חדשות היום

מטוס התדלוק A46-KC מתוצרת בואינג המיועד לחיל האוויר היפני השלים טיסת תדלוק ראשונה

טיסת התדלוק הראשונה של מטוס ה- A46- KCהראשון ללקוח בינלאומי מהווה ציון דרך חשוב לקראת מכירת דגמי מטוס זה ללקוחות נוספים.

חיל האוויר היפני צפוי לקבל עוד השנה מטוס תדלוק מדגם זה.

מטוס התדלוק ה-A46-KC מתוצרת בואינג, המיועד לחיל האוויר היפני (JASDF), השלים טיסת תדלוק ראשונה למטוס תדלוק אחר בטיסה מעל מדינת וושינגטון, ארה”ב.

ג’יימי ברג’ס (Jamie Burgess), מנהל תוכנית ה-A46-KC, אמר: “תדלוק עם מטוס ה- KC-46A הוא ציון דרך חשוב לחיל האוויר של יפן. מטוס התדלוק KC-46 הוא מטוס התדלוק האווירי המתקדם בעולם, אשר תדלק 42 מיליון ליטרים של דלק למטוסים אחרים ברחבי העולם באמצעות שיטת ה-BOOM, צינור תדלוק קשיח.”

חיל האוויר של יפן הוא הלקוח הבינלאומי הראשון של תכנית מטוס התדלוק ה-46-KC, והוא מתוכנן לקבל את המטוס הראשון במהלך השנה הנוכחית.

וויל שפר (Will Shaffer), נשיא בואינג יפן, אמר: “שיטת התדלוק החדשה מבליטה את הייחודיות של מטוס התדלוק A46-KC של בואינג, יכולתו של המטוס לשאת מטענים ונוסעים הופכת אותו לכלי חשוב אשר ימלא תפקיד רב-ערך בברית הביטחון בין שתי מדינותינו.”

מטוס התדלוק ה-A46-KC יוכל לתדלק אווירית כלי טייס של חיל האוויר האמריקאי, של ה-Navy האמריקאי, של חיל הנחתים של ארה”ב, וכן של חיל האוויר היפני (ה-JASDF).

יפן הזמינה את מטוס התדלוק ה-A46-KC הראשון של יפן בחודש דצמבר 2017. ההסכם הושלם בתהליך המכירה הצבאית הזרה (FMS) בין ממשלת ארה”ב ליפן. מטוס תדלוק נוסף כבר נמצא בתהליך ייצור.

בואינג מרכיבה את מטוסי התדלוק שלה, A46-KC, שנבחרו לשמש כמטוסי התדלוק של חיל האוויר האמריקאי והיפני במפעל החברה באוורט, וושינגטון. השותפים היפניים של בואינג מייצרים 16% ממבנה שלדת המטוס של מטוס התדלוק ה-46-KC.


קרדיט צילום: קווין פלין

מערכת ניו-טק מגזינים גרופ

תגובות סגורות