חדשות היום

רן מידן מצטרף לקרן פרמירה (Permira) כמנהל הפעילות בישראל

פרמירה, מקרנות הפרייבט אקוויטי המובילות בעולם, הודיעה היום שרן מידן מצטרף לקרן כיועץ בכיר ומנהל הפעילות בישראל, במטרה לחזק את פעילות הקרן בישראל. בנוסף לתפקידו כמנהל הפעילות בישראל, רן ישמש כיועץ בכיר לפעילות הגלובלית של הקרן, ויתרום מיכולותיו וניסיונו לצוותי ההשקעה הגלובליים, בעיקר בתחום הטכנולוגי.

רן מצטרף לפרמירה מנטפים, חברת ההשקיה הגדולה בעולם, שם שימש כנשיא ומנכ”ל משנת 2014 ועד לאחרונה. במהלך כהונתו בנטפים המכירות צמחו ב-50%, הרווח התפעולי התזרימי (EBITDA) צמח ב-100% ושווי החברה יותר מהכפיל את עצמו. צמיחת החברה וההשבחה המשמעותית בשוויה הושגו הודות לחדירה לשווקים מתפתחים, מעבר החברה ממכירת מוצרים למכירת פתרונות ושירותים, מהפכה דיגיטלית והאצת החדשנות בחברה. החברה נמכרה בהצלחה בשנת 2018 על ידי קרן פרמירה לחברת אורביה (Orbia), לפי שווי חברה של כ-1.9 מיליארד דולר. לפני הצטרפותו  לנטפים התגורר רן עם משפחתו בסינגפור וניהל את הפעילות של חברת מכתשים אגן (היום אדמה) באסיה פאסיפיק, אפריקה והמזרח התיכון. קודם לכן  שימש בשנים 2006-2010 כסמנכ”ל הכספים של קבוצת מכתשים אגן.

קרן פרמירה ביצעה מספר השקעות מוצלחות בישראל, לרבות רכישת נטפים, חברת ההשקיה הגדולה בעולם, בשנת 2011 ומכירתה בשנת 2018 לאורביה (Orbia) לפי שווי חברה של כ-1.9 מיליארד דולר. בנוסף, בשנת 2009 רכשה הקרן את חברת NDS, חברת תוכנה ששורשיה בהר חוצבים-ירושלים,  המאפשרת לחברות שירותי טלוויזיה, כדוגמת YES ו-SKY, להעניק חווית צפייה ייחודית לצופה תוך הגנה מיטבית על זכויות הקניין של בעלי התוכן. החברה נמכרה בשנת 2012 לחברת Cisco בכ-5 מיליארד דולר, ובשנת 2018 רכשה פרמירה את הפעילות מ-Cisco ומתגה את החברה בשם  Synamedia

קרן פרמירה היא קרן פרייבט אקוויטי גלובלית המשקיעה זה יותר משלושה עשורים הן ברכישת שליטה בחברות והן ברכישת אחזקות מיעוט משמעותיות. הקרן משקיעה בארבעה סקטורים עיקריים: טכנולוגיה, רפואה, שירותים וצרכנות, ומתמקדת בחברות מובילות וצומחות, שההתמחות הגלובלית של הקרן בטכנולוגיה והטמעתה בחברות תייצר ערך משמעותי נוסף לחברות.

לקרן פרמירה ניסיון עשיר ומוכח בהשקעות בחברות טכנולוגיה מובילות ברחבי העולם כדוגמת Informatica, חברת תוכנה מובילה בתחום ניהול המידע, LegalZoom, ספקית מובילה של שירותים משפטיים למשפחות ולעסקים קטנים, TeamViewer, חברה ציבורית ומובילה עולמית בתחום התוכנה לשליטה מרחוק בין מחשבים ו-Taraco, ספק מוביל בתחום מרכזי נתונים עצמאיים. הקרן השקיעה מעל 10 מיליארד יורו בסקטור הטכנולוגיה משנת 1997.

רן מידן, אמר: “במהלך תקופת כהונתי כמנכ”ל נטפים עבדתי בצורה הדוקה עם קרן פרמירה, הן כשותפים לדרך והן כבעלי מניות, וחוויתי מקרוב את התרומה המשמעותית שלהם להצלחת נטפים. עם סיום כהונתי בנטפים, אני שמח להצטרף לפרמירה ומצפה לאתר הזדמנויות השקעה מעניינות נוספות בישראל ולתרום להשבחתן, בעיקר בתחומים עתירי הידע והטכנולוגיה”

יורג רוקנהייזר, שותף וחבר בוועדת השקעות של קרן פרמירה הוסיף: “אנו מחפשים באופן שוטף חברות צמיחה שאנו יכולים לסייע להן להפוך למובילות עולמיות ולכן אנו נרגשים ושמחים להרחיב את פעילותינו בישראל. השוק בישראל הוא שוק דינמי, במיוחד בנושא חדשנות וטכנולוגיה, ותואם באופן מלא את אסטרטגיית ההשקעות שלנו. הניסיון והמוניטין של רן יעזרו לנו להעמיק את פעילותינו בישראל ואנו מצפים ושמחים לחזור לעבוד יחדיו”.


תמונת כותרת: רן מידן , קרדיט צילום: דוד גארב

מערכת ניו-טק מגזינים גרופ

תגובות סגורות