חדשות היום

היום ישיק מרכז יזמות 360 של אוניברסיטת בן-גוריון את המאיץ אואזיס לקידום טכנולוגיות חדשניות שמקורן באוניברסיטה

אואזיס יקיים demo day וירטואלי היום- 15 בספטמבר ובו יוצגו הטכנולוגיות פורצות הדרך של שש חברות הפורטפוליו בתחומי הבריאות, הפרסום, הקיימות והתוכנה

יזמות 360, מרכז היזמות של אוניברסיטת בן-גוריון, משיק את אואזיס, מאיץ טכנולוגיות והכשרה לבניית סטארטאפים, רובם מבוססים על פיתוחים שמקורם במעבדות חוקרי אוניברסיטת בן-גוריון בנגב. אואזיס, בשיתוף IBM Alpha Zone,  ממנף את החדשנות המחקרית והיזמות שבאוניברסיטת בן-גוריון לפיתוח סטארט-אפים פורצי דרך מחזית המדע, החל משלבים מוקדמים עד לגיוס הון. את אואזיס מנהל מישל אסייג והוא פועל בשיתוף פעולה מלא עם BGN Technologies, חברת מסחור הידע של האוניברסיטה.

היום, 15 בספטמבר, מאיץ אואזיס יקיים demo day וירטואלי שבו יציגו שישה סטארט-אפים של המחזור הראשון של המאיץ פיתוחים חדשניים במגוון תחומים כולל טכנולוגיות בתחום הבריאות, הפרסום, הקיימות והתוכנה. ה demo day מתוכנן ל 13:00-15:30 ויהיה זמין בזום  https://zoom.us/j/6318523500.  לרישום לכנס.

פרופ’ כרמל סופר, יו”ר מרכז יזמות 360 אמר, “חוקרי האוניברסיטה הם מומחים פורצי-דרך בתחומי המחקר שלהם. המאיץ אואזיס מאפשר לחוקרים להרחיב את הבנתם בנושאים עסקיים, ובתרגום של הידע המפותח במעבדות לכדי מיזמים בזירה העסקית. בנוסף, עוזר המאיץ לחוקרים למצוא שותפים להקמת החברות ומסייע להפוך מחקרים מובילים לחברות סטארטאפ מצליחות.”     

ג’וש פלג, מנכ”לTechnologies  BGN הוסיף, “אואזיס הוא מיזם ייחודי בנוף של האקדמיה בישראל, והוא כלי חשוב להאצת פיתוחים יישומיים חדשניים שמקורם מאוניברסיטת בן-גוריון לכדי חברות הזנק שיפתחו מוצרים לתועלת הציבור. מעניין לציין שמתחילת השנה, נרשמה עלייה של 30% במספר הפטנטים שרשמנו שמבוססים על פיתוחים של חוקרי האוניברסיטה בהשוואה לתקופה המקבילה ב – 2019. הדבר מעיד על פרץ של חדשנות ויזמות של האקוסיסטם שצמח סביב האוניברסיטה שאואזיס הוא חלק ממנו ושיחדיו יובילו לצמיחה אזורית והפיכת הנגב למרכז של ידע, חדשנות וטכנולוגיה”.

שש החברות שיוצגו באירוע : 

NeuroHelp

NeuroHelp מפתחת מערכת לזיהוי וחיזוי התקפים אפילפטיים המבוססת על שילוב ייחודי בין ניטור הפעילות המוחית בעזרת EEG לבין אלגוריתמים של למידת מכונה. המערכת פותחה על-ידי דר’ אורן שריקי במחלקה למדעי הקוגניציה והמוח באוניברסיטת בן-גוריון והמייסד המדעי של החברה.

Panacea

הטכנולוגיה של  Panaceaפותחה על ידי פרופ’ בועז לרנר, מהמחלקה להנדסת תעשייה וניהול באוניברסיטת בן-גוריון בנגב, ומבוססת על למידת מכונה כדי לייעל ניסויים קליניים בבני אדם. חברות התרופות מחפשות פתרונות כדי להפחית את העלות הגבוהה ואת זמן הפיתוח הממושך של ניסויים קלינים ובעיקר כדי לשפר את סיכויי ההצלחה בפיתוח תרופה. הטכנולוגיה של Panacea  מייעלת ניסויים קליניים על ידי תיעדוף סמנים לבחירת החולה הנכון, לתרופה הנכונה במינון ובזמן הנכונים.

