חדשות היום

Vanti Analytics גייסה 4.5 מיליון דולר בסיבוב סיד, בהובלת True Ventures ו- More VC

הטכנולוגיה של ונטי אנליטיקס מסייעת ליצרני אלקטרוניקה לשפר פרודוקטיביות ורווחיות באמצעות AI ולהנות מן התוצאות, תוך שעות ספורות מרגע הטמעת הפלטפורמה

תל אביב, ישראל 24.11.20 ונטי אנליטיקס (Vanti Analytics) דיווחה היום על גיוס סיד של 4.5 מיליון דולר, בהובלת הקרן True Ventures מעמק הסיליקון ו- More VC הישראלית, ובהשתתפות i3 Equity Partners, אשר השקיעה בונטי לראשונה ב- 2019 יחד עם המשקיע אריאל מייסלוס.

ונטי אנליטיקס, אשר הוקמה ע”י סמדר דוד וניר אוסירוף, מפתחת פלטפורמת תוכנה  בשימוש-עצמי המסייעת ליצרני אלקטרוניקה להגדיל תפוקה ורווחים. החברה גייסה עד היום  6 מיליון דולר, כולל סבב הגיוס הנוכחי, ומתעתדת לצרף לוועד המנהל שלה את רוהיט שארמה (Rohit Sharma), שותף ב- True Ventures ומאיר יוקליס, שותף ב- More VC.

חברות יצרניות נמצאות היום במירוץ מתמשך להשיק, כל פעם מחדש, את הטכנולוגיה החדשנית ביותר, לעמוד בדרישות השוק ולהישאר תחרותיות תוך שמירה על סטנדרטים גבוהים של איכות. בצד זה, מחקר של מקינזי מראה כי תעשיית הייצור זיהתה אמנם את הפוטנציאל האדיר הטמון ב- AI אולם בפועל החדירה של טכנולוגיית AI לתעשייה זו עדין נמוכה מאד. בנוסף, מצא מחקר של גרטנר כי 85% מן הפרויקטים המבוססים על  לימוד-מכונה צפויים להיכשל כתוצאה ממחסור במיומנויות של דאטה סיינס. על רקע זה, ובעקבות ניסיונם האישי של המייסדים בתעשיות האוטומוטיב, המוליכים למחצה והתקשורת, לקחו על עצמם השניים את המשימה לסייע לחברות הייצור לעמוד ביעדים שלהן באמצעות שימוש טוב וחכם יותר בדאטה שהן אוספות.

הפלטפורמה של ונטי מתבססת על דאטה שנאספת בקווי הייצור והבדיקות בשילוב עם טכנולוגיית לימוד-מכונה המאפשרת ליצרנים לשפר דרמטית את הזמן הנדרש כדי להגיע לייצור סדרתי, לחסוך בעלויות חומרי הגלם ולהגדיל את תפוקת הקו. השימוש בפלטפורמה אינו מצריך ידע בדאטה סיינס והתובנות קלות להבנה ויישום, כך שניתן לחזות בגידול בפרודוקטיביות תוך מספר שעות מרגע הטמעת הפלטפורמה.

“אנחנו מרוצים וגאים מאוד בהצטרפותם של משקיעים בעלי ניסיון רב בתעשיית הייצור, לרבות קרן אמריקאית גדולה ומכובדת, אשר מובילה את הסיבוב הנוכחי ביחד עם קרן ישראלית – שיתוף פעולה המעיד על האמון הרב והביטחון בטכנולוגיה שלנו ובצוות” אומרת סמדר דוד, מייסדת שותפה ומנכ”לית ונטי. “אנחנו מתכננים להשקיע את הכסף בגיוס חברי צוות חדשים לחברה, כמו גם בהרחבת יכולות המוצר והטמעתו בקווי ייצור המוניים נוספים ברחבי העולם.”

“כיצרנים בסביבה סופר תחרותית, תמיד נחפש לקצר זמני ייצור ולהעניק ללקוחות שלנו את  התפוקה, האיכות והמחיר הטובים ביותר, וזה בדיוק המקום בו הפלטפורמה של ונטי נכנסת לתמונה” אומר עומר כילף, שותף-מייסד ומנכ”ל אינוויז טכנולוגיות, המפתחת גלאי לידאר (LiDAR) המקנה יכולות נהיגה אוטונומית לרכבים. “הטמעת הפלטפורמה של ונטי הייתה  זריזה וקלה ואפשרה לנו לזהות  כשלים מראש וכך לשפר בצורה ניכרת את מערך התפעול שלנו.”

“כקרן הון סיכון אנו אוהבים לחבור למייסדים שהתמודדו בעצמם עם הבעיה שהם באים לפתור, וגם עם אלה שהתנסו כבר בעבר בעבודה משותפת, האחת  עם השני, ממש כמו סמדר וניר” אומר רוהיט שארמה, שותף ב- True Ventures. “השניים מביאים פרספקטיבה ייחודית לשיפור האנליטיקה בעולם הייצור, תוך התבססות על המומחיות העמוקה שלהם בלימוד-מכונה בשוק המוליכים-למחצה ובקרב יצרני האלקטרוניקה.”

“מרגע שפגשתי את סמדר וניר היה לי ברור שאני רוצה לעבוד איתם – צנועים, עובדים בשקיפות מלאה, נבונים, רחבי אופקים ובעלי רקע של מצוינות אישית” אומר ערן וגנר, שותף מנהל ב- i3 Equity Partners. “הניתוח היסודי שערכנו הוכיח כמובן כי לטכנולוגיה הייחודית של ונטי יש פוטנציאל אדיר לגרום למהפכה בתעשיית הייצור אולם מה שהשפיע יותר מכל על קבלת ההחלטה שלי להשקיע בחברה היה הקליק המיידי שלי עם הצוות.”

פלטפורמת ה- SaaS של ונטי זמינה לשימוש ליצרניות אלקטרוניקה מובילות המחפשות גידול בפרודוקטיביות באמצעות דאטה.


בתמונת כותרת:

סמדר דוד, מייסדת שותפה ומנכ”לית וניר אוסירוף מייסד שותף ו- CTO, ונטי אנליטיקס

קרדיט צלם: עידן גיל

מערכת ניו-טק מגזינים גרופ

תגובות סגורות