חדשות היום

המכון לחדשנות טכנולוגית של אבו דאבי יבנה את המחשב הקוונטי הראשון באיחוד האמירויות

המכון יבנה את המחשב במעבדות של המרכז למחקר קוונטי שלו, בשיתוף פעולה עם Qilimanjaro Quantum Tech מברצלונה

אבו דאבי, איחוד האמירויות, 23 במרץ 2021, (BUSINESS WIRE):

התחילה העבודה לבניית מחשב קוונטי באבו דאבי, באיחוד האמירויות, שיהיה אבן דרך חשובה עבור האזור בעידן זה של פריצות דרך במחשבים.

 Technology Innovation Instituteהמכון לחדשנות טכנולוגית (TII), העמוד הייעודי של “מחקר שימושי” במועצה למחקר טכנולוגי מתקדם (ATRC) החדשה שהוקמה באבו דאבי, הודיע היום שצוות המרכז למחקר קוונטי (QRC) שלו בראשות פרופסור המחקר הראשי שלו חוסה איגנסיו לטורה, יבנה את המחשב הקוונטי בבירת איחוד האמירויות, בשיתוף פעולה עם חוקרים של Qilimanjaro Quantum Tech מברצלונה.

“אנו בחוד של תקופה חדשה עם הכניסה של המחשוב הקוונטי”, אמר הוד מעלתו פייסל אל בנני, המזכיר הכללי של ATRC. “אנחנו גאים להתחיל בבנייה של אחד מהמחשבים המופלאים האלה שיעזור לנו בתחומים שונים, כמו גילוי תרופות חדשות, יצירת חומרים חדשים, תכנון סוללות טובות יותר ויישומים שונים של בינה מלאכותית”.

מחשב קוונטי משתמש בתופעות של מכניקת קוונטים כגון “סופר פוזיציה” ו”שזירה” כדי ליצור ולתפעל חלקיקים תת אטומיים כמו אלקטרונים או פוטונים – ביטים קוונטים שנקראים גם “קיוביטים” – כדי ליצור עוצמות עיבוד חזקות יותר באופן אקספוננציאלי שיכולות לעזור לבצע חישובים מסובכים שייקח הרבה יותר זמן לבצע אותם אפילו על ידי מחשבי העל הקלאסיים הכי חזקים בעולם.

פרופ’ לטורה הסביר שעבודת ההכנה כבר התחילה. “השלב הראשון בתהליך הוא לבנות מעבדה, לצייד אותה ולהשלים את ההתקנה של ציוד החדר הנקי, וכל זה כבר מתבצע. אחרי שזה ייעשה, הקיוביטים הראשונים יוכנו, יאופיינו וייבחנו לפי קריטריונים. אנחנו צופים שהשבבים הקוונטיים הפשוטים הראשונים “תוצרת אבו דאבי” יגיעו עד סוף הקיץ”, אמר.

פרופ’ לטורה אמר שיש כמה טכנולוגיות לבניית מחשבים קוונטיים כמו קיוביטים על מוליכים, מלכודות יונים, קיוביטים אופטיים ונקודות סחריר, והוסיף ש-QRC בחר להשתמש בקיוביטים על מוליכים, שהיא אותה טכנולוגיה שבה משתמשות IBM וגוגל בבניית המחשבים הקוונטיים שלהן, והם מציעים את טכנולוגיית הקיוביטים הכי טובה להגדלה למחשב קוונטי גדול יותר.

QRC הוא אחד משבעה מרכזי מחקר ייעודיים במכון לחדשנות טכנולוגית (TII).


 

מערכת ניו-טק מגזינים גרופ

תגובות סגורות