חדשות היום

Marvell רוכשת את Inphi: מאיצה את הצמיחה בתחומי תשתיות הענן והדור החמישי

חברת Marvell, יצרנית מוליכים למחצה בתחומי התקשורת (NASDAQ: MRVL), וחברת Inphi, המתמחה בתעבורת נתונים מהירה (NASDAQ: IPHI), חתמו הסכם סופי שאושר ללא התנגדות במועצות המנהלים של שתי החברות במסגרת ההסכם רוכשת Marvell את Inphi בעסקה משולבת של מזומנים ומניות. בעקבות הרכישה, מתכננת Marvell מהלך ארגון מחדש של החברה המשולבת, שתהפוך לחברה הרשומה בארה”ב, בשווי כולל של כ-40 מיליארד דולר.

Inphi בנתה פלטפורמת קישוריות במהירות גבוהה, המתאימה במיוחד לביקוש הגואה לתוספת רוחב פס תוך צמצום צריכת החשמל במרכזי נתוני ענן וברשתות תקשורת בכלל. סל מוצרי התקשורת האלקטרו-אופטיים של החברה מספק מארג קישוריות למרכזי נתוני ענן ולרשתות קוויות ואלחוטיות המופעלות על ידי ספקי תקשורת – בדומה לסל המוצרים של Marvell המאפשר קישוריות מעל קווי נחושת המשרת את העולם הארגוני (ENTERPRISE), ובעתיד גם את רשתות התקשורת בכלי רכב. שילוב המוצרים של Marvell בתחומי האחסון, נתבי התקשורת, המעבדים ותשתיות אבטחה יחד עם הפלטפורמה האלקטרו-אופטית של Inphi, צפוי למצב את החברה המאוחדת כספק ציוד תקשורת מוביל, מקצה לקצה. העסקה מרחיבה את השווקים אליהם פונה Marvell, מחזקת את בסיס הלקוחות שלה, ומאיצה את פעילותה במרכזי מיחשוב הענן הגדולים (Hyperscale) וביצרני תשתיות התקשורת של הדור החמישי.

עולם הבינה המלאכותית ועומסי עבודה הנובעים מטיפול בכמויות גדולות של נתונים התרחבו מעבר לשרת הבודד וכיום הם מכסים את כל מרכז הנתונים (Data Center).  המגמה הזאת מקדמת את הצורך בהיפר-קישוריות בתוך מרכז הנתונים, ומציבה את הרכיבים האלקטרו-אופטיים בלב ארכיטקטורת הענן. בנוסף, הצורך ברוחב פס בין מרכזי המחשוב ממשיך לגדול, בקצב מסחרר ויחד עם הגידול בתעבורה הכללית באינטרנט והפריסה של רשתות 5G אולטרא-מהירות, חשיבות הרכיבים המאפשרים חיבוריות בקצבים גבוהים אותם מציעה Inphi, צפויה להמשיך ולגדול בקצב מואץ. החברה המשולבת תמוצב באופן ייחודי בעמדה המאפשרת לה לשרת את העולם מונחה-הנתונים, ולפנות לשווקים צומחים במהירות, קרי מרכזי עיבוד נתונים ורשתות ה-5G.

שילוב החברות יאפשר השקעות משאבים נוספים לניהול טוב יותר של עלויות הייצור בתחומי המוליכים למחצה. העסקה צפויה ליצור סינרגיות בהיקף של 125 מיליון דולר בשנה, החל מ-18 חודשים ממועד השלמתה. ותתחיל לתרום לרווח NON-GAAP לכל מניה של מארוול בסוף השנה הראשונה לאחר השלמת העסקה.

לדברי מאט מרפי (Matt Murphy) נשיא ומנכ”ל Marvell, “רכישת Inphi תחזק את מעמדה המוביל של Marvell בעולם הענן ותרחיב את מעמדנו בתחום ה-5G בעשור הקרוב. הטכנולוגיות של Inphi נמצאות בלב רשתות הנתונים במרכזי מיחשוב הענן, והם ימשיכו לבסס את ההובלה שלנו בעזרת מוצרים חדשים, לרבות מחברים אופטיים בקצבים של 400G למרכזי ענן. רכיבים אלו ממנפים את טכנולוגיית הסיליקון פוטוני וטכנולוגיית ה-DSP  המתקדמת של Inphi. אנו מאמינים כי הנוכחות הגודלת של Inphi בקרב לקוחות ענן תוביל גם להזדמנויות חדשות מבחינתה של Marvell בתחום מוצרי DPU וה- ASIC.”

פורד טאמר, (Ford Tamer), נשיא ומנכ”ל Inphi, ציין כי שתי החברות חולקות חזון משותף בתחום תשתיות הנתונים, והצליחו לשנות את עסקיהן באופן המאפשר להן ליהנות מהצמיחה הצפויה בתחום מרכזי מחשוב הענן ובשוק התקשורת האלחוטית בדור 5. “השילוב עם Marvell מגדיל משמעותית את הנפח של פעילותנו, מאיץ את הגישה שלנו לדורות הבאים של תהליכי ייצור, ופותח הזדמנויות חדשות בתחום קישוריות הדור החמישי.”

עם השלמת העסקה, יצטרף טאמר למועצת המנהלים של Marvell.

במסגרת ההסכם, תשלם מארוול 66 דולר במזומן ועוד 2.323 מניות של החברה המשולבת עבור כל מניה של Inphi. עם סגירת העסקה, יחזיקו בעלי המניות של Marvell כ- 83% מהחברה המשולבת, ובעלי המניות של Inphi יחזיקו כ- 17%.

Marvell מתכוונת לממן את העסקה מקופת המזומנים שלה, ובנוסף בעזרת מימון חיצוני. החברה קיבלה התחייבויות למימון החוב מ- JPMorgan Chase Bank, N.A.. העסקה אינה כפופה לתנאים הנוגעים למימון, והיא צפויה להיסגר סופית במחצית השנייה של 2021 בכפוף להסכמת בעלי המניות של שתי החברות ולעמידה בדרישות הרגולטוריות.


 

מערכת ניו-טק מגזינים גרופ

תגובות סגורות