חדשות היום

לראשונה בארץ חוות שרתים בתוך אחד מפארקי התעסוקה הגדולים בארץ

שירותי שמירת מידע ואבטחתו יהוו חלק ממכלול השירותים שהפארק מציע לחברות שיאכלסו אותו

פארק התעסוקה הראשון בארץ שצפוי לשלב חוות שרתים בתוכו, ויעניק שרותי שמירה ואבטחת מידע לחברות והארגונים המאלסים אותו, הוא אינפיניטי פארק  רעננה של החברות ריט 1 וסען זהב , מחברות הנדל”ן הבולטות בתחום הנדל”ן המניב בישראל.

הצמיחה בכלכלת המידע והצורך לשדרג משמעותית את אבטחת המידע, הביאו בשנים האחרונות שחקניות בינלאומיות בתחום הטכנולוגיה ושירותי אבטחת הענן לישראל וגרמו, באופן טבעי, לביקוש עולה באחסון שרתים במקומות בטוחים יותר .

דחיפה נוספת לענף, הביאה עימה מגפת הקורונה, אשר באחת חשפה את החשיבות של עבודה ממושכת מחוץ למשרד, רחוק מחדר השרתים של החברה, כאשר אין נוכחות פיזית במידה ושרת החברה “נופל”, דבר שמשפיע על איכות ויכולת העבודה מרחוק. חדרי תקשורת / שרתים  עצמאיים של חברות בדרך כלל מוזנים מלוח חשמל קומתי בודד ומערכות SINGLE LINE פשוטות ולא אמינות שנופלות לעיתים יחסית קרובות . בכל נפילה כזו, יש צורך להזעיק טכנאי או חשמלאי יחד עם נציג החברה כדי לאתר ולתקן את התקלה, דבר הלוקח זמן לא מבוטל, כאשר במהלך זמן התיקון לא ניתן לעבוד מהבית או לשחזר את אובדן המידע . לכל אלה, ישנה משמעות כספית ותדמיתית גבוהה מאוד והדבר הינו עוד יותר קריטי בתקופות של שפל כלכלי וצורך בזמינות גבוהה ללקוחות. עוד היבט הוא הצורך להריץ על השרתים בדיקה תקופתית שאורכת לפעמים חודש ומשביתה חלק מהעבודה, ואם בסופו בדיוק נופל השרת , יש צורך להתחיל הכול מהתחלה, דבר הפוגע באופן ישיר בחברה ובלקוחותיה.

חוות שרתים במיקור חוץ, באה לתת מענה לכל אלה. היא מגדילה את האבטחה של המידע, השרידות של אמצעי הגיבוי ופעילותם השוטפת של השרתים ומקטינה את הסיכוי לאבד את המידע. לרוב מדובר בגיבוי משולש בלתי תלוי אחד בשני ואף יותר מכך, לנפילות של השרתים שבחווה.

החוות נבדלות זו מזו בשטחן או בהספק חשמלי, וברמת הגיבוי  והשרידות שהן מספקות [TIER], שנמדדת בזמינות (Uptime) שמבטיח בעל החווה/האתר לדיירים שלו.  קיימות מספר דרגות של אבטחה וגיבוי חוות שרתים כאשר האופטימלית היא כזו בה חדרי החשמל והמערכות האלקטרומכניות ממוקמות מחוץ לחדר המחשב עם הפרדת שטחי אש מלאה  והחדר עצמו נבנה באופן בו הוא מאפשר  2 הזנות או יותר עבור תשתיות ההולכה , מערכות האל פסק והחשמל  ועבור המערך המכני והזנות המים [לקירור]  . ההזנות אמורות להיות בלתי תלויות האחת בשנייה ודרכי הגישה אל החדר צריכות להיות ללא מעלית או רמפה בלבד

כאמור בארץ כבר קמו מספר חוות שרתים אך אף אחת אינה “בילד אין” בתוך פארק תעסוקה כמו ברעננה.

