האקתון מיגון: המסכה שתאפשר לרופאים לנתח בבטיחות ובנוחות

המסכה הזוכה שפיתחה חברת  Shield Technologies Breathing מספקת הגנה מקסימלית לצד תחושת רעננות לאורך זמן. סדרת פיילוט של הפיתוח תודפס בקרוב בתלת ממד ותנוסה במרכז הרפואי שיבא-תל השומר

כמעט שנה חלפה מאז התפרצה מגפת הקורונה ועדיין בתי חולים מתקדמים מסביב לעולם מחפשים אחר פתרונות מיגון טובים יותר עבור הצוותים הרפואיים.  הפתרונות הקיימים בשוק סובלים מחסרונות רבים בראשם סרבול וחוסר נוחות בעבודה במשך שעות ממושכות, הגנה נמוכה, הסתרת הפנים ושדה הראייה באופן שפוגע בתקשורת בין מטפל למטופל, במיוחד במקרה של טיפול בילדים.

זהו האתגר שעמד במרכזו של האקתון ראשון מסוגו שנערך במרכז החדשנות של המרכז הרפואי שיבא-תל השומר בשיתוף חברת סטרטסיס, החברה הגדולה בעולם בתחום התלת ממד, אשר ממשיכה לרתום את יכולותיה לטובת המאבק בנגיף הקורונה, והחברות סו-פאד וסינרגי’. במהלך התחרות הציגו שישה צוותים מגוונים פתרונות יצירתיים ומבטיחים למסכת מנתחים שתספק את מירב הגנה לצד נוחות שימוש, תמרון ותחזוקה במשך שעות ארוכות של עבודה.

במהלך האירוע הודפסו בזמן אמת התוצרים במדפסות תלת ממד של סטרטסיס והוצגו בפני צוות השיפוט שהורכב ממנתחים בכירים, נציגי משרד הבריאות, מומחים למניעת זיהומים, מהנדסים ומעצבים. המשתתפים קיבלו שעות יעוץ מצוותי היחידה למניעת זיהומים בשיבא וליווי לאופטימיזציה של התכנון, היצור וההדפסה מסטרטסיס וסינרג’י.

המסכה הזוכה פותחה על ידי היזמים רמי השמשוני, עמית ניר ושלומי אביטל מחברת Breathing Shield Technologies. המסכה השקופה שבפיתוח שוקלת 80 גרם, מסננת 98 מחלקיקי הווירוס ומוזנת בלחץ אוויר חיובי באמצעות יחידת חיטוי ניידת המשולבת במסכה ומבוססת  UV -הכל במוצר אחד. המסכה מתוכננת כך שהזרמת אויר מבחוץ מונעת את הצטברות האדים, האויר החם מפונה מיד ובכך נוצרת תחושת רעננות המאפשרת שימוש לאורך שעות ארוכות. לצד זאת המסכה, מאפשרת לראות הבעות הפנים ולשמוע קולות היטב במהלך הטיפול.

חבר השופטים ציין את ייחודה של המסכה בשילוב בטיחות ונוחות תוך שמירה על אפשרות שמיעה וראיית הפנים של הלובש. הם ציינו עוד  את תחושת הרעננות והאויר הנקי בזמן לבישת המסכה.

הקבוצה הזוכה קיבלה מחברת סטרטסיס פרס בשווי 10,000 דולר שכולל המשך תמיכה בפיתוח המסכה לטובת יצירת  סדרת פיילוט לניסוי על-ידי צוות חדר הניתוח של שיבא, לצד ליווי מחברת סינרג’י באופטימיזציה של תכנון המוצר.

ARC של שיבא הקים את זרוע הקורונה Battle mood על מנת לקדם את המאבק בקורונה במספר במישורים, דיאגנוסטיקה, מחקר וכמובן מיכשור. אנו גאים להוביל את החזרה לשגרה לצד הקורונה הכוללת גם מציאת פתרונות לתפקוד הצוותים הרפואיים. החזרה לשגרה היא המשימה הראשונה במעלה מול עינינו.

רמי השמשוני, Breathing Shield Technologies,  אמר: “הפתרון שאנו מפתחים כולל מסכה עם סינון וחיטוי אויר במוצר אחד המספק לרופאים ורופאות, אחים ואחיות בחדר הניתוח מיגון שלם יחד עם האפשרות לראות את מבע הפנים -ולמעשה לחזור לקשר הטבעי בין מטפל למטופל. החברה השלימה לאחרונה גיוס ראשוני ומחפשת שותפים אסטרטגים להפצת המוצר בעולם יחד עם התארגנות לסבב גיוס נוסף בתחילת 2021 שיאפשר את המעבר המתוכנן לייצור סידרתי”.


תמונה עליונה: תמונה להמחשה של המסכה הזוכה

קרדיט באדיבות: BREATHING SHIELD TECHNOLOGIES LTD

 

צילום הזוכים בהאקתון עם צוות השיפוט מימין לשמאל:

מיכאל (מיקי) ליברוס, מנכ”ל סינרג’י;  היזם רמי השמשוני  Breathing Shield  Technologies  ;ד״ר איל צימליכמן, סמנכ”ל רפואה וחדשנות במרכז הרפואי שיבא; ד״ר דינה אורקין, מנהלת אגף חדרי ניתוח והרדמה ומנהלת מעבדת התלת ממד במרכז הרפואי שיבא; היזם ד”ר ליאור אליגל, Breathing Shield  Technologies וזיו שדה, סמנכ”ל שיווק ומכירות סו-פאד.

קרדיט: אסף אריאלי, יחידת צילום שיבא

מערכת ניו-טק מגזינים גרופ

תגובות סגורות