חדשות היום

הדפסת מחברים בתלת ממד

בעידן שבו מדפסות תלת ממד נמצאות בסדנאות, במעבדות ובמרתפים של מהנדסים (ומהנדסים לעתיד) רבים, אנו ממשיכים לחפש דרכים שבהן נוכל לייצר חלקים במהירות גבוהה יותר. נשאלת השאלה כמה אנו רחוקים מהדפסת מחברים בתלת ממד. מתי חברת Samtec תחליף את כל מערכות האוטומציה בקבוצה של מדפסות תלת ממד מבריקות? האם אוכל לקבל את החלקים שלי מהר יותר אם אדפיס אותם בכוחות עצמי?

כמנהל אזורי של מרחב יצירה (makerspace) אזורי, אני עוסק מדי יום במדפסות תלת ממד ומכל עבר מקבל שאלות בסגנון “מה אפשר לבצע עם מדפסת תלת ממד כבר עכשיו!?” התשובה האופיינית שלנו היא “מה אי אפשר לבצע עם בעזרתה?!”. עלינו להציב במסגרת את האפשרויות של מהירות, סדר גודל וחומרים שעומדות באופן זמין לרשות המייצרים. מי שמעונין במעט היסטוריה של ההדפסה בתלת ממד יכול לעיין במאמר באתר Sculpteo.

כשאני מחזיר לראשי את כובע Samtec וחושב על דרכים חדשות שבהן אוכל לייצר חלקים, ניצבות בפני מספר בעיות. לפחות ניצבות בפני כמה בעיות לגבי הרכבה מלאה. יצירת אב טיפוס ותמיכה בהרכבה הן כמה דרכים שבהן משמשים כיום הדפסה בתלת ממד וייצור מתווסף (additive manufacturing). ארחיב לגבי יישומים אלו בהמשך ולגבי האופן שבו חברת Samtec יכולה להשתמש בטכנולוגיות חלופיות כדי לתת שרות ללקוחות שלנו.

ייצור אב טיפוס

בדיקה של הצורה והגודל של רכיב או מבנה ביישום היא בדרך כלל תחילת הדרך לשימוש בהדפסה בתלת ממד. הגודל הכולל והטולראנס (אפיצות) הם נקודת ההתחלה שתצביע על הסוג של מדפסת תלת ממד שאתה תצטרך. Samtec תעבור לטכניקה SLA (ליתוגרפית סטריאו) להדפסה בתלת ממד שתשמש בפיתוח המחברים שלה. טכניקה זו תמיד העניקה ל- Samtec רזולוציה טובה יותר של תכונות מבודד ויכולה בדרך כלל לטפל בטכניקות הרכבה קלות ביותר לצורך בנייה של דגימות ראשוניות. בדרך כלל אי אפשר היה להשתמש בחלקים אלו בבדיקות פונקציונליות, אבל הם עזרו בהכנת האוטומציה והשיווק עבור השלב הבא שלהם. כמה מבין הספקים שעימם אנו מעדיפים לעבוד הם ProtoLabs ו- Xometry. הם תומכים ביישומים של הדפסה בתלת ממד כמו גם בטכניקות ייצור מתקדמות אחרות של יצירת אבי טיפוס ושל ייצור בכמויות קטנות

בדרך כלל אנחנו לא מדפיסים בתלת ממד פינים של מחברים, אבל ניסינו, מעט, בעבר, להשתמש בתהליך זה. הבעיה של תהליך זה דומה לפלסטיק. התהליך יכול לספק גודל וצורה, אבל לא יכול לספק את הפעולה הנדרשת. לחומרי מתכת ולסגסוגות הקיימים כיום אין אותן תכונות קפיציות שיש לחומרים מסורתיים.

תמיכה בכלים ובמכלולים

Samtec מתגאה לאורך השנים בגמישות של התכנונים ובכשרונות ההנדסיים שלה. 20% עד 30% מבית העסק שלנו עסוקים בביצוע שינויי התאמה במוצרי ASP (מוצרים רגילים שעברו שינוי) לצרכים ייעודיים של הלקוח. עם סגנון עסקי זה אנו צריכים שיהיו לנו תהליכים וכלים גמישים שאפשר להפעיל תוך כדי תנועה. השתמשנו במוליכים ובאביזרי קיבוע פלסטיים תלת ממדיים כדי להציב מכלולים בתוך כלים. השתמשנו בפיסות (die) מודפסות בתלת ממד כדי ליצור קליפות פלסטיות שנוצרות באמצעות חום ליצירת מארזים. אפשר להשתמש ברכיבים מתכתיים תלת ממדיים ביישומים שבהם יש בלאי גבוה יותר. מצאנו את ההערכה של כמה שיטות שונות מועילה ביותר על ידי כך שפעלנו עם נציגים אזוריים שיש ברשותם ריבוי של אפשרויות. (אחד מבין אלו שעבדנו איתם בהזדמנויות רבות היה Integrated Machinery System). יכולנו להשתמש בחלק מהכלים מייד עם השליפה מהמכונה בעוד שלאחרים נדרש מעט עיבוד נוסף.

חלופות

אנו ממשיכים לחפש שילוב של טכנולוגיות, חומרים חדשים, חומרים מרוכבים וטכניקות ייצור מתקדמות ומהירות יותר. בכל פעם שאנו מגלים דבר מה מעניין, צוות האוטומציה והתפעול שלנו מתקדם ומחדש. עם המהירות, הגמישות המובנית, וההמצאות של Samtec באתר האינטרנט שלנו, אנחנו חושבים שאנחנו עומדים בקצב של התקני שכפול ביתיים. אם מעולם לא השתמשת בתוכנית הדגימה של Samtec, נוכל בדרך כלל לספק לך לא רק דוגמה של המכלול שלך, אלא נוכל גם לספק לך בתוך 24 שעות מכלול מתפקד באופן מלא כדוגמה. אם כל זאת אינו מספיק דיו כדי שתוכל לבדוק את התכנון שלך, יש לנו דגמים תלת ממדיים מן המוכן להורדה מיידית של רוב המכלולים שלנו (שתומכים ב- 100 סוגים כמעט של תבניות תוכנה וקבצים).

ואם עדיין לא מספיק!

האם נדרשת לך כמות גדולה מאוד מהר יותר? רבות מבין המדפסות התלת ממדיות יכולות להדפיס חלקים מרובים בו זמנית, אבל כל תוספת מוסיפה גם זמן לתהליך. מה דעתך להשתמש בייצור ולוגיסטיקה מתקדמים שמותאמים באופטימיזציה למצב הטוב ביותר? Reserve™ של Samtec הוא ייעוד חדש שבאמצעותו אנחנו מספקים יותר מ- 200,000 מחברים וכבלים (והמספר גדל במהירות). אלו הם רכיבים פופולריים שנמצאים במלאי ואספקתם מובטחת בתוך יום אחד!

מסקנה

הדפסה בתלת ממד וטכנולוגיות אחרות בעלות ערך מוסף מפתיעות לטובה ומפתחות את האופן שבו אנו יוצרים ומתכננים מוצרים. המהירות של טכניקות ייצור מתקדמות אחרות מתפתחת אף היא. כיום , כאשר איננו יכולים להדפיס מחבר בתלת ממד באופן מלא, השימוש בהדפסה בתלת ממד בתהליך התכנון והפיתוח בהחלט מאיץ את התהליך ומסייע בידינו לספק פתרונות חדשים מהר יותר.


ג'והן ריילי SAMTEC ,[john Rile]

תגובות סגורות