מיקרוסופט משיקה בהרצליה קמפוס חדשני, ירוק ונגיש בבניין בר קיימא עם הדירוג הסביבתי הגבוה ביותר בישראל

הקמפוס ישמש את אלפי עובדי מיקרוסופט והיקפו מוערך במאות מיליוני שקלים;

המתחם מתפרש על פני 46 אלף מ”ר וכולל מרכז חדשנות, חדרי כושר ומוזיקה, גינה קהילתית המחוברת לענן וגינת כלבים; דן אנד ברדסטריט דירגו את מיקרוסופט כחברת ההייטק שהכי טוב לעבוד בה בישראל

אלפי עובדי מיקרוסופט יעברו לקמפוס חדש בהרצליה שיאחד את מיקרוסופט ישראל, שישבה עד כה ברעננה ואת מרכז המחקר והפיתוח בהרצליה. מדובר בהשקעה אסטרטגית של מיקרוסופט העולמית בשוק המקומי ובהבעת אמון של החברה בכלכלה המקומית ובטאלנט הישראלי. היקף הפרויקט מוערך במאות מיליוני שקלים.

הכרזה זו מגיעה לאחר שבתחילת השנה הכריזה מיקרוסופט על הקמת מרכז דאטה סנטר חדש בישראל. הקמפוס החדש כולל מרכז חדשנות להדגמת טכנולוגיות החברה ללקוחות ושותפים, מרכז למפגשי לקוחות ומעבדות מתקדמות לאנשי הפיתוח.

המבנה החדש הינו בניין המשרדים הראשון בישראל שזוכה לתקן LEED V4 GOLD פנים וחוץ – דירוג בינלאומי להסמכת מבנים כברי-קיימא וסביבתיים. המבנה חולש על פני שטח של כ-46  אלף מ”ר, הכולל שלושה וחצי דונם גינה ושמונה דונם שטח פתוח. תכנון הבניין נועד לקדם חדשנות, קיימות, נגישות, גיוון והכלה ו-Wellbeing של העובדים. לפי הדירוג השנתי של דן אנד ברדסטריט שפורסם בחודש שעבר, חברת מיקרוסופט היא חברת ההייטק שהכי טוב לעבוד בה בישראל.

עובדי מיקרוסופט ועיריית הרצליה החליטו להוקיר שני מדענים דגולים וקראו לרחובות שבהם שוכן הקמפוס, על שמם: רחוב עדה לאבלייס, על שם המתכנתת הראשונה בהיסטוריה, ורחוב אלן טיורינג, המדען הנודע אשר הניח את היסודות למחשב המודרני.

חדשנות

בקמפוס החדש יופעל הגראג’ – מעבדת חדשנות שמעודדת יצירתיות בתחומים של אבטחת מידע, מציאות רבודה ובינה מלאכותית. המעבדה כוללת מתחם הפתוח לכל עובדי החברה ובו ציוד טכנולוגי מתקדם, שמאפשר לעובדים ליצור אבי טיפוס למיזמים חדשים וליצירה טכנולוגית. בנוסף, הבניין יכיל מרכז הדגמות של מיקרוסופט, המאפשר ללקוחות ולשותפים לחוות ולהתרשם מהטכנולוגיות החדשניות ביותר. קרן ההשקעות הבינלאומית של מיקרוסופט, M12, תמוקם אף היא בקמפוס.

קיימות

במתחם שולבו טכנולוגיות אקולוגיות ישראליות כמו WaterGen לייצור מים מהלחות באוויר, Wint עם 32 נקודות בדיקה ובקרה לזיהוי נזילות מים,Green-Wall  המהווה פלטפורמת גידול צמחייה ו-enVerid פטנט לפילטור אוויר הבניין שחוסך אנרגיה. בקמפוס מותקנים כ-800 מ”ר של תאים פוטו-וולטאים שיספקו חשמל לבניין.

