חדשות היום

סינופסיס זכתה בחוזה של DARPA למימוש אוטומטי של תכנית לסיליקון מאובטח

סינופסיס מקדמת תכנון מערכות על גבי שבב על ידי שילוב בין מנגנונים סקלביליים לאבטחת חומרה שנעזרים בשותפים מומחים מהמגזר הפרטי ומהעולם האקדמי, לבין פלטפורמות ה-EDA וה-IP של סינופסיס

סינופסיס (Nasdaq: SNPS) הכריזה ש-DARPA (Defense Advanced Research Project Agency) בחרה בה כספקית ראשית בתכנית המימוש האוטומטי של סיליקון מאובטח (AISS – Automatic Implementation of Secure Silicon). מטרת התכנית היא לבצע אוטומציה של הכללת מנגנונים סקלביליים לאבטחת חומרה ב-IP ובמערכות על גבי שבב, בכדי לבחון את האיזון בין אבטחה לבין שיקולי תכנון אחרים.

כחלק מתכנית ה-AISS, שנמשכת ארבע שנים, סינופסיס תשתף פעולה עם מומחים אחרים מהמגזר הפרטי ומאוניברסיטאות, כולל ARM, בואינג, UltraSoC, מכון אבטחת הסייבר של אוניברסיטת פלורידה, אוניברסיטת A&M בטקסט ואוניברסיטת קליפורניה בסן דייגו. גורמים מובילים בממשלה ובמגזר הפרטי מיישמים את גישת ה-Zero Trust של סינופסיס לאבטחת תכנון שבבים ולשילוב של אבטחה ניתנת לכימות בתוך המיקרו-אלקטרוניקה שבלב הרשתות והמערכות שלהם. המעורבות של סינופסיס בתכנית AISS מדגישה את המחויבות שלה לספק לתעשייה ידע, שיפור יכולות ומנהיגות שוק בתחום הסיליקון המאובטח.

לצורך תמיכה בתכנית AISS, סינופסיס תספק את ה-DesignWare Security IP ותפתח תהליכים קריטיים המובילים מתכנון השבב לייצור, שבמרכזם עומד פתרון TestMAX Design-for-Test של סינופסיס והמוצרים והטכנולוגיות של סינופסיס המבוססים על פלטפורמות Fusion Design ו-Verification Continuum של החברה, עבור מימוש ואימות אוטומטיים של מערכות מאובטחות על גבי שבב .

הפתרון של סינופסיס ידגים מיטוב בו-זמני של צריכת הספק, שטח, מהירות ואבטחה, שיוצר טכנולוגיות שמועילות גם למגזר הביטחוני וגם למגזר הפרטי. בואינג תתרום גם היא לתכנית AISS את המומחיות שלה בתכנון מערכות ואת פלטפורמת הייחוס שלה למערכות על גבי שבב בכדי להביא להתקדמות נוספת באוטומציה של הכללת מנגנוני אבטחת חומרה בתוך מערכות. סינופסיס אף מימשה הסכם של קבלן נלווה עם Northrop Grumman, שמובילה צוות מחקר אחר של AISS. כחלק מהסכם זה, סינופסיס מספקת כלים ו-IP ו- Northrop Grummanמספקת את תשתית ניהול הנכסים בכדי להגן על מערכות על גבי שבב לאורך חייהן.

“אבטחה היא אחריות משותפת בכל סביבת העבודה בתעשייה וחברת ARM  מחויבת להבטיח שאבטחה מתוכננת לתוך הסיליקון מלמטה עד למעלה, כפי שמוגדר במסגרת העבודה Platform Security Architecture ובמשפחות ה-IP המערכתיים המאובטחים שלנו Cornstone ו-CryptoIsland”, אמר ד”ר גו’ן גודינאף, סגן נשיא לשיתוף פעולה טכנולוגי ולתקנים ב-ARM. “שיתוף פעולה זה בין התעשייה המסחרית לבין שותפים חיצוניים מעולם המחקר יפשט ויאיץ את הדרך למערכות מאובטחות על גבי שבב העושות שימוש בטכנולוגיה של ARM וסינופסיס”.

הפתרונות המובילים של סינופסיס בתחומי תכנון הארכיטקטורה, ה-IP לאבטחה, האימות הסטטי והפורמלי, האמולציה, מימוש RTL והבדיקה מהווים אבני בניין חיוניות למנגנונים של תכנון ואימות חומרה שעונים על הדרישות הקריטיות של צריכת הספק, שטח, מהירות ואבטחה של תכנית ה-AISS.

“אבטחה הפכה לדרישה חיונית בתעשיות רבות ובכלל זה בתשתיות חיוניות, דטה סנטרים, IoT, רכב, תעופה וחלל וביטחון”, אמר דיידרה האנפורד, מנהלת האבטחה הראשית של סינופסיס. “סינופסיס היא מובילה באספקה של פתרונות אבטחת מידע לתעשייה. בנוסף לכך, לסינופסיס יש ניסיון רב שנים בשיתוף פעולה עם ספקים ביטחוניים, מפעלי סיליקון ואוניברסיטאות לצורך פיתוח טכנולוגיות ומתודולוגיות חדשניות של תכנון ואימות. אנחנו שמחים להיות שותפים של ארגונים בולטים מהתעשייה ומהאקדמיה בכדי לספק מענה לאתגר שהציבה DARPA. אנחנו מצפים לתמוך ב-AISS ולהוסיף טכנולוגיות ותהליכי עבודה של תכנון לאבטחה למוצרים המובילים שלנו בתחומי ה-IP לאבטחה וממשק, ומוצרי התכנה למימוש ואימות”.


מערכת ניו-טק מגזינים גרופ

תגובות סגורות