חדשות היום

סטארט אפ ישראלי וענקית ייצור טייוואנית יקימו חברה משותפת

החברות ישתפו פעולה בפיתוח וייצור מערכת ישיבה חכמה לכיסאות שיקומיים לילדים

חברת Karma Medical Devices (קארמה מדיקל דיבייס) הטייוואנית, החברה המובילה לייצור מכשירי עזר, וחברת הסטארטאפ הישראלית ReSymmetry (ריסימיטרי), המפתחת טכנולוגיה לזיהוי וניתוח תנוחות של ישיבה המוטמעת במערכת ישיבה ייחודית וראשונה מסוגה בעולם להתמודדות עם ישיבה ממושכת, הכריזו על הסכם שיתוף פעולה בינלאומי והשקעה ראשונית של 2 מיליון דולר. ההסכם כולל בשלב הראשון פיתוח וייצור משותף של מערכת הישיבה החכמה בכיסאות ממונעים ובכיסאות שיקומיים  לילדים ובשלב השני הקמת חברה משותפת (Joint Venture) בטייוואן.

במסגרת ההסכם החברות ישתפו פעולה בפיתוח וייצור מערכת ישיבה רובוטית חכמה המשנה אוטונומית את תנוחות הישיבה בהתאמה אישית למשתמש. המערכת תשולב במספר מוצרי שיקום שיספקו לאנשים עם מוגבלות אפשרות לניידות תוך כדי שמירה על בריאותם בישיבה. הפיתוח מתבסס על הידע והטכנולוגיה של ריסימיטרי הישראלית, בשילוב עם יכולות הייצור והמסחור של מוצרים רפואיים חדשים של קארמה הטייוואנית, כולל אימות יעילות, איסוף נתונים ושיפור העיצוב של מבנה המוצר. אפרת שנהוד-מליחי, מנכ”לית ומייסדת חברת ריסמטרי ציינה כי שיתוף הפעולה עם קארמה מאפשר לריסימיטרי לפרוץ לשווקים הבינלאומיים.

חברת קארמה פועלת באופן ישיר ב-6 שווקים בעולם, מפעילה 3.5 מרכזי ייצור (מרכז ייצור נוסף בהודו נמצא בבניה), ומנהלת 4,500 משווקים המפיצים ומוכרים את מוצריה בלמעלה מ- 45 מדינות. בשנים האחרונות החברה פועלת לשלב חידושים טכנולוגיים פורצי דרך במוצריה. שיתוף הפעולה עם רסימיטרי וכניסה לייצור מואץ של הכסא השיקומי יאפשר לריסימיטרי להתרחב באופן משמעותי בעולם.

ההסכם שנחתם בין החברות בטייוואן, הינו כתוצאה מפעילות תכנית IP² LaunchPad אשר הושקה בישראל בחודש יוני השנה ומאיצה את הכניסה של חברות ישראליות לשוקי המזרח הרחוק ולפעילות באקו-סיסטם של טייוואן. במסגרת פעילות התכנית מנכ”ל חברת Advantech (אדוונטק), צ’ני הו (Chaney Ho)  אחד השותפים בתכנית, זיהה את הפוטנציאל של שילוב הכוחות בין קארמה לריסימיטרי וקידם את הקשר בין החברות. לדבריו, “כסא שיקומי חכם” מבוסס טכנולוגיית IoT של ריסימיטרי התומך בשיקום רק באמצעות שינוי תנוחת הישיבה הינו חדשני וייחודי. יחד עם זאת עלויות הפיתוח והייצור הינם גבוהים ביותר ומהווים מכשול להתרחבות בשוק. לכן שילוב הכוחות בין שתי החברות משמעותי ומשלים. ההסכם שנחתם בטייוואן התקיים בהשתתפות מר הו צ’ין-צ’אנג, מנכ”ל מינהל החברות הקטנות והבינוניות (SMEA) של משרד הכלכלה (MOEA) בטיוואן, מר עומר כספי, הנספח הכלכלי של ישראל ומר שי-יאן, לשעבר שר משרד הכלכלה של טייוואן העומד בראשות חבר המנהלים של תכנית IP² LaunchPad.

בשל מגיפת הקורונה, הסגרים וההגבלות, הפעילות בין החברות, בחצי השנה האחרונה התקיימה מרחוק. אך לאחר ההכרזה על טייוואן כמדינה “ירוקה” משלחת ישראלית בראשות רני שיפרון, מנכ”ל חברת הייעוץ הישראלית Healthier Globe נציג i2i ומנהל את פעילות IP² LaunchPad בישראל ובהשתתפות אפרת שנהוד מנכ”לית חברת ריסימיטרי ומר איתן ינוב האחראי על הפיתוח העסקי של החברה, יצאה לטייוואן, למרות האילוץ לשהות בבידוד של 15 יום עם הכניסה למדינה.

“הסכם זה הינו רק דוגמה אחת ליכולת של טייוואן, הידועה כמובילה עולמית בתחום החומרה, לאפשר לחברות סטארטאפ ישראליות לחדור לשווקים הגלובליים. טייוואן הינה Scale-Up Nation והיא ביססה בעשורים האחרונים את פעילותה הגלובלית הכוללת בין היתר ערוצי מכירה ורשת קשרים עסקיים אשר יכולים לסייע לחברות סטארטאפ לצמוח במהירות”, אמר רני שיפרון.

ד”ר גארי גונג, מנכ”ל חברת innovation to Industry (i2i), המקימה ומנהלת אקו-סיסטם טכנולוגי, שתומך ומקשר בין בעלי עניין בתחום החדשנות בטייוואן, אמר “ישראל מובילה בחדשנות בתחום שבין 0 ל 1. כלומר שלבי הרעיון, העיצוב והפיתוח. אך לטייוואן יכולת להקפיץ את החדשנות הישראלית מ 1 ל- 10, ואף ל- 100. שיתוף הפעולה בין התעשיות הינו גורם אסטרטגי משמעותי לצמיחה והתרחבות של שתי התעשיות. בנוסף, אנו ממשיכים לפעול גם מול חברות סטארטאפ טייוואניות, קוראים להן לשתף פעולה עם החברות הישראליות ולצאת ביחד לשווקים הגלובליים”.

התוכנית IP2 LaunchPad מנוהלת על ידי i2i ופועלת במרכז החדשנות Startup Terrace, אשר נתמך על-ידי מינהל החברות הקטנות והבינוניות (SMEA) של משרד הכלכלה (MOEA) בטייוואן. מתחילת פעילות התכנית השנה ועד כה נחתמו 17 הסכמי שיתוף פעולה בין החברות הישראליות שנבחרו להשתתף בתכנית לבין ארגונים מובילים בטייוואן, בניהם: מערכת הבריאות הפרטית הגדולה של טייוואן – שו-צ’ואן, יצרן האלקטרוניקה Might Electronic, ספק פתרונות TSC, יצרן המשקפות Jorjin Technologies, מפיץ ציוד רפואי HUKUIBIO ובית החולים האוניברסיטאי של טייפיי.


בתמונה – משמאל לימין:

ריצ’רד השו, סמנכ”ל שיווק, Karma Medical Devices

קן צ’ן, מנהל מוצר, Karma Medical Devices

קני צ’ן, מנכ”ל, Karma Medical Devices

אפרת שנהוד-מליחי, מנכ”לית ומייסדת חברת ריסמטרי

איתן ינוב, אחראי פיתוח עסקי, חברת ריסמטרי

ג’יל הו מנהלת חברת (Innovation to Industry (i2i

(צילום: i2i)

מערכת ניו-טק מגזינים גרופ

תגובות סגורות