נגישות והכלה

המחשבה על נגישות והכלה באה לידי ביטוי בכל ממד בקמפוס: חניות מונגשות, דלתות אוטומטית בלובי הראשי, קבלה מונגשת “Sit-Stand” שמתאימה לאוכלוסיות בגבהים שונים ולכיסאות גלגלים, שילוב פסי סימון ללקויי ראייה ומכשירים מגבירי שמע בעמדות השירות. המטבחים כוללים דלפקים וכיורים מונמכים ואזורי ישיבה מונגשים. לטובת לקויי ראייה, השילוט כולל ניגודיות ברורה ושילוב כתב ברייל. בחדרי הדרכה ואירועים שולבו אמצעי הגברת שמע ללקויי שמיעה, ולטובת העובדים יעמדו חדרי תפילה לדתות שונות. עובדי היחידות התומכות בקמפוס הם מאוכלוסייה מגוונת, המשתלבים בעבודה בהתאם ליכולותיהם הפיזיות והקוגניטיביות. בקמפוס חדרי שירותים א-מגדריים לצד שירותי גברים ונשים.

Wellbeing

עמדות העבודה בבניין מחולקות ל”שכונות”, במטרה לחזק את עבודת הצוות ולייצר לעובדים מפגשים עם אנשים מצוותים שונים. אור טבעי, צמחיה וריהוט ארגונומי משולבים במרחבים הפנימיים של הבניין.

בבניין חדרי משחק, חדרי הנקה, מרפסות שונות שניתן לעבוד בהן, מגרש כדורסל וכדורעף, חדר יוגה, חדר כושר בשטח אלף מ”ר, חדרי מוזיקה וגינת כלבים. לרשות העובדים עומדים שירותי דואר, כביסה, חנויות נוחות ועוד. קבוצת “Feed Your Mind” (חיים כהן ו”טעם וצבע”) אחראית להסעדה בשישה מתחמי האוכל ושני בתי הקפה, שנותנים מענה לגיוון קולינרי בריא.

לרשות העובדים עומדים אופניים רגילים או מתקפלים לטובת נסיעה הביתה ולעבודה. חניית אופניים מיוחדת כוללת אפשרות הטענה חשמלית, ובחניון הקמפוס ניתנת העדפה לרכבי שיתופיים ורכבים חשמליים.

מיכל ברוורמן-בלומנשטיק, מנכ”לית מיקרוסופט ישראל מחקר ופיתוח: “הקמת הקמפוס החדשני בהרצליה מהווה השקעה ארוכת טווח של החברה בשוק הישראלי. הבאנו לידי ביטוי בקמפוס את אג’נדת הקיימות של מיקרוסופט בכל פן תכנוני ועיצובי. בנינו את המקום במחשבה הוליסטית על חווית העובדים, והוא נועד לענות על כל צורך שלהם במהלך יום העבודה. החל מתחבורה נוחה, דרך נגישות ושילוב אוכלוסיות מגוונות, ועד ל-wellbeing בתחום המזון, הבריאות והפנאי. לצד הקמפוס, ימשיכו לפעול ולהתרחב מרכזי הפיתוח שלנו בחיפה, נצרת ותל-אביב על מנת להעצים את הנגישות לכלל העובדים ברחבי ישראל”.

רונית אטד, מנכ”לית מיקרוסופט ישראל: “המעבר לקמפוס מביא אתו חוויה חדשה לכלל עובדי מיקרוסופט בישראל ואני שמחה על האיחוד האישי והמקצועי, שיפרה אותנו וימקסם את השירות שאנו נותנים ללקוחותינו ולשותפינו. הקמפוס הינו מרכז טכנולוגי חדשני, שיאפשר לנו להציע ללקוחותינו ולשותפינו את הפתרונות הטובים והמתקדמים, שיובילו אותם להצלחה ועצמאות דיגיטלית. הוא מהווה צעד נוסף בהעמקת הקשר האסטרטגי והמחויבות של מיקרוסופט עם השוק הישראלי. בנוסף, אנו נערכים להשקת ה-Cloud Datacenter Region בישראל, שמתוכננת ל- 2021, שיתמוך בעבודתנו עם ארגונים המעוניינים להאיץ תהליכי חדשנות וטרנספורמציה דיגיטלית תוך מינוף הדאטה שלהם”.

הקמפוס תוכנן על ידי “ישר אדריכלים” ונבנה על ידי “תדהר”, ופנים הבניין עוצב על ידי ורד גינדי אדריכלים ועמי שמלצמן. יצירות האמנות במתחם נרכשו מאמנים ישראלים על ידי גלריית גורדון שניהלה את האוצרות, ובמקום הוצב מיצג ייחודי של המעצב רון ארד.

 


 

מערכת ניו-טק מגזינים גרופ

תגובות סגורות