3D-Green

3D-Green מפתחת חומרי גלם למדפסות תלת מימד מבקבוקי פלסטיק ממוחזרים. כך לדוגמה, 100,000 מדפסות “ירוקות” מסוג זה בישראל, יכולות לצמצם בעד 30% את זיהום בקבוקי הפלסטיק בארץ בשנה. הטכנולוגיה פותחה על ידי איתי יאיר, בוגר אוניברסיטת בן-גוריון בתחום של הנדסת תעשייה וניהול.

MirageDynamics

אחת הבעיות בעולם הפרסום בוידאו היא מיעוט שטחי הפרסום. בנוסף, הטמעה של פרסומות וידאו על שטחים שונים דורשת עבודה ידנית רבה. ההתפתחות הטכנולוגית בשנים האחרונות הפכה את מדיית הוידאו למאוד נפוצה וזמינה הן בהקלטה והן בצפייה. אנשים מסביב לעולם צופים בכמיליארד שעות וידאו ב YouTube ובכמאה מיליון שעות וידאו בFacebook  בכל יום. גיהאד אלצאנע, פרופ’ במחלקה למדעי מחשב באוניברסיטת בן-גוריון, מומחה לעיבוד תמונה, וידאו, ראיה ממוחשבת ומציאות רבודה פיתח טכנולוגיה שמרחיבה את שטחי הפרסום שעומדים לרשות המפרסמים בוידאו בצורה אוטומטית.

Flanimus

פלאנימוס, שמבוססת על פיתוח של פרופ’ גבי סרוסי, סגן למחקר של ראש בית הספר להנדסת חשמל ומחשבים וחבר סגל ביחידה להנדסת אלקטרואופטיקה באוניברסיטת בן-גוריון, פיתחה בדיקת נשיפה פשוטה לאבחון קורונה כמו בדיקת ינשוף לאלכוהול והתוצאה מתקבלת תוך פחות מדקה. עלות הבדיקה היא שלושה דולר, לעומת בדיקת ה PCR שמקובלת היום שעולה כ 100 דולר והתוצאה מגיעה תוך יום או יומים. הבדיקה של פלאנימוס יכולה להיעשות בכל מקום ועל ידי כל אחד, ולא מצריכה צוות מיומן מוסמך, או מעבדות ייעודיות לצורך לאנליזה של הבדיקות. המוצר מורכב משני חלקים עיקריים: קפסולה חד פעמית שבתוכה יש צ’יפ שעליה נושף הנבדק ומערכת ספקטרומטר. לאחר הנשיפה של הנבדק, הקפסולה מוצבת במערכת הספקטרומטר בעזרת תוכנה ייעודית ומתקבלת החתימה הספקטרלית שמעידה על הימצאות נגיף הקורונה. הבדיקה מיועדת לשווקי התעופה, התרבות והפנאי והצרכנות-מרכזי הקניות.

Testory

מפתחת פלטפורמה לאוטומטיזציה של תהליכי QA שמאפשרת בדיקת תוכנה בהתבסס על “סיפורים” – Story Based Testing. כיום, אין כלי שמספק כיסוי רחב מספיק למיפוי תקלות אפשרויות. כך מתגלים “באגים” משמעותיים רק כאשר המוצרים מגיעים לשימוש. Testory נותנת פתרונות בשני מישורים: מיפוי של כל התרחישים האפשריים וזיהוי התרחישים שנכשלו. הטכנולוגיה בוססת על מחקריהם של פרופסור גרא וייס מחלקה למדעי המחשב וד”ר אחיה אליסף מהמחלקה להנדסת מערכות תוכנה ומידע שניהם באוניברסיטת בן-גוריון.


תמונת כותרת:  מתוך פגישת ההתנעה להקמת אואזיס (צולמה בימים שלפני הגבלות הקורונה). מימין לשמאל: ג’וש פלג– מנכ”ל BGN Technologies, דנה גביש פרידמן– מנהלת מרכז יזמות 360, מישל אסייג– מנהל אקסלרטור אואזיס,  יניב אלון– IBM AlphaZone, יוליה סגלין– מנהלת תפעול, אואזיס. צילום: BGN.

מערכת ניו-טק מגזינים גרופ

תגובות סגורות