העולמית, ולהקים פרויקט לאומי ואסטרטגי שישמש מנוע צמיחה מרכזי לאורך שנים רבות, יפתח מקומות תעסוקה חדשים ואיכותיים באזור עדיפות לאומית ויהווה קטר כלכלי שיוביל את תחום התעופה האזרחית בישראל כולו קדימה”.

סמנכ”ל התעשייה האווירית, ומנהל חטיבת תעופה, יוסי מלמד: “חטיבת תעופה של התעשייה האווירית מברכת על שיתוף הפעולה עם חברת איירפארק מקבוצת איי.אי.אס, שיביא להקמת המיזם הלאומי החשוב הזה בנגב. התקופה הקשה שעוברת עלינו בימים אלה, מאלצת אותנו לקרוא נכונה את המפה העסקית של עולם התעופה ביום שלאחר משבר הקורונה. הידע הרחב, והניסיון רב השנים שיש לתעשייה האווירית בתחום התעופה האזרחית והצבאית ישמש בסיס לפעילות העסקית החשובה בעולם התעופה.”

במהלך עשרים השנים הקרובות מחצית מהצמיחה של התעבורה האווירית העולמית תתבסס על טיסות נכנסות ויוצאות באזור אסיה-פסיפיק בלבד. מזג האוויר היבש השורר ליד בסיס “עובדה” הוא טוב במיוחד לאחסנה פתוחה של כלי טיס ותנאי הקרקע מאפשרים הקמת המיזם בהשקעות נמוכות בהשוואה לעולם. לישראל מוניטין עולמי חזק ומוביל בתעשיית התעופה, וכוח אדם איכותי בתחום, אלה לצד מיקומה הגאוגרפי הסמוך ליבשות אירופה ואסיה, מאפשרים לה להיות מוקד משיכה עולמי לחברות בינלאומיות.


בתמונת כותרת: חתימה על מזכר ההבנות באופן דיגיטלי- מימין לשמאל: משנה למנכ”ל, וסמנכ”ל השקעות בקבוצת איי.אי.אס החזקות, מר יאיר ביטון, בעל השליטה, ויו”ר דירקטוריון בקבוצת איי.אי.אס החזקות, מר חיים גייר, סמנכ”ל התעשייה האווירית, ומנהל חטיבת תעופה, יוסי מלמד

מערכת ניו-טק מגזינים גרופ

תגובות סגורות