דחיפה זו הביאה לאחרונה לא רק גופים טכנולוגיים להשקיע בתחום אלא גם  גורמים משמעותיים מעולם הנדל”ן שכן בסופו של יום חוות האחסנה צריכה להבנות על קרקע.

כך למשל, נודע לאחרונה שבנוסף לגורמים כמו אמזון  המחפשת שטח לחוות שרתים ומייקרוסופט  שתיכנס למתקן SDS  במודיעין. גם קבוצת עזריאלי  השקיעה  בתחום ומחזיקה 21 אחוזים בחברת compass  וכן משפחת פפושדו וקרן תש”י  הודיעו כי בהקמה של שתי חוות שרתים תת קרקעיות חדשות.

כעת, נודע כי גם החברות ריט 1 – קרן השקעות הנדל”ן הראשונה והגדולה בישראל וס.ע.ן זהב , מהחברות הגדולות בארץ בתחום הנדל”ן המסחרי מקימות חוות שרתים ייחודית – כזו שתהווה חלק מהשירותים שיקבלו חברות וארגונים שיאכלסו את פארק התעסוקה והמשרדים החדש שלהם – אינפיניטי פארק רעננה וזאת בהשקעה של 110  מיליון שקל.  ₪ לא כולל עלות הקרקע.

ייחודה של חוות השרתים הזו, היא שלראשונה מדובר בחלק אינטגרלי מפארק תעסוקה ומסחר והשרות יינתן לחברות שהנן חלק מהפארק עצמו.

פארק התעסוקה ואיתו גם חוות השרתים, ניבנים בימים אלה ברעננה, על שטח של 55 דונם, עם 150 אלף מ”ר המיועדים למשרדים בשלושה מבנים שונים, 10,000 מ”ר המיועדים למסחר, בילוי ופנאי, לצד 6 דונם של פארק אורבני הנושק לתחנת הרכבת .

חוות השרתים בלבו תשתרע על פני 1000 מ”ר ברוטו ותכיל מקום רב עבור ארונות השרתים  [ בסטנדרט של Tier3 ].

חוות השרתים מוקמת “כממ”ד” עם מעטפת בטון מזוין, דלתות פלדה מתחת לגובה פני הקרקע כאמצעי מיגון בפני טילים ומאויש מסביב לשעון. מערך החשמל והמכני כולו יבנה ביתירות מלאה של (2n) הן במערכות האלקטרומכניות והן בקווי ההולכה, כלומר החל ממערך המתח הגבוה וכלה בשקעי ה PDU שמשרתים את הארונות עצמן.

נטלי מרשל,  המתמחה בשיווק פרויקטים בתחום הנדל”ן המניב ונציגת הבעלים בפרויקט אינפיניטי פארק רעננה  מציינת : “חברות גדולות ובינוניות מתחום ההיי טק,  המחפשות לשכור שטחים לתעסוקה, מביטות בדרך כלל לא רק על המשרדים אלא על רמת השירותים שבאה איתם. אם ברמת טיוב זמן העבודה של העובדים ואם ברמת טיוב נתוני החברה ואבטחתם. אחד הנושאים המשמעותיים הינו הצורך לא לאבד שעות עבודה רבות דבר שפוגע במהלך תקין של העבודה וגם בתדמית החברה כלפי לקוחותיה. בעקבות התפרצות מגפת הקורונה וההבנה כי היא תהיה חלק מחיינו, קיימת היום גמישות רבה מצד מעסיקים לאפשר שילוב של עבודה מהבית. אולם, נוהל עבודה זה מגביר ומעצים את הצורך בשמירה וגיבוי המידע כדי שהעבודה תזרום באופן חלק ומידע יאובטח וישמר כך שהחברה לא תינזק”.


פרויקט אינפיניטי פארק רעננה . קרדיט הדמייה 3 division

מערכת ניו-טק מגזינים גרופ

תגובות סגורות